נדל"ן ותשתיות

מכה קשה לרוכשי ומשכירי הדירות בישראל: זו הגזירה שתיכנס

ברשות המסים מקבלים רשומות טאבו על עשרות אלפי בעלי נכסים בישראל, כדי לבדוק האם הם משתמשים בנכסיהם כדי לגרוף הכנסות שעליהן הם לא מדווחים
מערכת ice |  2
דירות (צילום shutterstock, vecteezy. פלאש 90/ נתי שוחט)
למשכירי הדירות בישראל יש סיבה גדולה לדאוג. ברשות המסים, מגבירים הילוך במלחמה נגד מעלימי ההכנסות בנדל"ן, כששי אהרונוביץ', המנהל החדש קיבל לידיו רשומות טאבו על עשרות אלפי בעלי נכסים בישראל, כדי לבדוק האם הם משתמשים בנכסיהם כדי לגרוף הכנסות שעליהן הם לא מדווחים.
בגלובס פורסם כי עד כה, המידע על ישראלים אשר ירשו נכסים או השתמשו בקרקעות שהיו בבעלותם, כדי לבנות עליה בית, זאת משום שהדבר לא הצריך דיווח. מי שהעמידו לשכירות את הנכסים נשארו מתחת לראדר של רשות המסים, אם לא עשו זאת בעצמם.

זו הסיבה שעד כה ברשות המסים לא הצליחו לאתר משכירי דירות אשר חייבים במס ובכלל את כל הנתונים על מספר כמותי של כמות המושכרים. מעתה, כל המידע יהיה נגיש בפניהם ויוכלו לדעת על כל עסקה שיוצאת לפועל. על פי גלובס, הציבור שטרם דיווח על כלל הכנסותיו יוכל כעת במבצע מיוחד לדווח ולשלם מס ולא להסתכן בהליך פלילי נגדו.
רק לאחרונה, רשות המסים פרסמה את קובץ החלטות ועדות הכופר לשנת 2022 המכיל 87 החלטות, מתוכן 41 החלטות בתיקי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין ו-46 החלטות בתיקי מכס ומע"מ. לפי חוקי המס, אחת הדרכים לסיים תיקי חקירה בחשד לעבירות מס הוא הליך הכופר כחלופה להליך הפלילי
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חובת דיווח כללית על כל תושבי המדינה
    אהרן 04/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי צריך להעתיק מארה"ב את חובת הדיווח הכללית של כל תושבי המדינה לרשות המסים. דיווח מלא על כל ההכנסות חייבות ופטורות.
    סגור
  • 1.
    עברית - תפסיקו להרוס את השפה
    גבי 04/2024/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש: כמות- שנמדדת ביחידות של משקל, נפח, ויש מספר. מה זה 'מספר כמותי של כמות המושכרים'
    סגור