דעות

המחאה תוכרע בזכות הצעירים שלא מוכנים שיהרסו להם את המדינה

בשבועות האחרונים הצעירים שלנו מוכיחים לכולם שהם מעורבים וממש לא מתכוונים לתת לאף אחד להרוס את המדינה שלהם. הם נמצאים ברשתות, הם יוצרים הפגנות בעצמם ומובילים מחאות, הם מנהיגים את הדור שלהם במסר ברור: לא ניתן להרוס את המדינה ולפגוע במערכותיה
ח"כ רון כץ |  7
רון כץ (צילום Olivier Fitoussi/Flash90)
אילו היו מבקשים מכם לתאר את דור ה-Y ודור ה-Z. איך הייתם עושים זאת? האם כאשר חשבתם על כך עלו לראשכם המילים אדישות? אגואיסטיות? עצלנות? ככל הנראה אלו המילים שיעלו בשלב כזה או אחר.
אני פה כדי לומר לכם שאתם טועים. ישראל נמצאת בנקודה היסטורית בחייה הקצרים, נקודה בה ההסתה נמצאת בכל פינה, ההפגנות מגיעות לכל בית מנקודות מבט מגוונות והרשתות החברתיות? גועשות ומלאות בדעות שונות.
 
בזכות הרשתות החברתיות הצעירים והנוער נחשפים למגוון דעות שלא תמיד תואמות את מה שינקו בבית, הם מכירים דמויות שונות ולומדים בדרכם הייחודית על המתרחש בעולם והכל בשפה שלהם. 
קחו כדוגמה את גרטה טונברי, שבשנת 2011 החליטה לקחת את עתידה בידיים, עוד שהייתה בת 8 פנתה לרשתות החברתיות והציפה את מחאתה שהפכה להיות "ויראלית" ואף יצאה לרחובות. גרטה כבר לא לבד גם הנוער הישראלי הוכיח בשבועות האחרונים שהוא נכון לקחת את עתידו בידיו ויצא למחות על הדברים החשובים לו. הם החליטו שהגיע הזמן להילחם על עתידם.
 
לנוער הזה מצטרפים הסטודנטים, סיימו צבא והתחילו את חייהם הבוגרים, יוצאים ונלחמים על דמותה של המדינה שהם אוהבים. צעירים אכפתיים, שרוצים לחיות כאן ולהקים משפחה, במדינה שהם אוהבים.
המחשבה הראשונית על דור ה-Y ודור ה-Z היא לרוב על אדישות הצעירים והרדיפה אחרי הסטארט-אפ והחיים המהירים אבל לא כך הדבר, הם רוצים לחיות במדינת ישראל, לשפר אותה ולהיות חלק. הם רוצים לשרת בצבא ולשרת במילואים, להקים בית. לבנות קהילה הם תמיד ישאלו את עצמם איך הם יכולים לשפר את החברה ואת המדינה.
בשבועות האחרונים הצעירים שלנו מוכיחים לכולם שהם מעורבים וממש לא מתכוונים לתת לאף אחד להרוס את המדינה שלהם. הם נמצאים ברשתות, הם נמצאים בהפגנות, הם יוצרים הפגנות בעצמם ומובילים מחאות, הם מנהיגים את הדור שלהם במסר ברור: לא ניתן להרוס את המדינה ואת המערכות.
 
אני עוקב מקרוב אחרי התעוררות הצעירים והם נהדרים, ההפך הגמור ממה שמנסים לתאר וחשוב שימשיכו להשמיע את קולם, אל תוותרו כל אחד מכם הוא קול חשוב שיעשה שינוי גדול.
אני רוצה לפנות במיוחד אליכם הסטודנטים, אתם דור העתיד של המדינה היפה שלנו ולמענכם אנחנו פועלים. ואנו צריכים אתכם איתנו. זכרו, בכל מחאה בה הצעירים לקחו חלק בהובלה השינוי בסופו של דבר הגיע. צאו להשמיע את קולכם ולהיאבק על עתידכם, תמיד.
הכותב הוא רון כץ, חבר כנסת מטעם יש עתיד.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    כן לרפורמה
    אני 02/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נראה כאילו מחפשים פראייר תורן שיקח את החוק לידיים ויהרוס את חייו.מקווה שלא יימצא הטיפש הזה.
    סגור
  • 6.
    חזיזה אדם רע ולא שחקן כדורגל
    אבו-פאני 02/2023/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    במשחקי בית של מכבי חיפה השופטים שורקים לטובתה בגלל שפוחדים שם מהרוע והכוחניות של חזיזה אבו פאני וכל האוהדים
    סגור
  • 5.
    הכי חשוב הוא לתקן את הפגמים במערכת המשפט
    זכריה זוכר הכל 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה לא החל רק עם אהרון ברק לפני 30 שנים. הוא רק הקצין והחמיר את הפגמים של המערכת. ברק שבר את האיזונים ובלמים.בית המשפט העליון הוא גוף צאליטיסטי המנותק מהעם, שבוחר את עצמו בשיטת "חבר מביא חבר" ולפי "אג'נדה". אבל חשוב יותר הוא לבטל את הבג"צ, שהוא יצור זר ורע במערכת המשפט. * היותו של בג"ץ ערכאה ראשונה ואחרונה ללא ערכאה דיונית המבררת את העובדות ואת הסוגיות המשפטיות על פי סדרי דין ודיני ראיות מתוקנים. * ביטול דרישות הסף לזכות עמידה ופתיחת בג"ץ לשורת עותרים "ציבוריים" מטעם עצמם. * המצב שבו בפועל כל נושא הוא שפיט, בין אם מדובר בשאלות פוליטיות מובהקות, נושאים כלכליים, ביטחוניים וכיוצא באלה. * האימוץ של עילות עמומות כסבירות ומידתיות שהן בעין המתבונן במקום עילות תביעה מוגדרות כגון חריגה מסמכות, שיקולים זרים וכיוצא בזה. *המרת שיקול הדעת של הרשות בשיקול הדעת של בית המשפט אף שאין לבית המשפט הכלים והמומחיות * הסמכות שיש לנשיא בית המשפט העליון לקבוע את הרכב השופטים שידון בתיק נחשבת במדינות אחרות כהפרת הזכות היסודית של מתדיין להופיע בפני בית משפט נייטרלי שהרכבו נקבע באופן אקראי.
    סגור
  • 4.
    אוסף של שטויות
    קיבוצניק 02/2023/22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מדומינות , שאין בנן לבין המציאות לא דבר ולא חצי דבר
    סגור
  • 3.
    מי בעד?
    אזרח אחד 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    4 0
    רוב העם בעד רפורמה במערכת המשפט. למעט בוחרי מרצ שלא עברה אחוז חסימה
    סגור
  • 2.
    רובם ככולם של המפגינים הם מבוגרים מעל גיל 55
    בפועל 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אשכנזים שרוצים לשמור על העמדה האליטיסטית שלהם. הצעירים שבאים ממומנים או מוסתים ורואים את זה היטב בריפוד שהם מקבלים בשלטים מוכנים, דגלים דומים לכולם, ותחפושות יקרות.
    סגור
  • 1.
    אנחנו מגזימים. כמעט בכל העולם נבחרי הציבור בוחרים שופטי (ל"ת)
    א 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור