תקשורת ומדיה

ישראל מנצחת במלחמת ההסברה? הנתונים נחשפים

למרות שמשרד ההסברה בוטל, גורמים רבים משקיעים מאמץ לא מבוטל במלחמת ההסברה ברשת ובתקשורת, אבל האם ישראל מצליחה לסחוף את דעת הקהל העולמית? כעת, הנתונים נחשפים
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אייל מרגולין)
החל מהשבת השחורה, ישראל משקיעה מאמצים כבירים בכל הנוגע להסברה וללגיטימציה של ישראל במלחמתה מול וחמאס וחיזבאללה. לצד המלחמה בחזית, מלחמת ההסבה נחשבת לאחת הזירות החשובות שישראל מנהלת, אך במקום נציגי המדינה הכוחות המרכזיים כאן הם עמותות, גופי תקשורת ואנשים פרטיים לוקחים על עצמם את עיקר הנטל.
חברת AdFreeway, פרסמה מודעות לטובת ישראל בממספר אתרי חדשות גדולים בעולם כשהדגש היה על פנייה לעולם המערבי, אם כי הקמפיינים הופיעו גם באתר אל ג'זירה. על כל מודעה הופיעה אפשרות לגולש לסמן אם הוא אהב אותה או לא.
 
בין המודעות היו מסרים כמו: "העולם צריך לראות מה חמאס עשה בישראל (עם סרטונים מיום הטבח והחטיפה של נועה ארגמני לעזה), "תמכו בישראל" עם דגל ישראל, "30 ילדים חטופים – עזרו לנו להחזיר אותם הביתה" ועוד.
במקביל, ל-AdFreeway יש מערכת למנויים, שבמסגרתה היא מציגה להם מודעות פרסומיות שונות, והם מדרגים אותן בתמורה לתמורה כספית. באופן זה יכולה החברה להגיד ללקוחותיה, שהן החברות עצמן, אלו מהמודעות שלהן עובדות יותר ואלו פחות.
החברה עובדת ב-7 מדינות ישראל, ברזיל, ארצות הברית, דרום אפריקה, בריטניה, אוסטרליה וארגנטינה. את הפוסטים בנוגע להסברה הישראלית דירגו יותר מ-16 אלף איש שמנויים במערכת מהמדינות השונות.
באופן לא מפתיע, לישראל יש הכי הרבה תמיכה מישראלים. על כל אחד שמתנגד למסרים הישראלים, יש 10.3 שתומכים. ואם נעביר את זה לאחוזים � תומכים בישראל מקרב הגולשים הישראלים.
בברזיל שנמצאת במקום השני נרשמו 85.97% תמיכה בישראל, וגם בארה"ב האחוז דומה 85.61%. בדרום אפריקה, שנמצאת במקום הרביעי מבין המדינות שנבדקו, נמצאת דרום אפריקה עם 77.67% תמיכה בישראל, במקום החמישי בריטניה עם 75%, אוסטרליה עם 49.23% וארגנטינה במקום השביעי והאחרון עם 47% תמיכה בישראל.
מבחינת תמיכה כללית בנרטיבים, כלומר מכל 7 המדינות שנבדקו, במקום הראשון נמצא הנושא של "ילדים חטופים" עם 85.11% תמיכה, ובמקום השני "החזירו את החטופים" עם 84.47% תמיכה. בהמשך "לישראל יש את הזכות להגן על עצמה", "חמאס רוצה להשמיד את ישראל", "תומכים בישראל עכשיו ולתמיד", "מאות אלפי פליטים ישראלים" ו"דגל ישראל".
מבחינת ניתוח התמיכה באתרי אינטרנט, האתרים שבהם יחס התמיכה היה הגבוה ביותר היו אתר החדשות האוסטרלי news.com/au, האתר הבריטי britanica.com, האתר הברזילאי Espn.com.br וכן finance.yahoo.com. יחס התמיכה בישראל באתר אלג'זירה עומד על 0, כלומר רק מתנגדים ולא תומכים.
"בישראל מתעסקים הרבה בהסברה בסושיאל, אבל לרשתות החברתיות יש בעיות גדולות בדרך כלל רוב הפוסטים הישראלים נחשפים לישראלים, ולא נחשפים לקהל שלגמרי שונא אותך. בסוף סרטון של משפיען שהגיע למיליוני צפיות, רק 10-20% מהצפיות מגיעות מחו"ל", אומר הדר אשוח, מנכ"ל AdFreeway בישראל.
אשוח המשיך ומסר: "בנוסף, רוב הנתונים שמשיגים על הסושיאל הם מבוטים, אנשים שלא אמיתיים, וכך קשה לדעת מה הנרטיב שולט. זאת הסיבה שכדאי לפרסם גם ב-Open Web, באתרים מכל העולם, וכך להגיע לקהלים אחרים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה