תקשורת ומדיה

ביידן אישר: ארה"ב חיסלה את מנהיג אל-קאעידה

מנהיג אל קעידה איימן אזוואהירי אשר נחשב לאחד הטרוריסטים המבוקשים ביותר חוסל במאי האחרון באפגניסטן, כך אישר נשיא ארצות הברית
מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום Gints Ivuskans / Shutterstock)
בהצהרה שנתן לתקשורת אישר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כי מנהיג אל-קאעידה איימן א-זוואהירי חוסל בסוף השבוע האחרון בתקיפת מל"ט בעיר קאבול שבאפגניסטן. האישור מגיע לאחר דיווחים שהגיעו על ידי בכירים בממשל האמריקאי. בהצהרה הנשיאותית ביידן הבהיר כי החיסול נעשה באופן מכוון ובהנחייתו, כמו כן הוא ציין כי א-זוואהירי היה אחראי לשורת פיגועים רצחניים בארצות הברית וברחבי העולם.
 
לפי הדיווח א-זוואהירי, מי שנחשב למנהיג הבכיר ביותר באל-קאעידה, חוסל במהלך תקיפה שנערכה בסוף יולי. לזוואהירי, כאמור יש "חשבון פתוח" אם ארצות שכן נחשב לאחד המוחות בהליך תכנון פיגועי ה-11 בספטמבר 2001. הנשיא סיכם ואמר: "לא משנה כמה זמן זה יידרש ואיפה תתחבא אם אתה מהווה סיכון לארצות הברית אנחנו נמצא אותך. לא נאפשר לאפגניסטן להפוך שוב למדינת טרור".
בנוסף לכך לאורך השנים נפוצו פרסומים שונים וכל מיני שמועות בנוגע למצבו הבריאותי ואולי אף מותו של א-זוואהירי, אך באל-קאעידה הקפידו להדוף את השמועות ולפרסם נאומים ודרשות בקולו, ממש עד לחודשים האחרונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה