נדל"ן ותשתיות

תשתיות מים במונגוליה ופרויקט בחוף השנהב: סיפור ההצלחה של קבוצת ברן

על רקע נתוני הרווחיות המרשימים שציינה החברה, הודגשו בדוחות פרויקטים משמעותיים בארץ ובעולם. ביניהם הסכם EPC בהיקף של 200 מיליון יורו בחוף השנהב, הכולל תכנון, אספקה וביצוע של מאות בארות מים ומערכות מי שתייה למאות ישובים. בנוסף, תכנון והקמת מתקן תעשייתי לטיפול בפליטות אוויר בסכום של 32.2 מיליון שקל
מערכת ice | 
מים (צילום shutterstock)
על רקע פרסום תוצאותיה הכספיות המרשימות של קבוצת ברן לשנת 2023, מדווחת החברה הבוקר (שישי) כי הפעילות בישראל הניבה לברן בשנת 2023 הכנסות שיא של 305 מיליון שקל, נתון המשקף עליה של 15% בהכנסות מגזר זה לעומת שנת 2022, אז הסתכמו ההכנסות מפעילות בישראל ב-265 מיליון שקל, וזינוק של 39% לעומת ההכנסות בתחום זה בשנת 2021 שעמדו על 220 מיליון שקל.
גם המלחמה בעזה לא בלמה את המשך הצמיחה של ברן כתוצאה מהפעילות שלה בתוך ישראל, וזו המשיכה גם במרוצת הרבעון האחרון של 2023, תוך שהחברה מציינת כי "טרם ניכרו השפעות מהותיות של מצב המלחמה על חברות הקבוצה הפועלות בישראל אשר המשיכו בפעילותן הסדירה, על אף התמודדות נקודתית והפסקות עבודה זמניות נוכח השלכות המלחמה". 
 
עוד מציינת החברה, כי הצמיחה החיובית של הפעילות בישראל שאפיינה את השנה האחרונה בכלל והרבעון האחרון בפרט, המשיכה ביתר שאת גם בחודשים הראשונים של 2024, עם השלמת פרויקטים בשווי עשרות מיליוני שקל, לרבות מימוש אופציה של חברה תעשייתית גדולה עליו דיווחה ברן לתכנון והקמת מתקן תעשייתי לטיפול בפליטות אוויר, בשווי של כ-35.8 מיליון שקל.
ברבעון האחרון של 2023, בצל המלחמה, הניבה הפעילות בישראל של קבוצת ברן רווח של כמיליון שקל, מגמה שהחברה צופה כי תמשך ואף תתעצם במהלך שנת 2024 – בשל האצת קידום פרויקטים שמימושם התעכב במהלך שלושת הרבעונים הראשונים של 2023.
מים נקיים לשתיה לחוף השנהב, תשתיות מים במונגוליה.
 
בין יתר הפרויקטים שהובילו את ברן לרווחיות שיא, מציינת החברה הסכם EPC בהיקף של 200 מיליון יורו בחוף השנהב, הכולל תכנון, אספקה וביצוע של מאות בארות מים ומערכות מי שתיה למאות יישובים. המהלך הניב במהלך 2023 הכנסות של כ-223 מיליון שקל; זכיה בהליך תחרותי להתקשרות בהסכם ביצוע פרויקט במונגוליה בהיקף של כ-123 מיליון דולר לקידוח בארות מים, עבודות פיתוח, התקנת צנרת הולכת מים, פריסת רשת חשמל והקמת מערכת תקשורת בסיבים אופטיים אשר הניבו לחברה הכנסות של 91 מיליון שקל בשנת 2023.
בנוסף, פרויקטים להקמת שני מפעלים באסיה ב-2023 הכנסה של 16 מיליון שקל לברן; ועודפרויקטים משמעותיים נוספים של החברה בשנה החולפת שהניבו לה הכנסה משמעותית הם פרויקט לתכנון והקמת מתקן תעשייתי לטיפול בפליטות אוויר בסכום של 32.2 מיליון שקל שהתקבל במהלך השנה; שדרוג והרחבת מתקן טיהור שפכים קיים שהניב 21 מיליון שקל בשנת 2023 מתוך היקף פרויקט של 48 מיליון שקל; ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה