נדל"ן ותשתיות

מאות דירות חדשות בדרך: זו העיר שתעבור פינוי-בינוי

מטרופוליס נבחרה לבצע פרויקט פינוי בינוי במרכז פתח תקווה, בו מוצע להרוס 6 מבנים בהן 70 דירות ישנות, ובמקומם מוערך כי ייבנו 2-3 בניינים בני 15-20 קומות עם כ-250 דירות חדשות
מערכת ice |  9
אודי בלום מנכ"ל חברת מטרופוליס, מתחם מטרופוליס הרצליה (צילום סיון פרג', שרפן)
חברת מטרופוליס מדווחת כי נבחרה לבצע פרויקט פינוי בינוי בשכונת מרכז העיר בפתח תקווה. במסגרת התוכנית שתקדם החברה, מוצע להרוס 6 מבנים בהן 70 דירות ישנות, ובמקומם מוערך כי ייבנו 2-3 בניינים בני 15-20 קומות עם כ-250 דירות חדשות.
החברה נבחרה לבצע את הפרויקט לאחר תהליך של מכרז יזמים שהובילה עו"ד אודליה נמיר המייצגת את הדיירים. את החברה ייצג עו"ד מוטי הופמן. אדריכל הפרויקט הינו שאול יסקי ממשרד יסקי אדריכלים.
 
המתחם ממוקם בפינת הרחובות סלנט-אחד העם-קטרוני והוא ממוקם כ-250 מטר מתחנת קו המטרו העתידית. מרכז העיר פתח תקווה משתרע על 1,250 דונם, וקיימות בו כ-13 אלף דירות, כ-80 אלף מ"ר בשטחי מסחר ו-36 אלף מ"ר בשטחי תעסוקה.
לפי מסמך המדיניות להתחדשות מרכז העיר הוותיק של עיריית פתח תקווה, ישנם יעדים להגדלת מספר הדירות ל-20.5 אלף, את שטחי המסחר ל-335 אלף מ"ר ואת שטחי התעסוקה ל-470 אלף מ"ר. הבנייה לצד צירי תחבורה ציבורית תגיע עד לגובה של 35 קומות,  כאשר בשולי המרכז תתאפשר בנייה של עד 25 קומות.
לדברי אודי בלום, מנכ"ל חברת מטרופוליס, "לאחר שזכינו במכרז, בכוונתנו לקדם פרויקט שיתוכנן בהתאם למדיניות העיריה להתחדשות עירונית במרכז העיר. במקביל לקידום החתימות על ההסכם המפורט אנו מתכוונים להתחיל בהליך תכנון התב"ע שצפוי להימשך כשלוש שנים, ולאחריו נפעל לקבלת היתרי בנייה בהליך שצפוי לקחת כשנתיים-שלוש נוספות. אנו שמחים על כך שעיריית פתח תקווה יחד עם המנהלת להתחדשות עירונית מעודדים התחדשות ברחבי ומתקדמים מאוד בנושא זה. חברת מטרופוליס החלה את פעילותה בראשית ימיה בפרויקטי תמ"א 38 קטנים בעיר פתח תקווה, וכעת אנו סוגרים מעגל עם קידום פרויקט פינוי בינוי בעיר ובו מאות דירות".
חברת מטרופוליס נמצאת בבעלותן של שתי קבוצות מובילות במשק הישראלי – קבוצת אלייד וקבוצת אלדר. קבוצת אלייד הינה חברת החזקות ישראלית ותיקה הפועלת זה עשרות שנים בענפי הנדל”ן, האלקטרוניקה, התשתיות והרכב. קבוצת אלדר מחזיקה במספר חברות העוסקות בקשת של פעילויות בתחום הנדל"ן - שיווק, ייזום ובניה של פרויקטים. לאחרונה, חברת הייעוץ פרומתיאוס העריכה את שוויה של קבוצת אלדר בכ-367 מיליון שקל. מטרופוליס מקדמת כיום ביצוע, תכנון ורישוי של כ-40 פרויקטים במתחמי פינוי בינוי ותמ"א 38/2, כאשר עיקר פעילותה של החברה במרכז הארץ. עד כה מסרה החברה כ-755 יח"ד ובימים אלה השלימה החברה את הקמתו של פרויקט הפינוי בינוי הראשון המשמעותי בהרצליה אשר כולל 278 יח"ד ובשבועות הקרובים תחל באכלוס הדירות. בשנים הקרובות, צפויה החברה לעסוק בהקמתן של למעלה מ-6,000 יח"ד, בתל אביב, גבעתיים, הרצליה, רמת גן, הוד השרון, אור יהודה, חיפה ועוד.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    דוחסים ודוחסים צפוף מחניק מעיק
    מודאג 01/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מושבה עאלק.מתכננים גורדי שחקים דוחסים את התושבים כמו גוקים בבקבוק.התושבים האומללים נאנקים חשופים לאלימות .אין תשתיות ראויות תורי ענק בכל אתר...הביטו מזרחה לעבר האדמות השוממות ניתן לבנות בהם ערים מרווחות לטובת כולם
    סגור
  • 7.
    בלי לקרוא
    העיירה בוכה 01/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קודם כל שיטפלו בתשתיות רחבות בטוחות ומניעות את התנועה, מעגלי תנועה במקום רמזורים, חניות פארק ירוק ורחב ידיים מלא בעצים במקום גורדי שחקים, לעירייה יש ים כסף מכל הבנייה, שמרכז העיר יהפוך מבנוי לירוק! די לאפרוריות לחיסול הצמחייה הטבעית והעצים הותיקים, ודי לצפיפות!!! חדל טרפת, תנו לחיות בשקט, ברווחה עם פיסת שמיים!
    סגור
  • 6.
    דירות פינוי בינוי פ"ת
    מריאן 01/2023/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמה מלל. כאילו שנקרא את הכל. בסוף - כמה עולה שם דירה , זה מעניין אותי. תודה
    סגור
  • 5.
    הדיירים זכו בחברה יזמית מדהימה
    חיים 01/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הדיירים זכו בחברה יזמית מדהימה בהובלת אודי בלום. הבנין שבו גדלתי בגבעתיים עברה תמא שבוצעה על ידי מטרופוליס. יש לי רק מילים טובות לומר עליהם. אסתפק בכך שאומא שמטרופוליס היא לא רק חברה עסקית, זו משפחה עם נשמה. תודה למטרופוליס ובמיוחד לאודי.
    סגור
  • 4.
    ממש מובן לי מדוע ראש העיר בחקירות
    Yl 01/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פחד משתק ב כרמים ו מחלקת הנדסה נקבעו תוכניות הזויות שלא לטובת התושבים תוך הפליה קשה ב איזורים שונים של בעיר כנראה בקרוב היה שינוי לטובה בחירות .חבל ש גרינברג נכשל
    סגור
  • 3.
    זה היה בכי לדורות
    יצחק כהן 01/2023/10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יש הרבה מקום בארץ לבנות ערים חדשות לבנות בניינים גבוהים בערים צפיפות זה היה בכי לדורות וטעות גדולה ,תתחילו להקים ערים חדשות עד 4 קומות אין צורך בבנים גבוהים
    סגור
  • 2.
    על פניו תוניות הזויות שלא מתאימות לעיר
    Yl 01/2023/09
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שום מעטפת של שם אדריכלי זה או אחר יתקנו את החוסר טעם המביש של התוכניות פ"ת זו לא תל אביב עדיף 9 קומות ו יותר צפוף ו עליות נמוכות של אחזקת מבנה
    סגור
  • מדויק! צריך לבנות נמוך יותר וצפוף יותר (ל"ת)
    דן 01/2023/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    אחלה ... רק לא להרוס בנינים שמראש לא נועדו להריסה !
    חשוב לשם לב 01/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 2
    חגיגה של יזמים וקבלנים מסוכנת !
    סגור