תקשורת ומדיה

מפלגת רע"מ וכל השאר: שיאני החקיקה בכנסת ה-24

הכנסת ה-24 מתפזרת ויצאנו לבדוק אילו חברי כנסת הצליחו להטביע חותם בחוקים שיישארו איתנו לשנים הבאות. הרשימה המלאה
איתן לויטס | 
ינון אזולאי, מאזן גנאים, מנסור עבאס ואתי עטיה (צילום ויקיפדיה, פלאש 90)
אם לא יקרה משהו לא צפוי, הכנסת ה-24 צפויה להתפזר היום (רביעי) ומדינת ישראל תצא לבחירות חמישיות בתוך 4 שנים. הכנסת כיהנה אמנם רק שנה, אולם זה יותר מהכנסות ה-21, 22, ו-23. בזמן הזה של שנה וחודשיים עברו עד כה 75 חוקים באופן סופי (קריאה שלישית) ונחקקו בספר החוקים.
חברת הכנסת שהצליחה לחוקק הכי הרבה בכנסת הנוכחית היא אתי חוה עטיה (הליכוד), ש-6 חוקים שלה עברו שלוש קריאות בכנסת. בין החוקים שהעבירה הוא תיקון לחוק הביטוח הלאומי, והוחלט כי שיעור דמי הביטוח למבוטח שהוא תלמיד במוסד להשכלה בחוץ לארץ בעד השנים 2022 ו־2023 יהיה שווה לשיעור דמי הביטוח למבוטח במוסד להשכלה בארץ.
אחרי ח"כ עטיה נמצאים יחד שמונה חברי כנסת שהצליחו כל אחד להעביר 3 הצעות חוק באופן סופי לאחר שלוש קריאות. חברי הכנסת הם: אופיר כץ (הליכוד), ינון אזולאי (שס), איימן עודה, עאידה תומא-סלימן (הרשימה המשותפת), וארבעת חברי הכנסת של רע"ם - מנסור עבאס, מאזן גנאים, וליד טאהא ואימאן ח'טיב-יאסין.
ביחס לגודל הסיעה, ארבעה אנשים, מפלגת רע"מ רשמה הישג עם 12 חוקים שעברו באופן סופי, אך מדובר בשלושה חוקים סה"כ שהוגשו ע"י כל חברי הסיעה יחד. אך בכל זאת בהשוואה כזו למפלגות הקואליציה, חברי מפלגת יש עתיד (17) העבירו 6 חוקים, כחול לבן (8) העבירו 2 חוקים, העבודה (7) העבירו 3 חוקים, ישראל ביתנו (7) העבירו 8 חוקים, ימינה (6) העבירו חוק אחד (לא כולל חוק אחד של ח"כ שיקלי), תקווה חדשה (6) העבירו 2 חוקים, ומרצ (6) העבירו חמישה חוקים.
אחד מהחוקים שהעבירה מפלגת רע"מ הוא 'חוק החשמל' המפורסם שעורר סערה. על פי החוק, יוכלו מבנים שנבנו באופן לא חוקי להתחבר לחשמל במקרה ובעתיד מתוכננת שם תוכנית בניה, ובהתאם לשיקול שרת הפנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה