נדל"ן ותשתיות
הקבלן המוכר מעריך: "זה מה שיקרה למחירי הדירות עד 2026"
יור" ארגון הקבלנים בת"א לשעבר, היזם אבי זיתוני, שמע את התחזיות על התרסקות במחירי הדירות, בגלל המלחמה, האינפלציה והוראות המפקח. עכשיו הוא מדבר על העתיד של שוק הנדל"ן בישראל, מסביר מה יקרה לדעתו בשדה דב וחושף את דעתו על הבנקים | ראיון
יו"ר ארגון הקבלנים והבונים תל אביב והמרכז לשעבר, אבי זיתוני, שמע כבר הכל. הוא קרא בתקשורת על משברים בתחילת המלחמה, שמע שמחירי הנדל"ן עומדים להתרסק ושהריבית הגבוהה עומדת לגרום למחירים לרדת ב-20%. בימים האחרונים, כמו כולנו, גם הוא שמע שגינדי עומדת לערוך מהפך בשדה דב. בעבר הוא שיתף פעולה עם גינדי, ולא מתכוון לדבר על החברה, אבל הוא מבהיר בצורה חכמה ש"התכנית העסקית של כל הקבלנים במכרז השני בשדה דב, בקו השני, בעיקר אלה ששילמו 1.8 מיליון שקל ליחידות דיור היא מחיר של 60-65 אלף שקל למ"ר. אלה ששילמו 3 מיליון שקל זה סיפור אחר. אבל בסך הכל, אני חושב שבממוצע, כולם יעמדו בתכנון העסקי". זיתוני הוא גם הבעלים של קבוצת זיתוני, כלומר קבלן פעיל.
מצד אחד מדברים על הוראות המפקח, מצד שני הקבלנים ממשיכים למכור דירות. אחיזת עיניים. מצד אחד המלחמה והאינפלציה מאיימות, ומצד שני לא רואים התרסקאות במחירים. איפה האמת?
"לפי הלמ"ס המחירים עלו ב-6% בשנה האחרונה. המחירים יציבים, ואני לא מכחיש שההטבות מגלמות הנחה מסוימת. יש יציבות. מצד שני, המבצעים של 20/80 היו כאן לפני הרבה שנים, אני לא מבין למה בנק ישראל נזכר להתערב עכשיו. 10/90 זה מוגזם, אבל 20/80 תמיד היה כאן. כשעושים הלוואות קבלן יש חיתום לרוכשים, כך שרואים שהרוכשים יכולים לעמוד בהחזר. נכון שזה חיתום שנעשה עכשיו, לא בעוד 3 שנים, וקשה לדעת מה יהיה מצבו של אותו אדם בעוד שנים, אבל הבנק יודע להעריך".
"לפי הלמ"ס המחירים עלו ב-6% בשנה האחרונה. המחירים יציבים, ואני לא מכחיש שההטבות מגלמות הנחה מסוימת. יש יציבות. מצד שני, המבצעים של 20/80 היו כאן לפני הרבה שנים, אני לא מבין למה בנק ישראל נזכר להתערב עכשיו. 10/90 זה מוגזם, אבל 20/80 תמיד היה כאן. כשעושים הלוואות קבלן יש חיתום לרוכשים, כך שרואים שהרוכשים יכולים לעמוד בהחזר. נכון שזה חיתום שנעשה עכשיו, לא בעוד 3 שנים, וקשה לדעת מה יהיה מצבו של אותו אדם בעוד שנים, אבל הבנק יודע להעריך".
הבנקים מגבילים את הליווי ל-25% מהדירות בפרויקט, אבל מצאתם מסלול עוקף. סבסוד משכנתאות.
"בגלל שהבנקים מגבילים את הליווי לרבע מהפרויקט, מצאנו שיטה חדשה - סבסוד משכנתא, במקום 5.5% אתה מקבל משכנתא בריבית של 3%, יש כאלה שאפילו מסבסדים את הריבית ל-2.5% וראינו גם סבסוד ל-1.95%. אז השוק מוצא פתרונות, לכן מוכרים דירות והמחירים די יציבים. זה לא יהיה לאורך זמן. עלויות הבנייה התייקרו, הריבית הגבוהה נמשכת יותר משנתיים. היו ציפיות שהריבית תרד וזה לא קורה. בישראל, הבנייה והקרקעות מאוד יקרות, הריבית נוגסת ברווח. בסוף זה מגיע לצרכן".
"בגלל שהבנקים מגבילים את הליווי לרבע מהפרויקט, מצאנו שיטה חדשה - סבסוד משכנתא, במקום 5.5% אתה מקבל משכנתא בריבית של 3%, יש כאלה שאפילו מסבסדים את הריבית ל-2.5% וראינו גם סבסוד ל-1.95%. אז השוק מוצא פתרונות, לכן מוכרים דירות והמחירים די יציבים. זה לא יהיה לאורך זמן. עלויות הבנייה התייקרו, הריבית הגבוהה נמשכת יותר משנתיים. היו ציפיות שהריבית תרד וזה לא קורה. בישראל, הבנייה והקרקעות מאוד יקרות, הריבית נוגסת ברווח. בסוף זה מגיע לצרכן".
אז הריבית אוכלת את הרווח, אבל מצד שני המחירים עולים ואין ירידה משמעותית במספר עסקאות. מה יקרה בחודשים הקרובים?
"כולם מדברים על ירידה בשדה דב, אבל תהיה התפרצות במחירי הדירות ב-2026. נכון שיש ירידה מסוימת בקצב העסקאות, אבל עדיין מוכרים דירות והירידה לא גדולה. בשלב מסוים המלאי הולך ומצטמצם. ההיצע יקטן לקראת 2026, כלומר יהיו פחות התחלות בנייה, ולכן תהיה התפרצות, כמו אחרי הקורונה. המלחמה תסתיים, הריבית תרד - כל זה יקרה לקראת 2026. שוק הנדל"ן עולה בגלים. הכיוון כרגע הוא כלפי מעלה. ירידות מחירים? אין אפשרות בעלויות הבנייה של היום שהמחירים יירדו בקרוב".
"כולם מדברים על ירידה בשדה דב, אבל תהיה התפרצות במחירי הדירות ב-2026. נכון שיש ירידה מסוימת בקצב העסקאות, אבל עדיין מוכרים דירות והירידה לא גדולה. בשלב מסוים המלאי הולך ומצטמצם. ההיצע יקטן לקראת 2026, כלומר יהיו פחות התחלות בנייה, ולכן תהיה התפרצות, כמו אחרי הקורונה. המלחמה תסתיים, הריבית תרד - כל זה יקרה לקראת 2026. שוק הנדל"ן עולה בגלים. הכיוון כרגע הוא כלפי מעלה. ירידות מחירים? אין אפשרות בעלויות הבנייה של היום שהמחירים יירדו בקרוב".
בוא נחזור לשדה דב. חברות מסוימות כתבו שהרווח היזמי שלהם יהיה 25% אם ימכרו ב-75 למ"ר ואם ימכרו ב-65 אלף שקל למ"ר הוא יעמוד על 15%. כלומר, גם במחיר נמוך יחסית, הרווח יהיה ממוצע.
"אלה שרכשו בשנת 2025 קרקעות בשדה דב עשו עסקה טובה. בטווח הארוך המחירים בטוח יעלו. זו רצועת החוף היפה בישראל, המחירים יגיעו ל-80-90 אלף שקל למ"ר, אין לי ספק. ישראל קנדה כבר מכרה במחיר הזה. הבנייה מאוד יקרה, בגלל שיש כאן עניין של מי תהום, החיפויים מאוד יקרים ויש קירות מסך".
"אלה שרכשו בשנת 2025 קרקעות בשדה דב עשו עסקה טובה. בטווח הארוך המחירים בטוח יעלו. זו רצועת החוף היפה בישראל, המחירים יגיעו ל-80-90 אלף שקל למ"ר, אין לי ספק. ישראל קנדה כבר מכרה במחיר הזה. הבנייה מאוד יקרה, בגלל שיש כאן עניין של מי תהום, החיפויים מאוד יקרים ויש קירות מסך".
עלויות הבנייה יכולות להגיע ל-15 אלף שקל למ"ר?
"יכול להיות שכן. החיפויים מאוד יקרים, יש מי תהום וגם חניונים. במחירים של 60-70 אלף שקל למ"ר, כל היזמים ירוויחו".
"יכול להיות שכן. החיפויים מאוד יקרים, יש מי תהום וגם חניונים. במחירים של 60-70 אלף שקל למ"ר, כל היזמים ירוויחו".
מה דעתך על העדכון הצפוי ביולי-אוגוסט במדד תשומות הבנייה? היזמים גובים כסף מהרוכשים, אבל גם משלמים לקבלנים.
"בעיקרון, זה מתחלק בין חברות יזמיות לחברות שיש להן גם ביצוע, כלומר, חברות שהן גם קבלניות והן לא משלמות לקבלן יותר. בינואר היה תיקון 2.6% וזה שיפר את המצב, אבל יש מי שטוען שזה לא מספק ולא משקף. הפועלים הזרים הם מרכיב חלקי בעלויות הבנייה וצריך לעדכן גם את מחיר הסחורות. מי שלחוץ ורוצה למכור, מוותר ונותן פטור ממדד. הכל שאלה של משא ומתן, של לחץ, מינוף וכמה הבנייה התקדמה".
"בעיקרון, זה מתחלק בין חברות יזמיות לחברות שיש להן גם ביצוע, כלומר, חברות שהן גם קבלניות והן לא משלמות לקבלן יותר. בינואר היה תיקון 2.6% וזה שיפר את המצב, אבל יש מי שטוען שזה לא מספק ולא משקף. הפועלים הזרים הם מרכיב חלקי בעלויות הבנייה וצריך לעדכן גם את מחיר הסחורות. מי שלחוץ ורוצה למכור, מוותר ונותן פטור ממדד. הכל שאלה של משא ומתן, של לחץ, מינוף וכמה הבנייה התקדמה".
אתה שותף לתחושה שהאוצר מנסה, ולא מצליח, להוריד מחירים?
"האוצר לא מצליח, הוא גם לא יכול להשפיע. במקום לטפל בצד הביקוש, הוא צריך לטפל בהיצע. במינהל אין כמעט מכרזים היום. זה מדהים. הבעיה הכי גדולה היא הוצאת היתר הבנייה, מה שלוקח שנתיים וחצי. פעם זה היה לוקח חצי שנה".
"האוצר לא מצליח, הוא גם לא יכול להשפיע. במקום לטפל בצד הביקוש, הוא צריך לטפל בהיצע. במינהל אין כמעט מכרזים היום. זה מדהים. הבעיה הכי גדולה היא הוצאת היתר הבנייה, מה שלוקח שנתיים וחצי. פעם זה היה לוקח חצי שנה".
נתן אלנתן אמר השבוע שהוא מתכנן והמדינה תוקעת מקלות בגלגלים.
"הותמ"ל עובד מצוין, מטה התכנון עובד מצוין. אספר לך משהו על עצמי. רכשתי קרקע במרכז הארץ, מאושר בותמ"ל ב-2022. אבל מה, אי אפשר להוציא היתרי בנייה. עד שהעירייה עושה בינוי ופיתוח, לוקח זמן. עד היום אי אפשר להוציא היתרי בנייה באזור. בפועל, מאישור התכנית עד שאתה מתחיל לבנות לוקח 3-4 שנים. הזמן הזה עולה כסף. נתן אלנתן צודק במה שאמר, שעל כל 100 מיליון שקל משלמים עוד 20% לפני שהתחלת לבנות. אני מדבר רק מימון על הקרקע, אבל יש עוד מימון על הבנייה. זה מטורף. כל הדברים האלה גורמים לכך שהמחירים קשיחים ולא משתנים. כל אלה יובילו לעליות בשנה הבאה. זה כבר לא יהיה שוק של קונים, כמו היום".
"הותמ"ל עובד מצוין, מטה התכנון עובד מצוין. אספר לך משהו על עצמי. רכשתי קרקע במרכז הארץ, מאושר בותמ"ל ב-2022. אבל מה, אי אפשר להוציא היתרי בנייה. עד שהעירייה עושה בינוי ופיתוח, לוקח זמן. עד היום אי אפשר להוציא היתרי בנייה באזור. בפועל, מאישור התכנית עד שאתה מתחיל לבנות לוקח 3-4 שנים. הזמן הזה עולה כסף. נתן אלנתן צודק במה שאמר, שעל כל 100 מיליון שקל משלמים עוד 20% לפני שהתחלת לבנות. אני מדבר רק מימון על הקרקע, אבל יש עוד מימון על הבנייה. זה מטורף. כל הדברים האלה גורמים לכך שהמחירים קשיחים ולא משתנים. כל אלה יובילו לעליות בשנה הבאה. זה כבר לא יהיה שוק של קונים, כמו היום".
.jpg)
"60-65 אלף שקל למ"ר - זו התכנית". דירה להשכרה בשדה דב (אילוסטרציה)
מה דעתך על השינויים בתכנית דירה בהנחה?
"זה התחיל עוד במחיר למשתכן, עם כחלון שהגה את התכנית ב-2015. ניסו לקרוא לזה בשמות אחרים, פעם דירה בהנחה, פעם מחיר מטרה, ופעם בשם אחר. לא משנה איך תקרא לזה - הם לא הצליחו להוריד את מחירי הדירות. המחירים הוכפלו בעשור. כלומר, קהל של אלפי צעירים זכה ועשה עסקה טובה ואתה יכול לראות את זה בגליל ים, איך אנשים עשו רווח של 2.5 מיליון שקל. למה לעשות תכנית כזו, ולא תכנית כללית של הטבה וסבסוד משכנתא? היזמים עשו את זה רק לאחרונה, אבל למה שהמדינה לא תעזור לזוגות צעירים? פעם היו מענקי מקום, היום אין. התכנית הזאת לא עזרה".
"זה התחיל עוד במחיר למשתכן, עם כחלון שהגה את התכנית ב-2015. ניסו לקרוא לזה בשמות אחרים, פעם דירה בהנחה, פעם מחיר מטרה, ופעם בשם אחר. לא משנה איך תקרא לזה - הם לא הצליחו להוריד את מחירי הדירות. המחירים הוכפלו בעשור. כלומר, קהל של אלפי צעירים זכה ועשה עסקה טובה ואתה יכול לראות את זה בגליל ים, איך אנשים עשו רווח של 2.5 מיליון שקל. למה לעשות תכנית כזו, ולא תכנית כללית של הטבה וסבסוד משכנתא? היזמים עשו את זה רק לאחרונה, אבל למה שהמדינה לא תעזור לזוגות צעירים? פעם היו מענקי מקום, היום אין. התכנית הזאת לא עזרה".
עוד ב-
לסיום, טוענים שהבנקים מגבילים את היזמים. זה מדויק?
"על פרויקט של 100 דירות, אומרים לך למכור בפריסייל 30%, אבל אחר כך הם רוצים שתמכור מחיר ממוצע שיעמוד בדוח האפס. מה הם כותבים בהסכם? לא למכור פחות מ-7% מדוח האפס, כלומר מאפשרים לך להוריד עוד במחיר. בשורה התחתונה, זה לא נכון שהם לא מאפשרים לתת הנחות, הם רק מגבילים אותן, כדי שלא תפסיד. אני יכול לומר לך שהם לא יעצרו פרויקט כי קבלן מכר ב-8% פחות, כלומר מעבר לגבולות הגזרה שהם קבעו. מאשימים אותם, אבל הם לא הגורם שבגללו מחירי הדירות עולים".
"על פרויקט של 100 דירות, אומרים לך למכור בפריסייל 30%, אבל אחר כך הם רוצים שתמכור מחיר ממוצע שיעמוד בדוח האפס. מה הם כותבים בהסכם? לא למכור פחות מ-7% מדוח האפס, כלומר מאפשרים לך להוריד עוד במחיר. בשורה התחתונה, זה לא נכון שהם לא מאפשרים לתת הנחות, הם רק מגבילים אותן, כדי שלא תפסיד. אני יכול לומר לך שהם לא יעצרו פרויקט כי קבלן מכר ב-8% פחות, כלומר מעבר לגבולות הגזרה שהם קבעו. מאשימים אותם, אבל הם לא הגורם שבגללו מחירי הדירות עולים".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(31):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
27.לא מתחתניםיהלי 06/2025/10הגב לתגובה זו1 0הרגתם את הדור הצעיר ואין לנו כוונה להתחתן עם העושק שפה. אנחנו נגור עם ההורים ולא נהרוג עצמינו בשביל הבלטות ואולי בגיל 40 נעשה ילד לבד וזהו כי כל מי שיכלסגור
-
26.קבלו ותיק ורציני, עשיר אחולמניוקי. (ל"ת)מומי 06/2025/09הגב לתגובה זו1 0סגור
-
25.פשעאפי 06/2025/09הגב לתגובה זו4 0פשע נגד הצעירים ודור ההמשך חברים אין פשע גדול מזה משעבדים את הצעירים והלוחמים לקירות ומלט לטובת מי שמחזיק בדירותסגור
-
24.שדה דבדן 06/2025/09הגב לתגובה זו3 0שדה דב ב49 אלף למטר לפני מיקוח למה שאנשים ישלמו 80-90 מה הם מפגרים ? מספיק . כולה קצת ים . גם מגדלי בלו עשו לא רחוק אז משם . אז עוד שכונה קטנה ברציףסגור
-
23.דירותדין דין 06/2025/09הגב לתגובה זו0 3אפילו המחירים יירדו לאחר מכן יעלו בצורה שתדביק את הירידות.סגור
- טען עוד
-
22.עוד אחד שמדבר מפוזיציהעידן 06/2025/09הגב לתגובה זו5 0פשוט לא כלכלי להשקיע בדירה כי המחירים גבוהים, ריבית בשמיים..אל תתפתו ו ב 2026 המחירים עדיין ירדוסגור
-
21.קונים מלא לא בארץ.זהו תמכרו לחרדים הנכסים לא שווים (ל"ת)אה 06/2025/09הגב לתגובה זו2 0סגור
-
20.לא נמכרמינכווזן 06/2025/09הגב לתגובה זו3 0ענף הנדל״ן בקריסה צלילה מטורפת במכירות בועה שכל ילד רואה! הנדלן באמת ענף מיוחד שמחזיקים חזק לא להוריד. אבל זה הולך וסוגר גם על הקבלנים וגם על היד 2סגור
-
19.הקבלנים בלחץ ולכן מספרים סיפוריםחיים כהן 06/2025/09הגב לתגובה זו11 1מי ששם לב לדברי אורי בן דב מנכ"ל ibi ורואה מה קורה למשקי הבית , החזרי המשכנתאות והירידה במחזורי רשת שופרסל מבין שמחירי הנדל"ן הולכים להתרסק ! לדעתי באמת תהיה ירידה של 20 % תוך שנה. המדינה עם האדים האחרונים ! ומעמד הביניים מחסל את הרזרבות ! בהצלחה לכל אחיי ואחיותי שגרים בישראל !סגור
-
18.צודק בהחלטיובל 06/2025/09הגב לתגובה זו0 4ב2026 צפויה עליית מחירים תלולה עקב מחסור בהתחלות בניהסגור
-
17.קישקושים ותקוות שווא של אינטרסנט!אדם 06/2025/09הגב לתגובה זו8 1המצב הכחכלי הולך להיות יותר קשה ב-2026, וברור שזה יביא לירידת מחירים.סגור
-
16.לכל שבת יש מוצאי שבת...ערן 06/2025/09הגב לתגובה זו6 0העולם בנוי בצורה מאד פשוטה: אם תעבור את הכביש ללא הסתכלות ימינה ושמאלה - תידרס .. אם תכניס יד לשקע חשמל - תתחשמל... אם תאכל יותר מידי - תקיא.... שבוע טובסגור
-
15.אני לא מבין את המספריםאיל 06/2025/09הגב לתגובה זו0 0קנו ב 18000 שח למר כולל פיתוח בנייה יוקרתית 10000 שח למר שיווק תכנון היטלים 6000 סך הכל 34000 נראה לי שגם אם מכניסים הוצאות מימון , עדיין במחיר מכירה של 55000 שח למר יש רווח טוב ימים יגידו המבצע של גינדי כרגע ב 49000 למר כנירטה בקומות נמוכות , ועדיין אטרקטיבי מאד וגם הקבלן חוסך הוצאות שיווקסגור
-
14.חרטא אנשים רגילים כבר לא קונים דירות חדשותיוסי 06/2025/08הגב לתגובה זו4 0באזורים מבוקשים, רק עשירים פשוטי העם שזה הרוב כבר לא קונה פשוט , מכיר חברים משפחה , רק מי שהתמזל מזלו ועובד בעבודה רווחית מאוד קונהסגור
-
13.כתבה בהזמנהגג 06/2025/08הגב לתגובה זו10 0של קבלנים יזמים עשירים ,שבלי בושה מחפשים מיליונר לכל דירה ודירה בבניה רוויה. הדבר הזה חייב להגיע להעמדות לדין על ריסוק האוכלוסיה שכולה רצו קורת גג במחיר סביר לשכר האמיתי במשק ,ולא בסיפורי פוגי של הלמס.סגור
-
12.קבלנים בלחץ.אביב 06/2025/08הגב לתגובה זו16 0קבלים ממש בלחץ וזו עובדהסגור
-
צודק ! הקבלנים בלחץ כלכלי אדיר כי אין מכירות ועלויות הב (ל"ת)חיים כהן 06/2025/09הגב לתגובה זו4 0סגור
-
11.פחחחחחחחחצצצצחגיל 06/2025/08הגב לתגובה זו7 0הבן אדם לא ישן בלילה, חייב למכור דירות וכרגע אי אפשר.... עחויות הבניה קפצו, לא נשאר רווח והריבית של חברות האשראי החוץ בנקאי הורגות את היזמים. רסגור
-
10.לטעמו הכל תלוי במחיר שהוא מכוון אליורון 06/2025/08הגב לתגובה זו4 0הוא חי בעולם מושלם :)סגור
-
9.שימו לב לשאלה בכתבהבנימין 06/2025/08הגב לתגובה זו4 0עלויות הבנייה יכולות להגיע ל-15 אלף שקל למ"ר? "יכול להיות שכן. החיפויים מאוד יקרים, יש מי תהום וגם חניונים. במחירים של 60-70 אלף שקל למ"ר, כל היזמים ירוויחו". ותעשו חשבון, פה עוד מדובר בסטנדרט יחסית גבוה. לבנית בית פרטי המחיר הממוצע הוא חצי מזה. כמה קופונים גזרו על אלה שרכשו בסכומים מנופחים. לא סתם נאמר כי מחיר דירה הוא כפול מהשווי, בנוסף על ההלוואה תשלמו כפול( המשכנתא). בקיצוק הבנק מוכר לך 200 ש"ח בכדי לרכוש מוצר ששוה 100 ש"חסגור
-
8.אז תקנה אתה לנו אין כסףאורי 06/2025/08הגב לתגובה זו18 0עצם התפקיד שלך הסגיר אותךסגור
-
7.שמעתם פעם קבלן מדבר על ירידת מחירים (ל"ת)מנחם 06/2025/08הגב לתגובה זו19 0סגור
-
6.חחחחחחחאלביס 06/2025/08הגב לתגובה זו12 0מעניין מה הוא באמת חושבסגור
-
5.לא חשבתי שהוא יגיד אחרתצביקה 06/2025/08הגב לתגובה זו16 0הבאתם קבלן, מה רציתם שהוא יגיד, שהשוק הולך להתרסק? שתהיה ירידת מחירים? לא מבין את ההיגיון של הכתבות האלו, או שהם ממומנות או שאין לכתב על מה לכתוב.סגור
-
4.ניחוש- הקבלן אמר שהמחירים יעלו נכון? (ל"ת)לא קראתי 06/2025/08הגב לתגובה זו15 0סגור
-
3.אין ספק שמחירי הדיור יתרסקו ולו מן הסיבה של אי היכולתמוש 06/2025/08הגב לתגובה זו19 1של הזוגות הצעירים ובכלל לעמוד המחירים האסטרונומיים שקיימים היום במדינה.זה פשוט השתעבדות נצחית לתשלומי המשכנתאות.סגור
-
2.צודק בהחלט. בסוף יש מחסור בהיצע ועודף ביקושאפרת 06/2025/08הגב לתגובה זו4 15העלויות מתייקרות זה לא שהיזמים מרוויחים יותרסגור
-
היצע ? 70 אלף דירות לא מכורות והמספר רק הולך ועולה (ל"ת)דור 06/2025/09הגב לתגובה זו4 0סגור
-
ספר את זה למספר הדירות הלא מכורותאוראל 06/2025/08הגב לתגובה זו6 0המספר הגבוהה ביותר בכל הזמנים מקום המדינה ועד היום, ובכל חודש ממשיך לשבור שיאים... חבל קבלן יקר, אתה מנפח לעצמך את הבועה יותר מידי והפיצוץ גדול יותר ככל שהיא גדלה : )סגור
-
1.לא מצפה מקבלנים לומר אחרת (ל"ת)עירית 06/2025/08הגב לתגובה זו18 1סגור
-
אלה מה...מומי 06/2025/08הגב לתגובה זו8 1בדיוקסגור



