דיגיטל וטק

כך הרובוטים האלו יעשו את כל מטלות הבית שלכם

מדענים מאוניברסיטת קרנגי מלון מלמדים מכונות כיצד לבצע מטלות בית יומיומיות באותו אופן שבו אנשים רבים לומדים את כישורי החיים הללו - על ידי צפייה בסרטוני הדרכה
מערכת ice | 
רובוט כביסה (צילום M.Dorr & M.Frommherz)
רובוטים עשויים לסדר בקרוב את חדרי השינה המבולגנים שלנו, בדיוק כמו ב-"משפחת סילוני". מדענים מאוניברסיטת קרנגי מלון מלמדים מכונות כיצד לבצע מטלות בית יומיומיות באותו אופן שבו אנשים רבים לומדים את כישורי החיים הללו - על ידי צפייה בסרטוני הדרכה.
הצוות אומר שהעבודה שלהם היא צעד חשוב לקראת בינה מלאכותית המסייעת לבני אדם בכל דבר, החל מבישול ועד ניקיון. שתי מכונות למדו בהצלחה 12 עבודות כולל פתיחת מגירות, דלתות תנור ומכסים. הרובוטים גם הורידו סיר מהכיריים, הרימו ירק ופחית מרק, וענו לטלפון.
 
"הרובוט יכול ללמוד היכן וכיצד בני אדם מקיימים אינטראקציה עם עצמים שונים באמצעות צפייה בסרטונים", אומר דיפק פאתאק, עוזר פרופסור במכון הרובוטיקה בבית הספר למדעי המחשב של CMU. "מהידע הזה, אנחנו יכולים לאמן מודל המאפשר לשני רובוטים לבצע משימות דומות בסביבות מגוונות."
השיטות הנוכחיות לאימון רובוטים דורשות הדגמה ידנית של משימות על ידי בני אדם או הכשרה מקיפה בסביבה מדומה. שניהם עלולים להיות גוזלים זמן ונוטים לכישלון. צוות CMU הדגים בעבר שיטה חדשה שבה רובוטים לומדים מהתבוננות בבני אדם משלימים את המשימות הפשוטות הללו. עם זאת, WHIRL, קיצור של In-the-Wild Human Imitating Robot Learning, דרש מהמשתתפים האנושיים להשלים את המשימה באותה סביבה כמו הרובוט.
כעת, Vision-Robotics Bridge (VRB) מתבסס ומשפר את WHIRL. זה מבטל את הצורך בהפגנות אנושיות כמו גם את הצורך של הרובוט לפעול בתוך סביבה זהה. כמו WHIRL, הרובוט עדיין דורש תרגול כדי לשלוט במשימה. ניסויים גילו שרובוטים יכולים ללמוד משימה חדשה תוך 25 דקות בלבד.
"הצלחנו לקחת רובוטים ברחבי הקמפוס ולבצע כל מיני משימות", אומר שיחאר בהל, דוקטור. סטודנט לרובוטיקה. בפרסום באוניברסיטה. "רובוטים יכולים להשתמש במודל הזה כדי לחקור בסקרנות את העולם סביבם. במקום פשוט לנפנף בזרועותיו, רובוט יכול להיות ישיר יותר עם האופן שבו הוא מקיים אינטראקציה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה