תקשורת ומדיה

גאולה אבן תרד מהמסך: "חשש כבד לניגוד עניינים"

ועדת האתיקה של התאגיד הודיעה כי פעילותם של מגישים הנשואים לפוליטיקאים בזמן מערכת בחירות, מעלה "חשש לניגוד עניינים חמור"; המשמעות: גאולה אבן לא תוכל להמשיך כמגישת מהדורת שישי בתקופת הבחירות
מערכת ice |  4
גאולה אבן גדעון סער (צילום תומר נויברג פלאש 90)

גאולה אבן תרד מהמסך: כך החליטה ועדת האתיקה הפנימית של התאגיד י לאחר ישיבה מיוחדת שקיימה סביב השאלה " אם במהלך מערכת בחירות יכולים מגישים, שבני זוגם/ן מתמודדים במערכת הבחירות, להגיש מהדורת חדשות מרכזית ו/או תוכניות העוסקות בזירה הפוליטית".
 


השאלה כמובן מכוונת למגישת מהדורת שישי בערב גאולה אבן, אשר נשואה ליו"ר תקווה חדשה גדעון סער. הועדה קבעה כי "במצב זה שבמצב זה שבו כל נושא חדשותי העולה לדיון הינו בעל משמעות פוליטית, עולה חשש כבד לניגוד עניינים".


עוד ציינה הועדה כי "מתוך בדיקה שערכה ועדת האתיקה עולה שגם בארגוני חדשות מובילים בעולם המערבי קיימת הקפדה בתקופת בחירות למנוע מצב שבו מגיש/ה, שבני זוגם/ן מעורבים במערכת הפוליטית, יעסקו בנושאים פוליטיים. זאת ללא קשר לניסיונו/ה המקצועי ולאמינות הגבוהה שהוכיח/ה המגיש/ה במהלך שנות עבודתו/ה".


כזכור, אם חזרתו של גדעון סער לפוליטיקה ב-2018, הודיעה אבן על פרישתה מהגשת "חדשות הערב" בערוץ, ועברה להנחות את תכנית התרבות "גאולה ולונדון", שירדה לאחר פחות משנה. ב-2020 שבה לערוץ כמגישת תכנית האקטואליה "ערב ערב" כשהוחלט כי תמנע מלעסוק בנושאים הקשורים ישירות לפוליטיקה ולבעלה , אולם בקרע מערכת בחירות נוספת לכנסת ה-24, הודיעה שוב ב-2021 על פרישתה.
בחודשיים האחרונים שבה למסך כמגישת מהדורת שישי בערב "השבוע עם גאולה אבן", כאשר מפעם לפעם כשהיו התפתחות במפה הפוליטית, פאנל פרשנים לא נוכחותה דיווח על כך. כעת, על רקע מערכת בחירות נוספת תאלץ שוב המגישה הותיקה לאבד את תפקידה, לפחות באופן זמני.
 

תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    את התאגיד המושחת צריך לסגור ! (ל"ת)
    אסף 07/2022/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    ה"גילדה" מנסה להחליט בשבילנו מה טוב לנו וגם מה נחשוב
    ארנון תל-אביבי 07/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ב 70 ק"מ בין חוף ים התיכון לגדת נהר הירדן - זה או הם או אנחנו . ההבדל - לנו אין ארץ אחרת. ניסינו את הזיית "שלום-אוסלו" שהתפוצץ לכולנו בפנים. כאן ארצנו הקטנטונת היחידה . ניסינו נסיגה חד-צדדית מרצועת עזה - "התנתקות" ועקירת 8,500 תושבי גוש-קטיף. אחרי חצי שנה קבלנו את הטיל הראשון לאשקלון. כל מסירת שטחים לאויב הערבי - יוצרת טרור , טילים ואיום יותר חזק עלינו. מי שלא לומד מטעויות של עצמו - הוא או טיפש או מזוכיסט.
    סגור
  • 2.
    כמה חודשים הפעם היא תקבל משכורת בלי לעבוד
    מאיר 07/2022/21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    למה לא מזכירים את זה בכתבה...
    סגור
  • 1.
    שתחזיר את הכסף
    תמי 07/2022/21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    קיבלה 200 אלף בלי לעבוד אם זאת לא גניבה מה זה
    סגור