תקשורת ומדיה

כוכבי תחת מתקפה: אירוע פרישה על חשבון שיפוץ מבני חיילים

 צה"ל הסיט תקציב שנועד לבנייה ושדרוג מבנה חיילים, לצורך מימון אירוע פרישה לרמטכ"ל אביב כוכבי בעלות 35 מיליון שקלים, ללא קיום מכרז -כך על פי פרסום ב"הארץ". דובר צה"ל: "נתונים שקריים, כנסים בין-לאומיים מסוג זה נהוגים בצבאות העולם"
מערכת ice | 
אביב כוכבי (צילום פלאש 90)

צה"ל גרע מתקציב שנועד לבנייה ושדרוג של מבני מגורי חיילים, לטובת מימון אירוע פרישה לרמטכ"ל אביב כוכבי, בעלות של כ-35 מיליון שקלים. כך עולה מדיווח באתר "הארץ". זאת על פי הפרסום, ברקע ביקורת ציבורית סביב התכנון לערוך את האירוע היקר במיוחד, ובמטרה להימנע מביצוע מכרז למימון הפרוייקט או מהליך פטור ממכרז, שעשוי היה להפנות ביקורת נוספת ותשומת לב ציבורית לנושא.

עוד עולה מהדיווח כי בתכנון המקורי, האירוע צפוי היה להיערך במשך שלושה ימים במתחם "אקספו" בגני התערוכה בתל אביב, ולהסתיים בתצוגה של יחידות צה"ל אותם הקים הרמטכ"ל, בבסיס צאלים בדרום. לטקס הוזמנו בכירים מצבאות וארגוני ביטחון ברחבי העולם. אומנם כעת דווח כי בשל הפרסומים בתקשורת הוחלט לוותר על השימוש במתחם.


במקום זאת, על פי מידע שהובא לפרסום ב"הארץ", שונה האירוע כך שכעת הוסטו תקציבים, לצורך התאמת בסיס המכללות הצבאיות בגלילות למתחם אירוח, תהליך הכולל: 5 מיליון שקלים להקמת אוהלים, שילוט ומסכים, חמישה מיליו שקלים לטובת ריהוט, וכ-2 מיליון שקלים לטיסות ובתי מלון. כמו כן צוין כי 20 מיליון שקלים נוספים יוקצו לטובת הכשרת בסיס צאלים לתצוגת התכלית המיועדת להתקיים ביומו האחרון של האירוע.

בדובר צה"ל מסרו לתגובה לפרסום: "הנתונים המופיעים בכתבה שקריים. סך עלויות הכנס טרם סוכמו ואלו יסוכמו בשבועות הקרובים. בדיונים בנושא, הרמטכ"ל הנחה לקצץ את תקציב הכנס באופן משמעותי. המטה הכללי עושה את מירב המאמצים לקיים את הכנס בצורה מקצועית, ראויה ומכבדת, תוך ניהול כלכלי יעיל ונכון.

"משלב תכנון האירוע, היתה נטיה לקיים את הכנס בבסיס צה"ל, זאת משום שמדובר בכנס צבאי ובשל שיקולים נוספים. לאחר בחינת כלל האפשרויות הוחלט כי הכנס יתקיים במחנה 'דיין' בגלילות, המהווה בסיס ייצוגי של צה"ל, ובו שוהים המכללות הצבאיות וחניכי הקורסים הבכירים לפיקוד, מטה ובטחון לאומי. כנסים בין-לאומיים מסוג זה נהוגים בצבאות העולם ומהווים כלי משמעותי להעמקת שיתופי הפעולה והלמידה ההדדית בין הצבאות השונים. קיום הכנס בישראל יחזק את יכולות צה״ל, הלגיטימציה לעשייה ויגביר את חופש הפעולה".
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה