כסף וצרכנות

המשכנתה חונקת אתכם? זה תמהיל ההלוואה המומלץ למשכנתה

פורום המומחים של אלדר משכנתאות בהתייחסות להעלאת ריבית בנק ישראל: הריבית הגבוהה יחסית ככל הנראה תישאר גבוהה לתקופה מוגבלת, לאחר מכן תשוב ותרד לכוון של 2.5% ללקוח יש גמישות במסלול ריבית הפריים. הלקוח יהנה  בעתיד מהירידה בריבית בנק ישראל כאשר זו תרד על פי הציפיות
מערכת ice | 
דיור (צילום Pixabay ,pexels)
לאחר העלאת ריבית בנק ישראל ב-0.25% לשיעור של 4.5%, באלדר משכנתאות מתייחסים לריבית הגבוהה יחסית שככל הנראה תישאר גבוהה לתקופה מוגבלת ותרד שוב בהמשך.
עדי ניניו מנכ"ל אלדר משכנתאות, הסביר: "ריבית בנק ישראל והפריים כנגזרת שלה, ממשיכים להכביד על ציבור נוטלי המשכנתאות, בתשלומים שוטפים קיימים, אך גם  בגובה המשכנתה עבור הנוטלים חדשים. כיום, הרבה לקוחות פונים אלינו על מנת למצוא פתרון מקל על ההחזרים הקיימים ופחות עבור לקיחת משכנתה חדשה. אולם, אני מאמין שלאחר שהציבור ישלים עם גובה הריבית, נראה חזרה לשוק של רוכשים פוטנציאליים".
 
פרופסור ערן ישיב מאוניברסיטת תל־אביב ויו"ר פורום מהמומחים של אלדר משכנתאות: "עליית הריבית היום הייתה צפויה ובמקומה. הסביבה הכלכלית והפוליטית היא מורכבת מאד ובנק ישראל פוסע בזהירות המתחייבת.  פורום המומחים של אלדר משכנתאות מנסה להתאים את ההמלצות למציאות המשתנה, שיש בה אי וודאות גדולה, ולהצביע על גמישות היכן שהיא קיימת. בנוסף, יועצי המשכנתאות מתאימים את הייעוץ לציבור לוקחי המשכנתאות באופן אישי". 
לקיחת משכנתה בתנאים של קיבעון בריבית מסנדלת את הלקוח, לאור עלויות כמו עמלת פירעון מוקדם; נציין כי הריביות הקבועות עלו עוד יותר מהצפוי; מסלול ריבית הפריים נותן ללקוח את האופציה של ירידה בריבית בהמשך. לאור הגמישות של הבנקים כיום, בשונה מהעבר, ללקוח בעל משכנתה קיימת לגביה הריבית עלתה ומתקשה עם ההחזר החדש,  הייעוץ יתייחס לאפשרויות  של דחיית תשלומים או מחזור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה