תקשורת ומדיה

בן כספית מגיב למחדל באמ"ן: מדוע לדעתו נתניהו אשם?

מגיש 'פגוש את העיתונות' ופאנליסט חדשות 12, בן כספית, הגיב לפרסום של ניר דבורי על המחדל באמ"ן ובחר להאשים את ראש הממשלה נתניהו: "הנגדת הוותיקה ב-8200 הזהירה. אבל הקונספציה ניצחה אותה"
תום נחום |  1
בן כספית (צילום טוויטר/ בן כספית, pixabay)
לאחר שניר דבורי פרסם את הידיעה הקשה בשידור בחדשות 12 על נגדת 8200 שהעבירה את המידע על האימונים המסכמים של חמאס לפני הטבח ב-7.10 לראש אמ"ן והוא לכאורה בחר שלא להעביר הלאה.
מגיש 'פגוש את העיתונות' ופאנליסט חדשות 12, בן כספית, הגיב לפרסום וכתב: "הנגדת הוותיקה מ-8200 שעשתה עבודת מחקר על תמרוני חמאס והגיעה למסקנה שהולכת לפרוץ מלחמה, העמיקה עד חקירת סורות מסויימות בקוראן אותן היא שמעה במהלך עבודתה, בקרב אנשי חמאס בכירים. היא הגיעה למסקנה שמדובר בפסוקי קוראן שמבשרים על מלחמת קודש, ג׳יהאד, או מלחמת קיום. היא היתה נחושה שזה הולך לקרות בכיפור. ״הם יעשו לנו הפתעת כיפור נוספת, בדיוק בתאריך״, הזהירה. אבל הקונספציה ניצחה אותה. ולפני שהביביסטים שוב יריעו שהנה, ביבי לא אשם, תזכורת: אין קשר בין המחדל המודיעיני-מבצעי של זרועות הבטחון השונות (וכו-לם כבר קיבלו עליו אחריות מלאה), לבין המחדל האסטרטגי של מי שקבע את המדיניות מול חמאס, מי שהורה לשמור על חמאס במקום לחסל אותו, מי שהביא לכאן את הקטארים כדי שימטירו על חמאס 30 מיליון דולר כל חודש ומי שדחה את כל ההצעות לחסל את סינוואר או למוטט את שלטון חמאס בעזה. תודה ושלום".
 
העיתונאי אבישי גרינצייג התלונן: "ניר דבורי פרסם ידיעה רגישה ללא אישור, המהווה עבירת צנזורה. זה לא עניין של מלחמות קרדיטים בין כלי תקשורת. זה עניין של פגיעה בביטחון המדינה. אם הצנזורה היא ועדת קישוט וולונטרית ואין באמת משמעות להפרות, אפשר לבטל את הגוף וזהו".
 
עורך חדשות 12 גיא סודרי השיב לו: "חדשות 12 בתגובה: הצנזורה לא פסלה דבר מהידיעה ועובדה שהידיעה המלאה לא הורדה ולא שונתה כמו ידיעות אחרות שפורסמו ונעלמו לפתע".

גרינצייג ענה: "מר סודרי, אין לדבורי חשבון טוויטר?", וקיבל תשובה עוקצנית במיוחד: "הוא עובד. אין לו זמן לצייץ", גרינצייג השיב: "כולנו מלאי הערכה", מרבית התגובות אגב צידדו בדבורי וכינו את גרינצייג "קנאי" או ברוח דומה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מותר להודות טעינו ואנחנו השמאל אשמים
    שמאל לשעבר 11/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם לך מותר להודות ולא תצא אפס שהתבררו העובדות
    סגור