יח"צ

ברוב קולות: סטיבן ספילברג הוא חתן פרס בראשית לשנת 2021

הקולנוען הנודע יקבל את ה-"נובּל היהודי" על תרומתו יוצאת הדופן לקולנוע, לחירות האדם, ומסירותו לשימור זיכרון השואה, עמדתו הברורה נגד אנטישמיות וכן מחוייבותו לעשייה חברתית ופילנתרופיה

כפיר אדר | 
סטיבן ספילברג (צילום WFPA Alamy Stock Photo)
קרן פרס בראשית הכריזה כי חתן פרס בראשית לשנת 2021 הוא במאי הקולנוע, המפיק והפילנתרופ סטיבן ספילברג. הפרס היוקרתי יוענק לספילברג על היותו אחד הקולנוענים המשפיעים ביותר בתולדות הקולנוע, מחויבותו לעשייה חברתית ולפילנתרופיה; ועמדתו הברורה כנגד אנטישמיות וצורות אחרות של שנאת-חינם וחוסר סובלנות.
פרס בראשית, שכונה על ידי מגזין TIME  "הנובּל היהודי" הוא פרס שנתי שנועד להעלות על נס אנשים יוצאים מגדר הרגיל שהערכים על פיהם הם פועלים, וההישגים שלהם, מעניקים השראה לבני הדור הבא של העם היהודי. מדי שנה נבחרים זוכים וזוכות על בסיס הישגים מקצועיים חסרי תקדים, תרומתם לאנושות, ומחויבותם לערכים יהודיים.
לראשונה מאז היוסדה, קרן פרס בראשית אפשרה לקהל הרחב בישראל ובעולם לקחת חלק בהליך בחירת הזוכה. למעלה ממאתיים אלף איש מ-6 יבשות הצביעו עבור ספילברג בקמפיין שרץ בחודשים האחרונים, ומיליונים נוספים לקחו חלק בהליך ההצבעה ובפעילויות ברשתות החברתיות. יחד עם וועדת הפרס שמחזיקה בסמכות הסופית מי יקבל את הפרס היוקרתי, העובדה שספילברג קיבל את מירב הקולות הייתה גורם מכריע בהחלטה.
"פרס בראשית מבקש לחגוג את כישרונו הייחודי של סטיבן ספילברג, את מחויבותו להפוך את העולם למקום טוב יותר, ואת תרומתו חסרת התקדים ללימוד הדורות הצעירים אודות זוועות השואה", אמר מייסד-שותף ויו"ר קרן פרס בראשית סטן פולובץ. "אנו שמחים לקבל את סטיבן ספילברג למשפחה המכובדת של חתני וכלות פרס בראשית, הכוללת אישים דגולים כמו השופטת רות ביידר גינזבורג ז"ל, נתן שרנסקי ומייקל בלומברג".
לאחרונה הוענקו לספילברג מספר פרסים בולטים, ביניהם מדליית החירות הנשיאותית, הפרס האזרחי הגבוה ביותר של ארצות הברית; לגיון הכבוד, העיטור החשוב ביותר של הרפובליקה הצרפתית; וכן צלב הכבוד הפדרלי, עיטור הכבוד של הרפובליקה הפדרלית הגרמנית.
סטיבן ספילברג הוא חתן הפרס התשיעי של פרס בראשית. זוכי פרס בראשית לדורותיהם בוחרים מדי שנה נושא פילנתרופי בעל משמעות אישית שחשובה להם ולמטרה זו הם מעניקים את הפרס הכספי בסך מיליון דולר. שרנסקי, חתן הפרס לשנת 2020, הקדיש את הפרס הכספי לטובת המאבק בקורונה, סיוע לאוכלוסיות שנפגעו מהתפרצות המגיפה, ומניעת מגיפות עתידיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה