מינויים

סערת עמיר פרץ: מונה ליו"ר התעשייה האווירית

למרות העתירה לבג"ץ נגד המינוי, דירקטוריון התעשייה האווירית אישר את מינויו של שר הכלכלה והתעשייה לשעבר לתפקיד היו"ר 
מערכת ice |  1
עמיר פרץ (צילום Tomer Neuberg/Flash90)
דירקטוריון התעשייה האווירית אישר היום (ראשון) את מינויו של עמיר פרץ לתפקיד היושב ראש למרות העתירה נגד המינוי לבג"ץ של התנועה למען איכות השלטון שנשלחה בשבוע שעבר. כזכור, המינוי של עמיר פרץ נפסל בידי ועדת הממליצים לבכירים, אותה הוועדה טענה כי אין בידיו של עמיר פרץ הניסיון העסקי שלו לא תואם את הכישורים הנדרשים בכדי להיות בדירקטוריון החברה וגם הזיקה לשר הביטחון בני גנץ. הממשלה אישרה על אף המלצת הוועדה את מינויו של פרץ בהחלטה שעוררה הרבה ביקורת. היום, לאחר שהצטרף לדירקטוריון והייתה עתירה לבג"ץ בנושא, המינוי אושר פה אחד. 
כזכור, שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן לא הרימו ידיים וכעת הגישו את מינויו של פרץ שוב לאישור הוועדה, כאשר לאחר הפסילה העלו טענות קשות על ההחלטות שהובילו לפסילה. בישיבה עצמה, שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת האנרגיה קארין אלהרר שניסתה למנות את אמי פלמור ליו"ר חברת החשמל וקיבלה את התנגדות ועדת המינויים, יצאו נגד ועדת המינויים בישיבת הממשלה. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי נמנעה והסבירה שלצד הכישורים שיש לפרץ, בחוות הדעת יש אינטרסים וכוחות פוליטיים שקשה להתעלם מהם כמו הצטרפותו של פרץ לממשלה ה-35 מטעם "כחול לבן" כשר הכלכלה.
יממה לאחר אישור הממשלה למינוי לדירקטוריון, בתנועה לאיכות השלטון עתרו למתן צווים על תנאי נגד ממשלת ישראל והשרים גנץ וליברמן שיסבירו למה הם לא יחזרו מהחלטתם למנות את פרץ לדירקטור בתעשייה האווירית תוך סטייה מהחלטת ועדת המינויים שלא לאשר את מינויו ותוך עקיפת נבחרת הדירקטורים או שלחלופין יסבירו מדוע הממשלה לא נהגה כמו בשנת 2017 בתהליך מינוי דומה והחזירה את ההחלטה לדיון חוזר בוועדת המינויים. 
 
בתנועה לאיכות השלטון נימקו את העתירה לצווים וכתבו כי: "לנוכח הפגיעה הקשה, והתקדימית, במעמד וועדת המינויים ובהחלטות המתקבלות מטעמה – עד כדי הפיכת הוועדה לאות מתה. לנוכח הפגיעה הקשה בנבחרת הדירקטורים ולמעשה ריקון תכליתה מתוכן. לנוכח עקיפת כלל המנגנונים והמסננים אשר קבע המחוקק וקבעו ממשלות העבר על מנת למנוע פוליטיזציה בלתי רצויה של בעלי התפקידים הממונים לחברות הממשלתיות, פוליטיזציית הליכי המינוי ופגיעה ביכולת התפקוד המקצועית של גורמים אשר מונו בהעדר שיקול דעת ענייני".
עוד נימקו כי: "לנוכח הפגיעה הקשה בעקרונות המשפט המנהלי והציבורי, באשר החלטה זו משיבה אותנו עשרות שנים אחורה לימים בהם שר ממנה במינוי ישיר. באשר החלטה זו התקבלה תוך שקילת שיקולים זרים שאינם ממן העניין, ובראשם הרצון למנות מינוי פוליטי פסול, ותוך התעלמות מהחלטת הדרגים המקצועיים. לנוכח הפגיעה האנושה באינטרס הציבורי, טובת הציבור ובאמון הציבור ברשויות, במיוחד לאור מעמדה וחשיבותה של התעשייה האווירית לתעשייה הביטחונית של מדינת ישראל. באשר מינוי זה אינו סביר באופן קיצוני, וזאת לנוכח כל העילות המפורטת לעיל, בהצטברם ובנפרד".
 
למרות שבג"צ עדיין לא פסק, הדירקטוריון אישר את מינויו של עמיר פרץ. יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית, עמיר פרץ אמר היום: "אני מודה לממשלת ישראל, ובמיוחד לשר הביטחון בני גנץ ולשר האוצר אביגדור ליברמן, שהאמינו בי והפקידו בידיי את אחת המשימות החשובות למדינת ישראל ולביטחונה. אני נכנס לתפקיד זה בחרדת קודש, מתוך הכרה באחריות העצומה שנמצאת בידי, ואעשה כל שביכולתי כדי להצעיד את התעשייה האווירית קדימה. אני מודה לחברי הדירקטוריון על הצבעתם, ומתכוון לפעול בשיתוף פעולה אתם ועם חברי הנהלת החברה בכדי שכל מאמצנו ינותבו לחיזוק התעשייה האווירית כחברה מובילה בתחומים הרגישים והחשובים ביותר. מבחינתי, העובדים הם ההון האנושי העיקרי של החברה אותו יש לטפח, ולכן נפעל בשיתוף פעולה עם העובדים ונציגיהם.
אנו פועלים בסביבה רב ממדית מאתגרת בהיבטים הלאומיים, הטכנולוגיים והעסקיים. לכן, שיתוף הפעולה הוא הנוסחה להצלחה. התעשייה האווירית הינה אבן יסוד בביטחון מדינת ישראל וכלכלתה. אני חש כבוד גדול ביותר להתמנות כיו"ר החברה המהווה  חלוץ עולמי בפיתוחים טכנולוגיים לעולמות הצבאיים והאזרחיים ומוצריה נמכרים לכ- 100 מדינות ברחבי העולם. אנו פועלים מול מערכות ממשלתיות לרבות משרד הביטחון ומשרד האוצר ומרגע זה נחזק את שיתוף הפעולה והיכן שצריך נפתח דף חדש. ועכשיו, בואו ניגש לעבודה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גנץ את קולי הפסיד כאשר המליך את ביבי
    רוני 12/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל ליברמן ! חבל
    סגור