מינויים

כחלון מתפטר מיונט קרדיט ומשאיר אדמה בוערת

משה כחלון הודיע על התפטרותו המיידית מתפקיד יו"ר יונט קרדיט, בזמן שהחברה מתמודדת עם שורה של תקלות. "ייתכן וקיימת לחברה חשיפה כספית משמעותית, אשר נגרמה בגין אירועים שהתרחשו לפני הצטרפותי לחברה"
מערכת ice |  8
משה כחלון (צילום פלאש 90)
שר האוצר לשעבר משה כחלון הודיע היום (חמישי) על התפטרותו מתפקיד יו"ר יונט קרדיט. כחלון כתב לבעלי החברה, "לצערי הרב, אנו מבינים כיום כי ייתכן וקיימת לחברה חשיפה כספית משמעותית, אשר נגרמה בגין אירועים שהתרחשו לפני הצטרפותי לחברה, נוכח התפתחויות אלה, ובלב כבד, החלטתי להודיע לבעלי השליטה על סיום תפקידי כיו"ר דירקטוריון החברה ודירקטור בה באופן מידי. אני מאחל לכם ולחברה בהצלחה בהמשך הדרך".
חברת האשראי החוץ בנקאי נמצאת בתקופה האחרונה בסאגה של צרות: לפני כחודש התרחש במשרדי החברה שוד בו נגנב סכום של כ-3.5 מיליון שקל ומטבעות זרים מהסניף הראשי של החברה באזור התעשייה בחולון.
לאחר מכן, במסגרת ממצאי הבדיקה של הבודק החיצוני שהביאה יונט קרדיט, התגלו חוסרים של כמה מיליוני שקלים מקופתה, מה שגרר הוצאת מנכ"ל החברה לחופשה. כזכור, שכרו של היו"ר כחלון עמד על 8.3 מיליון שקל בשנה עבור משרה של 80%. 
לפני יומיים דווח כי חברת הייעוץ גיזה זינגר אבן משתלטת עליה ורוכשת 18% ממנה. גיזה רוכשת למעשה 18% מהחברה שנמצאים בבעלות בעלי השליטה בה: שלמה אייזיק ושי פנסו שמחזיקים נכון להיום ב-23.19% ממנה ב-10 מיליון שקל, כלומר לפי שווי חברה של 55 מיליון שקל, שווי מרשים בהתחשב בבעיות שלה ובעובדה שהיא נסחרת כיום, לאחר הטלטלות בשווקים לפי 44 מיליון שקל.
במקביל, לאחר היעלמות הכספים, הוגשה בקשה לתובענה ייצוגית נגד החברה מה שהופך את כל הסיפור למסובך אף יותר. מעבר לזאת, באופן מעניין למדיי, בין אם יפעיל אזר יצחק את זכות הסירוב שלו ובין אם לאו, התחייבו שלמה אייזיק ושי פנסו לכנס את האורגנים של החברה כדי למנות דירקטור ומנכ"ל מטעמה של גיזה, מה שהופך את גיזה לשולטת בפועל על החברה, עם החזקה של 18% "בלבד" שתרכוש בעלות של 10 מיליון שקל.
אם כן, מה קורה כאן? למעשה הדבר הנכון מבחינת בעלי המניות ביונט (ואולי אף מבחינתו של שר האוצר לשעבר משה כחלון) היה להרחיק את עצמם מהחברה ולוואקום הזה תיכנס גיזה שהיא חברת ייעוץ כלכלי. כך למעשה ימזערו כולם נזקים. מחד, בעלי השליטה בחברה שבמשמרת שלהם התגלו החוסרים של הכסף בחברה (לכאורה) יצאו ממנה ומאידך, גיזה, שאין לה כל קשר לפרשה הופכת להיות בעלת השליטה בה. פתרון מעניין יש להגיד.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    איפה הכסף , מוישלה
    נדב 06/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נעלם, כמו מוישלה
    סגור
  • 7.
    משה טפלון
    אינבושה 06/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האיש הגדרת המילה טפלון, רוכב על הצלחות ובורח מכשלונות
    סגור
  • 6.
    משה טפלון
    שומי 06/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האיש בלון מלא ולא באוויר
    סגור
  • 5.
    כחלון
    גיל יגל 06/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כך עשה בפוליטיקה, לא מפתיע
    סגור
  • 4.
    האיש מלא אויר
    דוד 06/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמישהו יסביר לי מה האחריות של אדם שמקבל מיליונים?
    סגור
  • 3.
    איש מושחת ששמר על מערכת המשפט ! (ל"ת)
    אסף 06/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    לא יאומן זה היה שר אוצר.
    ארני 06/2022/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מפחיד. נתניהו בחר בו.
    סגור
  • 1.
    חפש מישהי שתעזור לך להרים את נטל הראיה שזה לא אשמתך
    נריה 06/2022/16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ושלא ידעת מכלום.
    סגור