תקשורת ומדיה

כתב חדשות 12 הפתיע את כתב 13: "ממליץ בחום"

יאיר שרקי, שביקר את התיאוריה של אבישי בן חיים, אמר כי קרא את ספרו "ישראל השנייה" ומצא בו הרבה נקודות אמת. "מצאתי את עצמי מתווכח עם אבישי הרבה בראש, אבל גם משתכנע. המלצת קריאה חמה"
מערכת ice | 
יאיר שרקי (צילום Noam Revkin Fenton/Flash90)
עיתונאי חדשת 12 יאיר שרקי ביקר את התפיסה שמציג העיתונאי ד"ר אבישי בן חיים על הקיפוח העדתי והאופי המזרחי. למרות זאת, שרקי קנה את הספר החדש שהוציא אבישי בן חיים ואמר ששמח לקרוא אותו. "כתוב סוחף וגדוש בידע ובאנקדוטות", אמר בטוויטר, "מצאתי את עצמי מתווכח עם אבישי הרבה בראש, אבל גם משתכנע. המלצת קריאה חמה".
בהמשך הדגיש שרקי: "אני עדיין אוחז בעיקר הביקורת על ההגמוניה הפנים מזרחית, על הקו המדויק שבו הוא מסמן את השבר, על מחיקת ישראל ההיברידית, וגם על רבות מהמסקנות (הפוליטיות) של אבישי. אבל ההמלצה היא בעיקר למי שלא מסכים. לא כדי שישתכנע, אלא כדי להכיר את הנושא עליו מתווכחים ואת נקודות האמת הרבות שיש".
 
אבישי בן חיים הגיב כי שמח ששרקי קרא את ספרו, "כל כך קיוויתי שיאיר שרקי היקר לי פשוט יקרא את הספר ״ישראל השנייה״. קרא".
כזכור, לפני כחודש כתב שרקי טור מפורט בו הוא מסביר את התנגדותו לתיאוריה של בן חיים. "על בסיס פצעים היסטוריים," כתב אז שרקי בעיתון מקור ראשון, "שתוצאותיהם ניכרות עד היום בחברה הישראלית ובמוקדי הכוח, מבקש בן חיים לרתום את המזרחיות ואת המזרחים לעגלתו של פוליטיקאי ספציפי, בנימין נתניהו, עד שבמקום לתקן את הדרוש תיקון, הוא רק מעמיק את ההתבוססות בבוץ. השימוש בעוול הזה לצורך פוליטי מצומצם שולל את מרחב התמרון הפוליטי של אלה שהוא מבקש להגן עליהם".
 
"מתבקשת שאלה בכיוון ההפוך: מה עשה נתניהו למען המזרחים? מעבר ל"הסכמתו לייצג אותם מול האליטות". נתניהו לא קידם מזרחים, לא ניסה לסגור פערים, לעיתים אפילו פעל אקטיבית לשימור אותה ההגמוניה, בפרט זו של מערכת המשפט. "חשבתי שהמושג הזה ("ישראל השנייה") נעלם ממקומותינו", קונן נתניהו לאחרונה בכנס בכנסת לכבוד עליית יהדות מרוקו, "הממשלה הנוכחית מנסה להחזירו, בהתנשאות מקוממת תוך זלזול ענק". מי שלוהק לתפקיד המגן  של ישראל השנייה החמיץ את העובדה שלא הממשלה היא שמנסה להחזיר את המונח לשיח, אלא בן-חיים הוא שנופח בו חיים, למענו. רק באופוזיציה הוא פתאום נחשף אליה".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה