תקשורת ומדיה

ג'ו ביידן - הסוף? המצב העגום לקראת הבחירות נחשף

מכה לנשיא. סקר של ה-CNN מגלה - 75 אחוזים ממצביעי המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, מעוניינים במועמד אחר שירוץ בראשות מפלגה במקום ג'ו ביידן
מערכת ice | 
גו ביידן (צילום Official portrait of United State)
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מתמודד בתקופה האחרונה עם בעיות רבות. רק השבוע חשף בפני הציבור כי הוא חולה בסרטן, התמודד מול מרד בתוך מפלגתו, ויצטרך עוד לתת דין וחשבון על נתוני התמ"ג שיתפרסמו בחמישי וצפויים לחשוף התכווצות של הכלכלה האמריקאית. גם מצבו של הסכם הגרעין לא מזהיר ורוב האמריקאים אינם מרוצים ממצב המדינה ומהאינפלציה.
על רקע כל אלה, מתפרסם סקר חדש של רשת CNN שמגלה כי שלושת רבעי ממצביעי המפלגה הדמוקרטית אשר השתתפו בסקר מעוניינים להחליף את ביידן במועמד אחר לקראת בחירות 2024. עלייה חדה במיוחד לעומת סקר דומה שנערך בחודש ינואר/פבואר השנה, אז 51 אחוזים ממצביעי הדמוקרטים היו מעוניינים להחליף את ביידן. 
24 אחוזים מהדמוקרטיים אמרו שהם רוצים מועמד אחר, כיוון שהם לא חושבים שביידן יוכל לנצח בשנית בבחירות 2024, לעומת 18% שטענו כך בסקר הקודם. 32% מרגישים כך מכיוון שהם לא רוצים שביידן ייבחר מחדש, לעומת 16% מוקדם יותר השנה. 25% אמרו שהם מעדיפים את ביידן כמועמד, שזו ירידה חדה מ-45% בינואר/פברואר.
היחלשותו של ביידן מגיעה על רקע התחזקותו המתחדשת של דונלד טראמפ, נשיא ארצות הברית לשעבר שהפסיד בבחירות לנשיאות ב2020. בסקר שנערך בכינוס גדול של המפלגה הרפובליקנית, תמכו 78.8 אחוזים ממשתתפי הכנס בריצה מחדש של טראמפ ב2024 ואמרו שיצביעו בעדו. טראמפ נשא גם נאום אנרגטי, תקף את השלטון הנוכחי ואת מצבה של אמריקה הנוכחית וטען "נחזור לשלוט בבית הלבן".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה