השוק

רני צים רוכש את קניון ים-המלח ב-152 מיליון שקל

הקניון נמצא היום בתפוסה נמוכה שלא להגיד נמוכה מאוד של 60%; רצי צים מעריך שלאחר השקעה נוספת שתכלול מיתוג מחדש והשקעה נוספת בקניון יגיע ה-NOI השנתי ל-20 מיליון שקל בעוד היום ה-NOI של הקניון עומד על 6 מיליון שקל בלבד
ניצן כהן |  3
רני צים (צילום מאיר אדרי)
רני צים רוכש את קניון ים-המלח ב-152 מיליון שקל. הקניון אינו מהמשובחים בישראל למרות המיקום המעניין שלו. כרגע התפוסה בקניון היא של 60%, תפוסה שנחשבת נמוכה. בסך הכל הקניון משתרע על פני 6 דונם וכולל שטחים שמתפרשים על פני 9,200 מ"ר. צים מבין היטב כי עליו לבצע השקעות בקניון ולהערכתו, לאחר השקעות בנכס שיכללו בין היתר טיוב השוכרים ומיתוג מחדש שיביאו לתפוסה של 100%, הרי שה-NOI יגיע ל-20 מיליון שקל.
נזכיר שוב, שיעור התפוסה בקניון כיום עומד על כ-60% וה-NOI השנתי מסתכם בכ-6 מיליון שקל. להערכת החברה, בהתבסס על תוכנית עבודה הכוללת, בין היתר, טיוב שוכרים ותנאי שכירות, העלאת שיעור התפוסה לכ-100%, פרסום, מיתוג והשקעה בנכס - היא צופה כי ה-NOI השנתי של הקניון יגדל לכ-20 מיליון שקל במהלך השנים הקרובות.
 
בהתאם להסכם שנחתם, מועד מסירת החזקה בקניון הינו המועד בו תשולם התמורה, וזאת לכל המאוחר בתוך 60 ימים ממועד חתימת ההסכם. החל ממועד ההחזקה תהיה חברת רני צים זכאית לקבלת מלוא דמי השכירות ודמי הניהול משוכרי הקניון.
ברני צים אומרים היום כי מתוך סכום הרכישה הכולל, סך של כ-119 מיליון שקל ישמשו לצורך סילוק המשכנתא הרשומה על זכויות המוכרת בנכס, כאשר בכוונת החברה לשלם סכום זה באמצעות מימון מתאגיד בנקאי, לרבות באמצעות המחאת ההתחייבויות בקשר עם ההלוואה מצד הבנק המלווה למוכרת.
'רני צים מרכזי קניות' פועלת בתחום ההקמה והניהול של מרכזים מסחריים, רכישה, ייזום והשבחת קרקעות בישראל. הקבוצה פועלת מתוך אמונה בפריפריה והבנת שינוי תרבות הצריכה והצורך בחוויית קנייה. הקבוצה מונה 10 מרכזים מסחריים פעילים, בערד, נתיבות, בית שאן, מעלות, נוף הגליל, אום אל פחם, ירכא, גני תקווה, טירה ולאחרונה גם השלב הראשון בכפר סבא בשווי כולל של כ-1.2 מיליארד שקל.
החברה ממשיכה לקדם  את פרויקט כפר סבא ופרויקטים מסחריים בחברה הערבית, בהם מקימה ומתכננת החברה 5 פרויקטים נוספים:  טמרה, טייבה, טירה (שלב ב'), אום אל פאחם (שלב ב') ורהט, וכן החלה בפעילות פיתוח מגזר ייזום למגורים בחברה הערבית שבשלב זה כולל פרויקט בפורידיס ובכפר קאסם. כמו כן, החברה מתפעלת ומקימה מתקני PV בנכסי החברה בהיקף של כ – 5  מגה וואט. . רני צים, המכהן כיו"ר הדירקטוריון, הינו יזם ותיק בשוק הישראלי, ובין היתר הקים את רשת חנויות המזון "כמעט חינם" שנמכרה בשנת 2012 לפי שווי של כ-350 מיליון שקל.
רני צים, יו"ר רני צים מרכזי קניות: "הקניון בים המלח הינו נכס נוסף התואם לאסטרטגיית הפעילות של החברה, המתמקדת ברכישה והקמה של מרכזי קניות, בעיקר בפריפריה, וביצירת ערך באמצעות שדרוגם והשבחתם. הניסיון העשיר שלנו בניהול מרכזי קניות, לצד היכולת של החברה למקסם את ביצועי המרכזים המסחריים תוך שינוי תמהיל ומיקום של השוכרים, יאפשרו לנו להביא לקפיצת מדרגה בביצועי הקניון ואנו סבורים, כי הוא יניב תרומה משמעותית לרווחי החברה בשנים הקרובות".
אבישי אברהם, מנכ"ל רני צים מרכזי קניות: "אנו רוכשים נכס המצוי בתפוסה נמוכה ושהסכמי השכירות בו הינם במחירים נמוכים יחסית. אנו רואים בעסקה זו הזדמנות עסקית, וקיבלנו את ההחלטה לרכוש את הקניון במטרה להשביחו ולממש את הפוטנציאל הגלום בו.
"בין היתר, נבצע התאמות בתמהיל החנויות והשוכרים בקניון, כך שנדייק אותו לצרכים של קהלי היעד הרלבנטיים במיקום ייחודי זה. מהלכים אלה, וכן מהלכים נוספים - כדוגמת הקמת מתחם מזון חדשני ואטרקטיבי, והפיכתו למרכז קניון שמייצר חיבור חוויתי לחוף הים ולבתי המלון שבאזור - עשויים להוביל לשיפור ניכר של הפדיונות בנכס, ובמקביל להעלאת דמי השכירות בו. על פי תוכניות העבודה  של משרד התיירות, רמ"י ומועצה אזורית תמר, מסתמן כי מספר חדרי האירוח באזור צפויי להיות מוכפל, כך שבטווח הלא רחוק תגדל משמעותית כמות המבקרים בקניון".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הכל בזכות התיירים שמשלמים על השהות במלון (ל"ת)
    כאסח. 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מה יש לעשות בים המלח רק חול חום איימים וחולרה
    שי 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ולמה לפתוח שם קניון זה מקום לחולי פסוראיזיס ופנסיונים משועממים הבן אדם חי בלהללנד חבל על הכסף שלו
    סגור
  • 1.
    יקר מאד
    ישראל רמת גן 06/2023/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    צריך להוריד את המחירים. יקר שם מאד
    סגור