מינויים

על מה מוותר איזנקוט עם הצטרפותו לפוליטיקה?

לאחר מסע לחצים, הצליחו גנץ וזער להכניס את גדי איזנקוט לקלחת הפוליטית. על מה מוותר הרמטכ"ל לשעבר?
מערכת ice |  1
גדי אייזנקוט (צילום פלאש 90)
הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט הודיע הבוקר (ראשון) כי יצטרף לרשימה של בני גנץ וגדעון סער לבחירות הקרובות, רשימה שתיקרא "המחנה הממלכתי". על פי הסקרים, הצטרפותו של איזנקוט מעלה את המפלגה המאוחדת ל-12-14 מנדטים.
מאז פרישתו מתפקיד הרמטכ"ל לאיזנקוט לא היה משעמם, ולאחר שעסק במחקר ביטחוני,  מונה ליושב הראש של סטורג' דרופ, חברה המתמחה באנרגיה מתחדשת.
 
באפריל 2021 הודיעה סטורג' דרופ על כניסה לבורסת תל-אביב, באמצעות מיזוג עם מדיוי תראפיוטיק. לפי מזכר ההבנות שנחתם בין 2 הצדדים, בעלי המניות של סטורג' דרופ יחזיקו עד כ-75% בדילול מלא מהון המניות של מדיוי, שהתמקדה עד כה בייצור מוצרי קנאביס רפואי.
 
סטורג' דרופ מתמקדת בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות לאגירת אנרגיה ירוקה. החברה מפתחת שתי מערכות אגירת אנרגיה נפרדות למטרות שונות: הראשונה, מערכת אגירת אנרגיה באוויר דחוס לייצור חשמל במתקני אנרגיה מתחדשת, דוגמת שדות פוטו-וולטאיים (סולריים); והשנייה, מערכת אגירת אנרגיה לאספקת קירור ומיזוג אוויר למבנים במגזר העסקי והפרטי.
המערכת הראשונה מיועדת לאגור אוויר בלחץ גבוה, בשעות שבהן הביקוש לחשמל נמצא בשפל, והמרת האוויר הדחוס לאנרגיה חשמלית בהתאם לצורך. המערכת השנייה תאגור "תערובת גז מזגנים" ידידותית לסביבה ותאפשר קירור ומיזוג אוויר באמצעות צריכת גז מצוברי גז תת קרקעיים כשם שצורכים גז עבור בישול וחימום מים ביתי. המערכות יותאמו לספק אנרגיה בעלות אגירה תחרותית במונחי קילו-וואט לשעה לעומת מערכות מתחרות.
 
הפתרונות של סטורג' דרופ נועדו לפתור את הפער שבין זמינות האנרגיה מהטבע לבין זמן השימוש בה - פער שמחייב פתרון אגירה. כמו כן, הגידול בייצור חשמל ממקורות מתחדשים מוגבל בגלל שאין לו פתרון אגירה ראוי.
באפריל האחרון דיווחה החברה שלראשונה בעולם הודגם בהצלחה תהליך קירור ללא שימוש במדחס, אלא באמצעות משאבת מים הדוחסת קרר טבעי ומאפשר תהליך קירור ברמת ביצוע הגבוהה ממעגלי קירור קיימים, המשתמשים בחומרים הפוגעים בסביבה.
בינתיים בחברה אומרים שזה לא נגמר עד שזה לא נגמר, ואיזנקוט ימשיך לכהן כיו"ר הדירקטוריון עד שייבחר בפועל לכנסת. "החברה מבהירה החברה כי מר אייזנקוט הודיע לחברה כי בכוונתו להישאר בתפקידו כיו"ר החברה עד לתום המועד המתיר זאת לפי דין, קרי עד למועד כינונה של הכנסת הבאה." נכתב בהודעת החברה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אם פרשה זו היא לא שיא הטיוח של פשעים, אז מה היא שחיתות?
    בירייה 08/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי זה אייזנקוט? לכאורה מושחת בעליל - תעיינו בבקשה מי מנהל את הרכש בצבא - בכיר בליכוד לכל פשע וזרועותיו המתרבים... ומי מינה את התכשיט ערן אופיר? אייזנקוט, ונלחם לחסום חשיפת האמת על היקף השחיתות! ועד לסגירת ההליכים כנגד ערן אופיר, והמלצה לפטר את חושף השחיתות, לרבות כל גופי הביקורת... https://www.youtube.com/watch?v=SuhexdNyJU0&t=1543s
    סגור