תקשורת ומדיה

הבית הלבן: "לא תהייה הפסקת אש עד שחרור כל הנשים והילדים"

ברט מקגרק, יועצו הבכיר של הנשיא ביידן למזרח התיכון, הבהיר לפני הגעתו לקטאר להמשך המו"מ על עסקת שחרור החטופים, כי על חמאס לשחרר מספר גדול מאוד של חטופים על מנת לזכות בהפסקת אש זמנית

מערכת ice | 
בנימין נתניהו וג'ו ביידן (צילום פלאש / מרים אלסטר)
היום (שבת), אמר ברט מקגרק, יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כי רק שחרור של "כל הנשים, הילדים והתינוקות" שמוחזקים כבני ערובה בעזה יביא להפוגה בלחימה ולהגדלת הסיוע ההומניטרי לעזה.
דבריו של מקגרק נאמרו בכנס בינלאומי במנאמה, בירת בחריין. שעות לפני הגעתו לדוחא, בירת קטאר, למטרת שיחות בנוגע למשא ומתן לשחרור החטופים. כך לפי אתר 'וואלה'. מקגרק אמר במנאמה כי שחרור של מספר גדול של חטופים יביא להפוגה משמעותית בלחימה בעזה. "מאות על גבי מאות של משאיות עם סיוע ייכנסו לעזה על בסיס קבוע אם ישחררו את כל הילדים והנשים. הנטל הוא על כתפי החמאס". 
כאמור, הבית הלבן אימץ את העמדה הישראלית אותה הוביל שר הביטחון יואב גלנט לפיה ישראל תתעקש שחמאס ישחרר את כל הנשים.  ברט מקגורק הוא דיפלומט, עורך דין ואקדמאי אמריקאי, ששימש בתפקידי ביטחון לאומי בכירים תחת הנשיאים ג'ורג' וו. בוש, ברק אובמה ודונלד טראמפ. כיום הוא סגן עוזרו של הנשיא ג'ו ביידן ומתאם המועצה לביטחון לאומי למזרח התיכון וצפון אפריקה.
מקגורק שימש גם כסגן עוזר מזכיר המדינה לעיראק ואיראן ומאוקטובר 2014 ועד ינואר 2016 הוביל משא ומתן חשאי עם איראן שהוביל להחלפת שבויים ולשחרור ארבעה אמריקאים מאיראן. קודם לכן שימש תחת הנשיא ג'ורג' בוש כעוזר מיוחד לנשיא ולמנהל בכיר לעיראק ואפגניסטן, ותחת הנשיא ברק אובמה כיועץ בכיר למועצה לביטחון לאומי ושגריר ארה"ב בעיראק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה