תקשורת ומדיה

יום ירושלים: הסיבה האמיתית שכל החילונים ברחו מעיר הבירה

מצעד הדגלים החסרים: כולם עכשיו אוהבים, נלהבים, מפארים ומדברים על ירושלים, אבל אם תעשו סיבוב בעיר, תגלו שהיא כמעט התייתמה לחלוטין מתושביה החילונים. למה זה קרה, ואיך היה אפשר אולי למנוע את זה? | החוג לתקשורת
אלעד ליפשיץ |  59
מצעד הדגלים בירושלים (צילום פלאש 90)
זה טוב שיש את מצעד הדגלים בירושלים, כך כולם נזכרים בה. אם לא היה את איתמר בן גביר, היה צריך להמציא אותו, לא בשביל הבלגן, אלא רק בשביל שירושלים תהיה במרכז השיח. כולם עכשיו אוהבים, נלהבים, מפארים ומדברים על ירושלים, העיר שהתרוקנה מתושביה החילונים. תעשו סיבוב בעיר ותגלו כי כיכר השוק ריקה מירושלמים חילונים.
 
החילונים ברחו. נותרו כמה מוהיקנים סהרוריים שמסרבים לשחרר מבית הכרם שלהם, או מארנונה. אכן, ישנם כמה גטאות בעיר, אבל בעיקרון החילונים הירושלמים כבר מזמן גרים בתל אביב, בגבעתיים, בהוד השרון, רעננה. הם ירושלמים בגלות - חולמים אולי בסתר ליבם על המולדת הרחוקה, נוף ילדותם, על ירושלים שהיתה פעם. הם צריכים להגיע היום לעיר ולצעוד פעמיים – ראשית למען העיר הנצחית ושנית למען העיר שהיתה פעם שלהם. 
מה בעצם מסמל מצעד הדגלים, את העובדה שירושלים היא שלנו? אוקיי, הכוונה ב"שלנו", יש להניח, זה אל היהודים-הישראלים, וגם אל היהודים באשר הם. ובכן, יש רק בעיה אחת קטנה: ירושלים היא לא ממש של היהודים החילונים. היא אולי ירושלים של החרדים, ואולי ירושלים של הציונות הדתית ואולי גם של תיירים סלבים סטייל עומרי כספי, שחשוב להם היום להגיע ולצעוד, יש מצב שיש גם לא מעט חילונים ירושלמים כמו כספי: הם יגיעו לצעוד היום היישר ממקום מגוריהם בגוש דן.
יכול להיות נחמד אם במסגרת מצעד הדגלים יזעקו הצועדים גם על מחירי הדיור המאמירים בירושלים. "ירושלים שלנו", אכן, אז תנו לנו לגור בה. אם ירושלים כל כך חשובה יש לבצע בה רגולציה: מחירי דיור- בפיקוח, אזורי בילוי פתוחים בשבת – בפיקוח. פתיחת מפעלים ומקומות תעסוקה בירושלים – בפיקוח ובעידוד משקיעים בתמריצים נדיבים. בתי ספר חילוניים – בפיקוח. רעיון – אפשר למנות את בן גביר וכספי לראשי ועדת הפיקוח.
אבל כל זה כנראה לא יקרה. מה שכן קורה, זו איזושהי שפה פוליטקלי קורקט שלפיה כולם יהודים וכולם עם אחד. השפה הזו נועדה כדי להדוף את השיח על התייתמות ירושלים מתושביה החילונים. נו, בסדר, זה נחמד להרביץ תורה שכל ישראל ערבים זה לזה וכולם אחים, כיף להגיד את זה מול המראה, אבל אם כך, איך זה שכל האחים החילונים של ירושלים מציפים את שוק הדירות של מודיעין?
תגובות לכתבה(59):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 43.
    "חילונים"...
    שונאת שמאלנים וימנים 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אין חילונים אמיתיים במדינה הזו. גם בת"א כולם מאמינים בדת. יהדות היא שקר השקרים. ואת זה אף אחד מכם לא מעיז להזכיר!
    סגור
  • 42.
    עיר הקודש העובש והיובש
    ירושלמי 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מה שקרה בירושלים הולך לקרות בכל הארץ
    סגור
  • 41.
    הר קודשו
    עיר אלוקינו 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 4
    ירושלים עיר הקודש מול תל אביב עיר הטומאה
    סגור
  • 40.
    י-ם
    יעק 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם טמבל גם לא יודע מהחיים שלו
    סגור
  • 39.
    וואו כמה שטויות בכתבה אחת
    קישקשתא 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    8 3
    על מה אתה מדבר בנאדם נכון אין בירושלים חילונים כמו בתל אביב אבל יש בה לא מעט בכלל חילונים ועם המון מה לעשות בשבת בניגוד למה שכולם מנסים צייר ולהגיד בתקשורת. רק לא מזמן כמעט נבחר פה ראש עיר צעיר חילונים שהיום הוא ראש המפלגה הגדולה הגדולה ביותר בעיריית ירושלים. כן התעוררות שמה ורוצה הגדול חילונים ומצביעים חילונים. אז מספיק כבר ע"פ הדמגוגיה כאילו לא נשארו חילונים בירושלים. יש פה דתיים, חרדים, וערבים, מנסים לחיות ביחד,זה מה יש
    סגור
  • טען עוד
  • 38.
    יחס שווה לציבור החילוני בעיר
    דנה 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני לא מבינה למה כל שומרי הדת על כל הסקלה מגיבים כל כך רע לכתבה. לא הוזכר בכתבה ולא פעם אחת מילת גני על ציבור שומר דת. בסך הכל צינו עובדה נכונה, והיא בריחה של מגזר שלם מהעיר. תתכחשו כמה שבה לכם, אבל זה ברור כשמש שיש כאן הפליה לרעה של מגזר שלם, שמאלצת אותם לעזוב את העיר. העיר ירושלים לא מותאמת לחילונים. אני יודעת טוב מאוד מה עומדות להיות התגובות לתגובה זו, יופי לכו לחלל שבת במקום אחר, העניין הוא שאלוהים שאתם כל כך מאמינים בו נתן לנו זכות בחירה, אז מי אתם חושבים שאתם שתיקחו לנו את הבחירה. הגיעה הזמן שעיריית ירושלים תפסיק להתחנחן, ותיתן גם לנו המגזר החילוני מקום בעיר.
    סגור
  • 37.
    ירושלים עיר מעלפת, שפע מקומות מהממים ואזורי יוקרה (ל"ת)
    שירה 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 36.
    מספיק לפלג
    עינת 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    5 1
    דיי להכניס רוע ופילוג. שחררו אותנו משנאה
    סגור
  • 35.
    זה נכון מאוד!!!!
    חרדי לשעבר 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אפשר להיפטר מהערבים בירושלים ובישראל ב2 דקות, מזרח ירושלים והמשולש לפלסטינים שיקחו אחריות עליהם גם ככה אין שם יהודים. מדובר על בערך כ600 אלף ערבים ובמידה וזה יקרה ביטוח לאומי מתעשר תוך חודש
    סגור
  • 34.
    ירושלים לב העם היהודי
    גיל 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 5
    מי שלא מוכן להלחם על ירושלים אינו יהודי
    סגור
  • החרדים לא מוכנים להלחם על ירושלים
    חיים 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יותר מ 50% מהדתיים לא מוכנים להלחם על ירושלים. אלו העובדות
    סגור
  • אתה סתום
    . 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    החילונים לא ברחו כי הם לא רוצים לגור בירושלים אלא כי הדתיים השתלטו על העיר ולא נתנו לחיות חיים חילוניים
    סגור
  • 33.
    החילונים שברחו מי-ם
    יהודה ר. 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    י- ם מזכירה את וושינגטון די סי: גם שם שולי העיר עלובים, מגורי סלאמס, ורק המרכז מפואר.
    סגור
  • 32.
    לא חסרים לנו - ממש בכלל לא !
    מומי 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 8
    כל מי ש"בורח" מירושלים...איזו דמגוגיה חלולה. אבל נניח לדמגוגיה - כל מי שלא רוצה לגור בעיר הבירה שלנו - לא חסר, וגם לא יחסר לנו. אל תשכחו לקחת אתכם ליעד הנכסף כלב או חתול.
    סגור
  • 31.
    בתחילת שנות ה-90 היתה עיר שגם לחילונים היה כיף לגור בה (ל"ת)
    הבעיה שהעיר התחרדה 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • צודק (ל"ת)
    גיגי 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 30.
    למה צריך להיות נגד השבת
    ש 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    3 3
    השבת היא של כולנו זה לא פוליטיקה
    סגור
  • אז למה בדיוק אנחנו לא יכולים לבלות בירושלים בשישי שבת (ל"ת)
    שלו 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 29.
    כמה שטויות אתה כתבת.
    א.אחיפה 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כ ירושלים יש בה הכל. יש חרדים יש חילוניים ויש ערבים. כל כך אומר שרק נראה חרדים .אני הייתי עם בני משפחתי בירושלים בסוף שבוע. אכלתי במסעדות וראיתי את כל הצעירים. ההיפך יש שם המון. נערים וכן יוצאים לבלות. רוצים ללכלך אבל מי ששם . ראה שהכל ליכלוכים רק להכפיש. יש חרדים ויש שומרי מסורת והכל היה. אני לא מוותרת לטייל שם הכי כיף. היא יפיפיה כל העיר היא מחאה מתיירים ומכל קצוות הארץ . חבל שמאמינים לסיפורים . ההיפך בשנים האחרונות יותר חברה גרים שם ולא מוותרים על העיר. מי שבוחר עזב והלך לתל אביב כי היא שונה בכל מובן המילה מירושלים. שמטיילין שם רואים מגוון של טיפוסי אנשים עם יהודי כיפה וצעיםין לראשם . הרוב ממש בלי כיפה . לכן מה שראיתי רק שימח אותי וכל שלושה חודשים מבלים בירושלים היא מעניינת מאוד יפה , עיר תיירותית משהו.
    סגור
  • 28.
    נו באמת
    יאיר 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם כבר בוחרים לעסוק בתפול אדמה הלוהט הזה, מוטב לעשות זאת באמצעות כתיבה ותוכן טובים יותר. זו הצגה פשטנית עד מוטעית של עיר שהחילונים שבה עדיין חיים ובועטים, וקריאה פשטנית עוד יותר לפעולה בעזרת "רגולציה", שכביכול תפתור את כל בעיות העיר.
    סגור
  • 27.
    ירושלים
    ירושלים 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עליך גבר עליך גברת נאמר..אם לא העלה..את ירושלים על ראש שמחתי..תידבק לשוני לחיכי..אם לא אזכרכי...אם לא העלה את יום ירושלים על ראש שימחתי..????????????????????????
    סגור
  • 26.
    עיר הקודש
    משה 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    4 11
    ירושלים זו עיר שצרכים לגור בה רק דתיים כי יש בה קדושה בכל שהיה ואסור לטמא אותה אני כבר לא מדבר על שבת זיש איסור לחלל אותה .יש לכם את תל אביב שהטומאה שורצת בה.צריך להתפלל עליהם
    סגור
  • ירושלים לכל אזרח ללא הבדל דת מין וגזע
    ציפי 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השנאה שלך היא טומאה .מי אתה שתקבע איזה יהודי טהור יותר.סאת עיר לכל אזרח שחפץ לגור בה יהודים מוסלמים ונוצרים די כבר להתנהלות הפנטית של קבוצות יהודים הזויים אבדתם את הדרך
    סגור
  • יודע מה ההבדל בין קדושה לקדשה ?
    יורם 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ירושלים היא עיר רעה המון שנאה המון מלחמות המון רוע האנשים בעיר הזו במלחמה כל הזמן ישנם שכונות שהעוני והליכלוך נמצא בכל סימטה ופתאום מבנים מפוארים מנכרי עיניים הכל בקיצוניות
    סגור
  • 25.
    תגובה
    נחום 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בין הסיבות האופי של ירושלים והרכבה מזכיר לחילוניים את יהדותם וצריך להבינם הדבר מתנגש ומתנקש עם מה ששטפו להם את המוח. אתה יכול להיות עם מודעות וידע היסטורי וידע במקורות היהדות כחלק מהתרבות ההיסטורית שלך! ברם זאמים קטנים וקטנוניים סיננו את כל זה מתכניות החימודים. ומחדירם רעיונות אונהסליים המקעקעים את ההכרה העהודית הטבעית והלגיטימית. תודה שלא חסמתם אותי!
    סגור
  • וזה אנשים נקרא מישהו חסר איקויו (ל"ת)
    נו באמת 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    עיר שכל כולה שחור וזוהמה
    רונן 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    3 6
    איכס
    סגור
  • ירושלים המבנים שלה מאוד מיוחדים הכל לבן
    א.א.חיפה 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מי שצועד ברחוביתה הישנים ליד השוק בסביבתה היא מאוד מזכירה את חו"ל . עיר בתל אביב היא פחות ירוקה והיא לדעתי ממש רחוקה לראות נקייה .הכבישים שלה רחבים. יש רכבת הקלה. תחנת הרכבת מדהימה שונה מכל הערים מדהימה גדולה.
    סגור
  • לא נכון
    יעל 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    3 1
    עיר מדהימה עם פוטנציאל גדול מאוד. שחור? בתל אביב יש המון בניינים שחורים מפיח. יש המון חילונים כמוני שמתאים על ירושלים טריו סיבה לעזוב אותה
    סגור
  • 23.
    ירושלים פח זבל של חרדים וערבים
    אנון 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    13 21
    שונאת את העיר, יש בה אפלייה לנשים והיא מלאה בקיצוניים. לא הייתי מוותרת עליה לערבים מהפרינציפ אבל לא רואה בה חשיבות מעבר לכך.
    סגור
  • לא נכון
    יעל 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא רק אוכלוסייה כזו יש בירושלים. מי שאומר דברים כאלו לא מכיר את עיר הבירה המדהימה הזו. תושבי ירושלים שהם לא חרדים ערבים הם נפלאים, והעיקר נהדרת.
    סגור
  • ירושלמים (ל"ת)
    ירושלים 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • רחמנות
    משה 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אתה פח זבל תתבייש לך
    סגור
  • 22.
    מצעד נאו-פשיסטי המדיר נשים וכל האחרים
    UN 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    6 13
    אין קשר לצמצום החילוניים בירושלים - כאשר מדובר בטרנספורמציה מחגיגה ישראלית לחגיגה נאו-פשיסטית המדיפה צחנת השנאה והדרת האחר .
    סגור
  • 21.
    לא ממש
    שני 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    7 1
    החיים יותר מורכבים ויותר דינמיים מלעזוב עיר בגלל אוכלוסיה מסויימת. מי שרוצה ללכת לנסוע בשבת נוסעה ומי שרוצה מסעדה הולך בשבת מוצא. אבל הרוב עסקים בשבת סגורים וכל ירושלמי יודע זאת מהרגע שנולד. מי שלא נוח יש תל אביב ועוד ערים חילוני בירושלים יודע איפה לבלות בשבת. בעיר הזאת חילונים וגם חרידים עוזבים בגלל יוקר המחייה, עבודה או לימודים, משפחות שמחליטות לגור במושבים באזור ירושלים בשביל איכות חיים פסטורלית אבל עדיין עובדים בעיר, העזיבה של העיר מורכבת בכל כך הרבה סיבות שלא קשורות לאוכלוסיה כזאת או אחרת. בתור חילונית צעירה שלא רואה את עצמה עוברת מהעיר הזאת יכולה לקבל שמעלי גרים דתיים ובבניין ליד חרדים ובשוק עובדים ערבים, ובמרכז העיר לראות נוצרים כמרים בדרך לעיר העתיקה ותיירים באלרוב ממילא. ישנם שכונות שלמות שהם חילוניים וכן ישנם מעורבות ויש את צפון העיר שרובם חרדיות ואת כל האוכלוסיות האלו רואים במרכז העיר, בשוק ובקניונים. בכל זאת עדיין חיים בעיר הזאת מיליון תושבים ורובם לא חרדים ומי שעוזב עיר בגלל אוכלוסייה מסויימת כנראה שאין לו את הסבלנות והסובלנות והעיר הזאת לא בשבילו.
    סגור
  • 20.
    לחרדים ולדתיים יקר גם
    שאול 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אבל הם בוחרים להמשיך לגור בה כי גם קדושה היא בעיניהם ולא רק נדל"ן. ובכלל, אולי העיר מקיאה מתוכה מי שלא מקפיד על חיי קדושה? אני יודע שזה נשמע לא רציונאלי, אבל יש בזה משהו? אתה מסוגל לחשוב לא רציונאלי? אם לא, אולי בגללזה אתה מחוץ לירושלים?
    סגור
  • 19.
    דגל
    כוכי 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    8 3
    אני חילונית תושבת ירושלים מעדיפה לגור בה מאשר בתל אביב עיר של סדום ועמורה, עיר של להט"בים, פרוצים ופרוצות. לפחות בירושלים מרגישים רוח יהודית. זה לא קשור לדת
    סגור
  • 18.
    חבל שירושלים בכלל קיימת (ל"ת)
    אפי 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 15
    סגור
  • תתבייש לך!!!!!!! (ל"ת)
    יעל 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 17.
    מחירי דיור - גם דתיים משלמים
    לא הבנתי 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    5 0
    פתוח בשבת- יהיה אם תהיה אוכלוסיה חילונית כנ״ל בתי ספר. אז מה בעצם אתה אומר? למה אין חילונים? לא הבנתי
    סגור
  • 16.
    את מצעד הדגלים היו אמורים לעשות סביב חומות העיר העתיקה (ל"ת)
    יעקב 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 15.
    ירושלים עיר קודש
    נחמן 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    7 2
    אין דבר כזה חילונים כולם יהודים כולם אהובים ונזכה לאחדות אמן
    סגור
  • 14.
    א
    אביב 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עצם זה שמעלים את הדברים האלה זה מה שגורם לפילוג הזה זה מה שגורם לחילונים ולדתיים להתרחק כל כך אחד מהשני ומה שמבליט כל כך את השוני בנינו ירושלים שייכת לכולם וכולם יכולים לגור שם ההבדל הוא שלחילונים יש פחות ערך ולכן הם לא ילחמו לגור בירושלים לעומת הדתיים/חרדים שבעיניהם ירושלים היא הסמל הכי גדול ליהדותם ולהיותנו יהודים ברור שצריך להילחם בעליית המחייה בירושלים אך אין שום קשר בין זה לדתיים וחילונים
    סגור
  • 13.
    ירושלים של התורה
    עעזי 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אין כמו ירושלים בכל העולם,אני מחובר לקדושה ולאוירה של השבת.
    סגור
  • 12.
    הבעיה היא החינוך הממלכתי החילוני
    בני 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    2 3
    לא רק חילונים סחלבים מארנונה יקרה ומבעיות בעיר. גם הדתיים. אבל בעוד שהסתיים מחונכים לאהוב את העיר ולהכיר בחשיבותה בחינוך החילוני מבזים את העיר מלמדים אותה שהיא מלוכלכת ושייכת לערבים ולא ליהודים. אם היו מחנכים לאהבת ירושלים בכל מחיר העיר הנצח של עם ישראל שדורחת ערגו אליה, החילונים לא היו עוזבים בקלות. על זה נאמר אהבה שהיא תלויה בדבר בטל הדבר בטלה האהבה.
    סגור
  • סבלנות וסובלנות לאחר
    ציפי 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאיפוא אתה מביא את הדעה החא מבוססת והמטופשת הזאת על חילוניים. נירדים חונקים את העיר ולא נותנים לחיות בשקט ובשלווה. בונים בנינים ״רק לחרדים״ אני רוצה לראות שיעיזו לרשום פרוייקט חדש לחילונים או שחילוני יעז להכנס לשכונה חרדית אים לחרדים שום סבלנות וסובלנות לשונה ולאחר
    סגור
  • 11.
    ארץ ישראל תורת ישראל עם ישראל
    ישראלית 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    4 3
    תמיד קל לזרוק אחריו. על אחרים נכון? אז הפעם זה נטו בגלל החילוניים. הם לא מעלים את ירושלים על ראש שימחתם. גם לא את המערבית. גם לא את הקשר הנוכחי ולא את ההיסטורי. לא לוקחים את הילדים לטיול בכותל ולא על החומות. מפמפמים להם כבר על כסף וכח ואין פני לרוחניות. כל מילה ביהדות זו הדתה ולהניח תפילין זו הסתה. בקיצור, למה שחילוניים ישארו או יבואו? בלי זיקה לתורת ישראל ולעם ישראל לא תוותר גם שום זיקה לירושלים ובדור הבא, גם לא זיקה לישראל. זה חבל אבל החילוניים לא יחזיקו בארץ עוד הרבה. יעזבו, יתבוללו ויעלמו. עם הנצח שרד על תורתו. ומי שעוזב אותה, לא ישרוד פה בארץ.
    סגור
  • 10.
    מה שמטריד את הכותב זו הבריחה של החילונים?
    חיים 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    4 4
    ומה עם זה שאחוז הערבים גדל? זה לא מפחיד? אולי זו בריחה של יהודים שירושלים לא מספיק חשובה להם?
    סגור
  • 9.
    ירושלים ובני ברק הם של העם האחר: החרדים והחרד"לים. (ל"ת)
    יהודי 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    7 8
    סגור
  • 8.
    מצעד הדגלים חילוניים ומסורתיים שאנן חובשי כיפה
    שלמה שם טוב 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    4 4
    מצעד הדגלים אומץ עי חובשי הכיפות חילונים מסורתיים ללא כיפה וחרדים נעדרים שלאו למה ,כי את המסלול קובעים יוצאי יו״ש וכילה סרוגה ,שער שכם מיותר ,הרובע המוסלמי מיותר וזו הסיבה שחלק מהעם כבר לא שש למצעד הזו לא לזה התפללנו . מעבר לקיצוניים מהצד השני אנחנו מחפשים תמיד לנקר ייננים של השכן אין סובלנות מהימין הקיצוני
    סגור
  • 7.
    הדברים נכונים אבל,
    רציו 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם נהפוך את ירושלים לעיר של פיננסים. אם נרים את מפעלי ההיי טק לכדי מרכז ממשי. אם נדע לילק את הקשב החהודי והישראלי בין כל מרכיביו. אם נקליל מעט את העיר. התמונה העגומה יכולה להשתנות. זה בידינו כעם וכחברה. נכון, איי נבערות וקיצוניות קיקיונית יהיו כאן לתמיד. אך לא הם יתנו את הטון.
    סגור
  • 6.
    כל ירושלים מאה שערים. צודק הכותב
    איתי 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    8 7
    כולם בתל אביב וזה ידוע לכולם
    סגור
  • 5.
    חילוני שהוא מסורתי נשאר, חילוני שהופך לאנטי יהודי עוזב (ל"ת)
    איתן 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    9 9
    סגור
  • אין דבר כזה חילוני מסורתי
    ורדה 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 3
    או חילוני או לא
    סגור
  • 4.
    ירושלים של חרדים
    גמרו את העיר 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    5 3
    נהיה פה בני ברק
    סגור
  • 3.
    ירושלים שוקעת - כמו ונציה
    ח״ן 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    9 8
    ל חרדיות וקנאות חשוכה ומשיחיות הזויה שמבריחה את כל השפויים! גם ונציה ננטשה מתושביה הקבועים והפכה לעיר לתיירים - הולכת ושוקעת לאיטה…
    סגור
  • 2.
    ירושלים עיר קדושה ותשאר כך לעולם!!!
    ירושלים 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    12 10
    אם אתם רוצים לעשות את ירושלים טמאה כמו תל אביב העיר הזאת בטח לא שייכת לכם ואתם לא עושים טובה שאתם לא גרים בה!!עדיף מיליון בן גביר מאנשים כמוך שמתכחש לקדושה של העיר ורוצה להפוך אותה לרצונות האנוכים שלו!!אז אתה לא מתאים לגור בעיר הקדושה !!לך תגור ביפו שם יותר מתאים לך!!!
    סגור
  • 1.
    ממתי ירושלים היתה עיר חילונית . תחזור לשיך מוניס (ל"ת)
    ליפשיץ 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    6 5
    סגור
  • ירושלים -נכון קדושה וערש תרבותינו
    שלמה שם טוב 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אבל תתקדמו עברו כמעט 5000 שנה ויותר מהבריאה העולם התקדם יותר מהדת ההתפתחות הקב״ה בעזרתו גם קודם את העולם ,
    סגור