תקשורת ומדיה

פאולה רוזנברג חושפת את המשבר: "התחלתי לבכות, אני מיואשת"

מגישת קשת 12 מאוכזבת מהשרה מאי גולן: "את יודעת, אני לא מאמינה שאת באמת עומדת מאחורי מה שאמרת, כשעמדת שם מעל דוכן הכנסת ודיברת רעות על נשים שמקדישות את חייהן למען נשים. אני מבינה שזה משרת אותך אבל אני מאוכזבת ומשערת שעשית זאת מתוך אינטרס ולא מתוך רצון להכפיש"
מערכת ice | 
פאולה וליאון (צילום צילום מסך קשת 12)
פאולה רוזנברג ממשיכה להביע את דעתה נגד הממשלה הנוכחית בראשות בנימין נתניהו והפעם מי שחטפה ממנה את הביקורת היא השרה מאי גולן, זאת על רקע פירוק הרשות לקידום מעמד האישה.
בפייסבוק שלה כתבה רוזנברג: "כבוד השרה מאי גולן, אני לא כועסת עליך. אני מפחדת. אני דואגת. אני מיואשת. רצף האירועים שמתרחשים עלינו בימים האחרונים בקצב מסחרר לא משאיר לי אוויר, כבר קשה אפילו לאישה אינטנסיבית כמוני להגיב לכל אירוע לגופו. זו בדיוק המטרה של חקיקת בזק, להקשות את ההתנגדות כדי להעביר הכל לפני שנספיק להבין מה קורה".
 
כמו כן הוסיפה: "התבוננתי בנאום שלך, השרה מאי גולן, והתחלתי לבכות, בלי קשר לפוליטיקה, התבוננתי בך, אישה שקיבלה כל-כך הרבה כוח, ובמקום למנף אותו לקידום זכויות הנשים, את תורמת לשחיקת הזכויות וצמצומן? אני מבינה את המקום המורכב שאת נמצאת בו, זה קשה לא להיכנע ללחצים, כשאת חברה בממשלה השמרנית והשוביניסטית ביותר בתולדות מדינת ישראל".
עוד המשיכה: "אני רואה איך חברייך לממשלה מצהירים בלי למצמץ שיש להחזיר את הנשים לתפקידים המגדריים המסורתיים ולבטל את מה שהשגנו במאבק לשיווין מגדרי, או כפי שהם קוראים לו ה"טרלול הפרוגרסיבי", ואני יכולה להבין את הצורך שלך לשתף פעולה וליישר קו לשם ההישרדות הפוליטית, מה גם שלטווח הקצר, המהלך הזה נותן לך עוד כוח. אבל לא לעולם חוסן, יום אחד, לא משנה בעוד כמה זמן, כשלא יהיו לך זכויות דיפלומטיות עודפות, צמצום הזכויות של נשים יפגע גם בך חלילה, ואם לא בך אז בקרובת משפחתך, חברה שלך, בבנותייך חלילה וחס. אי-אפשר להתחמק לנצח מתוצאות המעשים שלנו".
המתקפה על גולן נמשכה: "את יודעת, כבוד השרה מאי גולן, אני לא מאמינה שאת באמת עומדת מאחורי מה שאמרת, כשעמדת שם מעל דוכן הכנסת ודיברת רעות על נשים שמקדישות את חייהן למען נשים. אני מבינה שזה משרת אותך אבל אני מאוכזבת ומשערת שעשית זאת מתוך אינטרס ולא מתוך רצון להכפיש. אני חושבת על הנשים שסיכנו את חייהן ונלחמו למען הבחירה החופשית שלך ושלי, כדי שנוכל לבחור אם לצאת לעבוד, אם להתחתן. בזכותן את יכולה לעמוד ולנאום ולהיבחר לכנסת, והנה היום את מוחקת את ההישגים שהזיעו ונלחמו עבורן נשים רבות ומקדמת את צמצום זכויותייך וזכויותיי, את זכויותיהן של הבנות שלך ושלי, משתפת פעולה עם ביטול עצמאותה של הרשות שאמורה להיות שומרת הסף של זכויותנו, שממילא פחותות מאלו של הגברים".
רוזנברג שיתפה: "ישבתי מול המסך והקשבתי לך ובכיתי, התבוננתי בבנותיי שילה וארבל שבדיוק מתארגנות לקראת מחנה הקיץ, אורזות את התיק, ופתאום נתקפתי חלחלה מהמחשבה שזה כבר לא מובן מאליו, העובדה שיש להן את החופש לצאת לפעילות, בנים ובנות יחד, לנסוע באוטובוס, לישון ביער בשקי-שינה זה לצד זה. נשמע לך שאני מגזימה? הרי לפני חודשיים לא הייתי מדמיינת בחלומות הכי גרועים שלי שאישה, ח"כ לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית, תציע לפרק את הרשות לקידום מעמד האישה, אותה ראשות שראש-הממשלה נתניהו הדגיש בעבר עד כמה חשובה עצמאותה למען קידום נשים וזכויותיהן".

עוד המשיכה: "אני כבר לא בטוחה שאף זכות שלי או של בנותיי תישמר כאן, ולכן נאלצת לשאול את עצמי בכאב עצום, אם עדיין נכון ובטוח להמשיך לגדל כאן את בנותיי במציאות הנוכחית, במדינה שמצהירה בכל דרך אפשרית שהן שוות פחות, שהן מוגנות פחות, רק בשל היותן נערות וחילוניות. במדינה שבה יוקר המחייה מחסל את היכולת של משפחות להאכיל את ילדיהם, כשבמקלטי הנשים המוכות עולה מספר הנשים המבקשות מחסה מפני סכנת מוות, כשמספר הפניות למרכזים לסיוע לנפגעות תקיפה מינית מזנק בחדות, כשהפערים בהשתכרות של גברים ונשים הולך ומעמיק - לא מצליחה להבין למה שתי נשים בעמדות הכוח החזקה ביותר במדינת ישראל מרגישות צורך לבטל את הגוף ששומר על נשים ולהפוך אותו לעוד משרד פוליטי שמשרת את הפוליטיקאים במקום את האזרחיות".

רוזנברג לא הפסיקה במתקפה: "אולי אני נאיבית, אבל אני נדהמת מהעובדה שדווקא אתן, הנשים, רומסות את זכויות האדם של אחיותיכן למגדר למען צבירת כוח פוליטי אישי. אולי אני מצפה ליותר מדי. זה לא רק יום קשה בהיסטוריה של האזרחיות של מדינת ישראל, זה יום קשה בהיסטוריה של מדינת ישראל כולה, גברים ונשים. שחיקת זכויות הנשים שיקפה לאורך ההיסטוריה האנושית נורת אזהרה מהבהבת שמסמנת שהדמוקרטיה נמצאת בסכנה, כי כיבוד זכויות נשים הוא סימן לחברה אזרחית בריאה ומפותחת, כמו ססמוגרף שמייצג את מידת היציבות של הדמוקרטיה הישראלית. התקפה על זכויות נשים היא התקפה על הדמוקרטיה".
לסיום הזהירה: "ולא, הפיטורים של איילת רזין החרוצה והמוכשרת זה לא צעד למען קידום זכויות הנשים. הפוליטיזציה של משרד מקצועי ועצמאי הוא לא מעשה שדורש שנעמוד ונמחא כפיים, המידור של ארגוני הנשים מהדיון על הפרדה מגדרית כדי להתעלם מדעות שונות משלכם הוא לא מעשה למען הנשים. אם לא מעניין אתכן לכבד את הזכויות של נשים, לפחות תנו קצת קרדיט לאינטליגנציה של נשים אחרות ואל תצפו שנקנה את מכבסת המילים המחורטטת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה