תקשורת ומדיה

ריקלין תוקף את לפיד: "צריך להעיף את החובבן הפחדן"

איש התקשורת הימני הגיב להפסד ראש הממשלה ומפלגתו "יש עתיד" בעתירה כנגד ערוץ 14
מערכת ice |  3
יאיר לפיד ושמעון ריקלין (צילום משה שי ואוליבייר פיטוסי פלאש 90)
מפלגת "יש עתיד" הגישה כזכור, עתירה להכריז על ערוץ 14 בטלוויזיה כ"גוף פעיל בחירות" וככזה, כמי שחלות עליו מגבלות שונות מכוח סעיף 10ג' לחוק מימון מפלגות. העותרים טענו בין השאר כי "שידוריו של ערוץ 14 ופרסומיו ברשתות החברתיות הם פעילות בחירות שכן במסגרתם הוא פועל להפצת תעמולת בחירות לטובת מפלגת הליכוד והעומד בראשה וכי הערוץ תוקף "בצורה אגרסיבית, החורגת מכל קנה מידה סביר של עיתונות" את העותרת ואת המפלגות השותפות. השופט יצחק עמית דחה את העתירה וקבע שהעותרת, מפלגת יש עתיד, לא הוכיחה כי הערוץ נוקט ב"פעילות בחירות.
השופט כתב בהחלטתו: "לגופי התקשורת מעמד חשוב בכל הנוגע למימוש חופש הביטוי הפוליטי, במיוחד בתקופת בחירות. חופש הביטוי הפוליטי הוא חלק בלתי נפרד מקיומן של בחירות חופשיות והוגנות, ובאמצעותו יכולים הבוחרים להתרשם מ"שוק הדעות" ולקבל החלטה מושכלת בבואם לשים את פתק ההצבעה בתיבת הקלפי. עם זאת, ההליך הדמוקרטי נפגע אם גופים בעלי הון מטים את הדיון כך שקולם יגבר על כל הקולות האחרים ב"שוק הדעות" תוך פגיעה בשוויון ההזדמנויות בבחירות, ועל כך עמדנו לעיל. סכנה זו גוברת בשוק התקשורת המודרני על מאפייני הכוח והריכוזיות שלו".
 
איש התקשרות ופעיל ימין ידוע, שמעון ריקלין, הגיב על הסאגה המשפטית בחשבון הטוויטר שלו: "ניצחון. יצחק עמית דחה את עתירת מפלגת יש עתיד להכריז על ערוץ 14 בטלוויזיה כ"גוף פעיל בחירות". מפלגת יש עתיד חויבה בהוצאות בסך 20,000 ₪ : 10,000 ₪ לערוץ 14 ו 10,000 ₪ לליכוד. לפיד חטף כאפה עם הניסיון שלו להיות ארדואן, אבל זה לא מספיק. צריך להעיף את החובבן הפחדן בבחירות הקרובות".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מעדיף אותו על פני כלומניק כמוך
    אלמוני 10/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני בעל מוגבלות ואתה מוזמן להגיד לי בפרצוף כמה אני יצור נחות!
    סגור
  • 1.
    לפיד וגמדיו חזקים בסתימת פיות. (ל"ת)
    סותמי הפיות 10/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • לא, כי ביבי… (ל"ת)
    אלמוני 10/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור