נדל"ן ותשתיות

מהפכה בענף הנדל"ן? פיילוט פיצוי הקבלנים יוצא לדרך

במסגרת הדיון שהתקיים בוועידת מרכז הנדל"ן באילת, דנו בכירים במשרד השיכון על משבר כוח האדם שממנו סובל הענף. מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון התייחס לפיילוט לפיצוי קבלנים על איחור במסירה: "החלטנו לבוא ולתת פיצוי"

מערכת ice | 
אתר בניה (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
בכירים במשרד השיכון ולא מעט קבלנים ממשיכים לדון על משבר כוח האדם שהחל בענף מפרוץ המלחמה הנוכחית. מעל הבמה של ועידת מרכז הנדל"ן אילת 2024 בפתיחת היום השני בפאנל המרכזי, דווח יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, על פיילוט לפיצוי קבלנים על איחור במסירה.
 "החלטנו לבוא ולתת פיצוי. בדקנו כמה קבלנים לפני ה-7 באוקטובר מוסרים דירות בזמן. למעלה מ-50 אחוז מהם מאחרים. זאת אומרת, רוצים לדאוג לרוכשים כי יש נטייה לבוא ולמכור את הדירה מהר מתוך תפיסה שהיא במחיר אטרקטיבי, בסופו של דבר מרביתם לא משלמים על איחור במסירה כי זה גם טוב לרוכשים".
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון הדגיש מה מהותו של המודל החדש: "הקבלן איחר? תשלם. אם הרוכש לא תבע והקבלן לא פיצה אז השוק עושה את שלו. אותם אחוזים שמשלמים להם, הצענו לבוא ולתת פיצוי".
לצד זאת, ציין הבכיר כי הנחה לבצע את הפיילוט דווקא באזור הצפון והדרום: "שדרות קריית שמונה ושלומי, שיש שם למעלה מ-1,000 דירות בתוך הסטטוס הזה. אבל שם יש את הפיילוט לקבלנים שמשלמים. אנחנו יודעים למצוא את התקציב,  זה תקציב של מאות מיליונים. קבלן שמשלם על האיחור יקבל פיצוי".
לצד הבכירים בעולם הנדל"ן אשר נכחו בוועידה המדוברת, נכח גם כרמל שאמה הכהן ראש עיריית רמת גן, אשר התייחס לקריאות הקבלנים לצמצם את סמכויות הוועדות המקומיות. "מי שמנסה לקצר דרך, לעגל פינה, לשייף אותה שלא תהיה חדה,  אז נתקל בדרג מקצועי שיש לו גיבוי מלא מהדרג הפוליטי לעמוד על שלו. אנחנו מכירים את היזמים ויודעים איך לעבוד אתם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה