דעות

ראש העיר בית שמש: "לא נאפשר לקורונה לחבל בפיתוח המסחר והתעסוקה"

התפרצות הגל השני מחייבת אמנם שינויים תוך כדי תנועה, אך היא לא תעצור את תוכניות ההתחדשות ותנופת הפיתוח: מבנייה ושיווק של אזורי תעשייה ומסחר ועד הקמת היכל תרבות וקונסרבטוריון
ד"ר עליזה בלוך | 
ד"ר עליזה בלוך, ראש עירית בית שמש (צילום דוברות עיריית בית שמש)
לרשות מקומית, כמו לגופים וארגונים גדולים, יש תוכנית עבודה סדורה. התנהלות המתבצעת על פי תסריט, כללים ותרגולות. הגל הראשון של הקורונה הוליד אירוע שכולו עמימות. העמימות הולידה אפשרויות. כעת, בגל השני, הקורונה היא כבר חלק בלתי נפרד מסדר היום. היא מחדדת את הצורך שלנו, ראשי השלטון המקומי, בפיתוח חלוקת הקשב הניהולי ומחייבת מציאת פתרונות יצירתיים בשורה ארוכה של תחומים.
בימים אלו חברי מועצת העיר, צוות המנהלים הבכירים של העירייה ואנוכי עסוקים בניהולה של בית שמש בהתאם למציאות החדשה שנכפתה עליה. בתוך גיבוש דפוס התנהלות תחת שגרת קורונה והאתגרים המונחים לפתחה של העיר, עלו לאחרונה נתוני התחלואה ועל רקע זה הטיל משרד הבריאות סגר על שתי שכונות בעיר עד לסוף השבוע הקרוב. חשוב להבהיר, גם מצב זמני זה לא שינה את תוכנית העבודה שלנו. אנחנו מרכזים קשב בצרכי השכונות הנתונות בסגר, ובמקביל מסתכלים כל העת קדימה.
חמ"ל הפינויים עובד בצורה יעילה ומקיפה: הצוות המרכיב אותו - הכולל נציגים מטעם העירייה, קופות החולים השונות וארגוני ההצלה - עובד במרץ כדי לפנות חולים מאומתים למלוניות של משרד הבריאות. מערך ההסברה מעדכן את ציבור התושבים באופן שוטף בכל המידע הרלוונטי, כשגם מערך התמיכה החברתית חוזר לפעילות אל מול האוכלוסיות השונות ברחבי העיר.
לוח השנה לא עוצר, ולכן ההתמודדות עם פרוץ הנגיף משולבת בתוך קשת התהליכים המתקיימים בעיר. הרציונל הוא  לנסות ולראות מה אנחנו יכולים להפיק מהנוכחות של נגיף הקורונה וכיצד נוכחותו גורמת לנו לשפר, לחדד וללטש את השירות לתושב.
בישיבת ועדת החינוך שקיימתי לאחרונה סיכמנו את שנת הלימודים תש"ף והמשכנו בהיערכות לקראת שנת הלימודים תשפ"א. מנהלים מכל מהגזרים סיפרו כיצד התאימו את מוסדות החינוך לכללי המשחק החדשים ואיך קיימו שגרת לימודים המותאמת לימי הקורונה. במהלך המפגש חזרתי והדגשתי כי הקורונה צפויה להיות "התלמיד החדש" בכל גן ובכל כיתה בשנה הקרובה, וכאשר מגיע תלמיד חדש, אנו נכונים לקבל את פניו.
וכך, כל בתי הספר והגנים  בבית שמש, בצד ההכנות לבניית מערכת שעות ומערך פעילות בהתאם לתרחישים שונים, משנסים מותנים במטרה לשלב מוטיבים כמו למידה מרחוק בכדי לשפר את הלימוד שהיה מקובל טרם ימי הקורונה. 
בו בזמן, אני עסוקה בהבאת יזמים לעיר ובפיתוח אזורי תעשייה, מסחר ותעסוקה, כשגם הקורונה לא תחבל בחזון. אזורי תעשייה ובהם מאות אלפי מ"ר נמצאים בתהליכי בנייה ושיווק, כשמעל לכל הפגישות והסיורים שאני עורכת מרחפת הקורונה. הקורונה מרחפת אך לא משביתה. היא משפיעה על לוחות זמנים ועל קבלת ההחלטות אבל היא לחלוטין לא משפיעה על המהות.
פיתוח התרבות והפנאי בעיר נמצא גם הוא תחת תוכנית עבודה, כשהיכל התרבות העירוני ממשיך להיבנות במרץ. שאלת הרפרטואר? אנו נדע להתאים ולעדכן אותו למועד בו ניתן יהיה לחנוך את ההיכל החדש. סימני השאלה עדיין רבים, אבל אני לא מוכנה שחוסר הוודאות יעכב את חיי התרבות בעיר. אין לי ספק שנדע להתמודד עם האתגר ונצליח לתפור חליפה תרבותית ראויה בהתאם להנחיות והמגבלות.
פרויקט משמעותי נוסף נוגע להקמת קונסרבטוריון עירוני לקראת יציאה בעוד עונה של מוזיקה קלאסית. אין ספק, קשה לגבש תוכנית העשויה תוך כדי תנועה להשתנות, אך אני בטוחה כי נוכל לעשות זאת וכי אוהבי הקלאסיקה יזכו לקבל אותה באהבה גם תחת ההנחיות. מבחינתי גם מוזיקה קלאסית היא חלק מהשירות שהעירייה מעניקה לתושביה, ועל כך אין לי שום כוונה להתפשר.
עבור הדור הצעיר אנו מפעילים מרכז ייעודי המאפשר למידה רציפה לבחינות במקצועות השונים בהתאם להנחיות. המרכז אמנם לא מהווה אכסניה למסיבות הסיום המסורתיות, אך הוא מעניק מגוון תכנים אחרים ובהם הרצאות בזום, ותוכניות ייחודיות לסטודנטים. פעילות בצד ההגבלות. זו המוטו המנחה אותנו בימים אלו.
בעת כתיבת שורות אלה פתיחת חדרי הכושר מוטלת בסימן שאלה, וגם לסיטואציה הזו נערכנו. החל מהשבוע שעבר האצנו את פריסתם של מתקני כושר תחת כיפת השמיים. בו בזמן גם יצאנו בקריאה נרחבת לתושבי בית שמש, לצאת לפעילות גופנית ולא להזניח אותה, כמובן בהתאם להוראות.
אנחנו מתעוררים מדי בוקר כדי לתת שירות מיטבי לתושבים, ומתמרנים בהצלחה בגבולות הגזרה החדשים. על אף המסוכנות ואי הוודאות, אנו משקיעים את מרב המאמצים לשיפור איכות חייהם של התושבים - מניקיון העיר ועד חינוך, מתרבות ופנאי ועד בנייה והתחדשות.  תודעת התושב היא תוכנית העבודה שלנו. גם בימי הקורונה.
*הכותבת היא ראש עיריית בית שמש
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה