דעות

תנופת הבניה בבני ברק תאפשר להצעיד אותה עמוק לתוך המאה ה-21

המיקום האסטרטגי בליבו של מטרופולין גוש דן, והעובדה שהעיר החרדית הגדולה בישראל נפתחת היום לכל עם ישראל היא הזדמנות ברמה לאומית. בימים של מחלוקות פוליטיות, אנחנו הקואליציה האולטימטיבית שמחברת בין הלבבות
אברהם רובינשטיין |  3
אברהם רובינשטיין (צילום יחצ)
ההתמודדות עם הקורונה פתחה צוהר לעיר שהיא עולם חדש בעבור רבים - בני ברק. מדי ערב במהלך מגיפת הקורונה דיווחו כתבי החדשות מתוך העיר והתמונות נכנסו לסלון כל בית בישראל. התדהמה בקרב חלקים בציבור התעצמה כאשר החלו לדווח על ירידה דרמטית במספר הנדבקים בעיר והגרפים הראו על ירידה מובהקת בתחלואה.
הנתונים הללו הגיעו בעקבות התגייסות מוצלחת של כלל גורמי העירייה, שפתחה חמ"ל יעודי להתמודדות עם המשבר והובילה קו אחיד ונוקב לאורך כל התקופה. כך לדוגמא הובילה את מגמת ההתחסנות, שהפכה למודל חיקוי בקרב ערים נוספות. בני ברק הוכיחה, גם לספקנים כי יש ביכולתה לקדם פרויקטים פורצי דרך וחדשניים. היצירתיות ויכולות הניהול נמצאות גם בתחומי פיתוח העיר.
המיקום האסטרטגי בליבו של מטרופולין גוש דן, והעובדה שהעיר החרדית הגדולה בישראל נפתחת היום לכל עם ישראל היא הזדמנות ברמה לאומית. בימים של מחלוקות פוליטיות, אנחנו הקואליציה האולטימטיבית שמחברת בין הלבבות, מזרח ומערב, חרדים, דתיים וחילוניים.
בני ברק היא עיר וותיקה שהוקמה בראשיתה כמושבה חקלאית – חרדית צעירה 24 שנים לפני הקמת המדינה, והפכה לעיר הצפופה בישראל עם 27 אלף תושבים לקמ"ר. העירייה הבינה את גודל השעה ופרץ הבניה והתשתיות העירוניות בעיר אינו מבייש רשויות גדולות בהרבה ממנה בישראל. העיר מובילה היום בהיקף התחלות הבניה בישראל, עם שורה של מיזמים חדשניים אשר ייטיבו עם התושבים ויהפכו אותה לעיר החדשנית ביותר במרכז הארץ.
בצפון העיר, בסמוך לפארק הירקון מוקמת בימים אלו שכונה חדשה הכוללת כ-3000 יחידות דיור, מתוכן 800 יח"ד במסגרת תכנית "מחיר למשתכן" ולצידם מגדלי תעסוקה ומסחר עם מעבר תת קרקעי לרכבת. כדי לתמוך בגידול האוכלוסייה במיקום אסטרטגי באזור ביקוש, מקדמת העיריה פתרונות פורצי דרך, כמו למשל מנהרת תשתיות תת קרקעית הארוכה ביותר בישראל שנחפרת בימים אלה.
בתוך המנהרה באורך 2 ק"מ, יוטמנו קווי מתח גבוה, סיבים אופטיים ותשתיות נוספות. היא מייתרת את הצורך לחפור מתחת כביש שוב ושוב בכל פעם שספק תשתיות אחר נאלץ להגיע לכבלים. מעל המנהרה ייבנה פארק ירוק עם שבילי אופניים לרווחת התושבים. לכאורה מיזם פשוט, בפועל מדובר בפרויקט הנדסי מורכב ביותר, שעיריית בני ברק מובילה.
העירייה מקדמת תב"ע שתאפשר חיבור של השכונה החדשה עם השכונות הוותיקות ולשמור על רצף אורבני המותאם לאורח החיים של התושבים, ופרט לאפשר למשפחות להגיע בקלות ברגל בשבתות למרכז העיר.
תנופת הבניה אינה עוצרת במבני המגורים, העירייה מקדמת את מתחם העסקים BBC שמושך אליו חברות הייטק ופיננסיים. העיר השכילה להבין לפני מספר שנים כי חלה תפנית בשוק התעסוקה. חברות מובילות ביניהן בנקים, חברות אשראי וביטוח מעדיפות לצאת מלב תל אביב למרכז נגיש במרכז ולחסוך מיליוני שקלים מדי שנה עבור שכירות המטות שלהם ומנגד עדין למשוך אליהן כח אדם איכותי. מגמה שתלך ותגבר כאשר יחל לפעול הקו האדום של הרכבת הקלה שעוברת ברחוב ז'בוטינסקי.
אני קורא למקבלי ההחלטות במדינה להפנים את הצרכים של הציבור החרדי ולראות את הפעילות אותה אנו מובילים וכיצד משלבים בין הישן והמסורתי לבין החדש באופן המיטבי. לעיר יש עוד כברת דרך לעבור, אולם הצעדים שאנו עושים מאפשרים להצעיד אותה עמוק לתוך המאה ה-21 ובד בבד להשתלב עם אורח החיים החרדי של התושבים.
אני מזמין את כל עם ישראל על גווניו השונים להצטרף לרבים שפוקדים את בני ברק לקניות ולביקור אישי. לרבים זו אווירת השבת או האוכל היהודי של ערב שבת, אווירה המיוחד והטעם שאי אפשר לטעום מבעד למסכי הטלוויזיה והסמארטפון.
הכותב: אברהם רובינשטיין, ראש עיריית בני ברק
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    צריך הרבה יותר מזה
    א. העם 06/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כדי להצעיד את העיר למאה ה-21. תתחילו עם לימודי ליבה, המנעות מהדרת נשים, הכלת האחר גם עם הוא לא חרדי כמוך, המנות מכפיל אורחות החיים החרדיים על הרוב החילוני. תתחילו משם ונראה.
    סגור
  • שאספר לך מה קורה אצל שכננו?
    רועי 06/2021/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפני שתציע ליבה אציע לך שתטפל בשכונתך בפשע, בסכינאות,בעבריינות וכו' אח"כ תן עצות לב"ב שאינה סובלת מכל הנ"ל.
    סגור
  • 1.
    קודם תנקו את העיר, אחת המטונפות (ל"ת)
    יניב 06/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור