נדל"ן ותשתיות

צפו: עיריית ת"א מציעה דיור ייעודי לערביי יפו, מה פרטי ההגרלה?

עיריית תל אביב יוצאת בהגרלה לרכישת 28 דירות במיזם דיור ביפו סמוך לצירי תנועה מרכזיים ולקו הרכבת הקלה. הרוכשים יצטרכו לעמוד בשישה קריטריונים. רון חולדאי: "יפו נמצאת בראש סדר העדיפויות העירוני"
מערכת ice | 
הדמייה מיכאלנגלו (צילום קבוצת משה חאדיף)
עיריית תל אביב-יפו מחפשת כבר זמן מה פתרונות דיור ברי השגה לאוכלוסייה הערבית ביפו ופותחת היום (רביעי) את ההרשמה להגרלה לרכישת 28 דירות במיזם דיור ברחוב מיכאלאנג'לו ביפו. לפי תכנון העירייה, המיזם יוקם בלבה של יפו ובסמוך לצירי תנועה ראשיים, לקו הרכבת הקלה, ולמוסדות חינוך, קהילה ודת, בקרבה לאזורי התיירות, המסחר והתעסוקה של יפו.
על  פי ההודעה של עיריית תל אביב, המיזם ייבנה על מגרש של כ-900 מ"ר ויכלול 32 יחידות דיור בחמש קומות. 28 יחידות דיור מיועדות לרכישה לזכאי דיור בר-השגה, אשר ייבחרו בהגרלה על פי קריטריונים שנקבעו על ידי עיריית תל אביב -יפו. המיזם כולל דירות 3 חדרים בשטח ממוצע של כ-65 מ"ר. בנוסף, ארבע דירות מתוך הפרויקט ייבנו כדירות גן ותוצמדנה אליהן גינה בגדלים שונים. עלות דירה צפויה לעמוד על טווח של בין 1.44 ל-1.6 מיליון שקל, כ-30% פחות ממחיר השוק. לאחר ההגרלה תתבצע בדיקת זכאות למועמדים והתקדמות עם הזכאים לבחירת דירה, לפי סדר עלייתם בהגרלה. הפרויקט יוקם על ידי קבוצת משה חאדיף.
מלבד המיזם של מיכאלנג'לו, אושרה גם תכנית להתחדשות הדיור הציבורי "קדם-שם הגדולים" בשכונת עג'מי. התוכנית מאפשרת השארת 100 הדיירים הקיימים בדירות משופרות וכן תוספת של 200 דירות לטובת הקהילה ביפו תוך ניצול המגרש הסמוך לטובת העניין. תכנית זו הינה יחידה מסוגה בשכונת עג'מי-ג'בליה והיא נעשתה תוך שיתוף ציבור הדיירים במתחם.
עיריית תל אביב ורשות מקרקעי ישראל מקדמות תכנון ושיווק למתחם "מכבי יפו"- שכונה חדשה בעיר, אשר תכלול כ-1,600 יחידות דיור. ההסכם בין המדינה לרמ"י קובע כי כלל יחידות הדיור הזמינות לשיווק מיידי, ישווקו במחיר מסובסד במסגרת תכנית מחיר למשתכן, זאת לראשונה בתל אביב-יפו, וכן יוצעו דירות להשכרה בהנחה לזכאים בשיתוף עם החברה הממשלתית "דירה להשכיר". בפרויקטים אלה תינתן העדפה לטובת תושבי תל אביב-יפו, כאשר חלק מיחידות הדיור יעמדו לשיווק לטובת תושבי יפו בלבד.
הקריטריונים לקביעת הזכאות נקבעו על ידי מועצת העיר תל אביב-יפו, שם שמו דגש על הגדרת זוגות ומשפחות בתחילת דרכן ממעמד הביניים כקהל היעד המרכזי. לצורך כך,  המועצה קבעה שישה קריטריונים: חסר דירה או בעלות על לפחות שליש מדירה, ערבי תושב יפו בן הדת המוסלמית או הנוצרית, שהיה תושב יפו במשך שלוש השנים שקדמו למועד הקובע, או היה תושב יפו במשך ארבע שנים לפחות מתוך 10 השנים שקדמו למועד הקובע.
קריטריונים נוספים: הכנסות, סך ההכנסה החודשית הממוצעת ברוטו של כל הבגירים במשק הבית ב- 36 החודשים שקדמו למועד הקובע לא עלתה על ההכנסה החודשית של הרף העליון של העשירון השביעי, שלצורך בדיקת הזכאות יועמד על סך של כ-24.2 אלף שקל ברוטו לחודש בהתאם לפרסומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ועד לתוספת של 10 אחוזים. גובה הון עצמי ונכסים שלא  יעלה על 600 אלף שקל, מיצוי כושר ההשתכרות  ו"משק בית ובו ילד" במשק הבית יש ילד אחד לפחות אשר גילו מתחת לגיל 18 שנים והרשום בתעודת הזהות כילדו של לפחות אחד הבגירים במשק הבית. 
אלי גינזברג, מנכ"ל החברה העירונית עזרה ובצרון אמר כי: "פרויקט מיכאלאנג'לו חשוב להצמחת קהילה חזקה ביפו. הוא נותן מענה לייחודיות הקיימת ביפו ולצורך להעניק פתרון לבני המקום לאור ההתחדשות העירונית ועליית המחירים באזור. אני שמח שמשפחות ערביות צעירות יקבלו את הזכות לרכוש דירה משלהם בלב האזור המתחדש של יפו". 
רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו הוסיף: "מאז כניסתי לתפקיד, יפו נמצאת בראש סדר העדיפויות העירוני. בשנים האחרונות, על רקע מצוקת דיור הולכת וגוברת ומחירי שוק הולכים ומאמירים, העירייה עוסקת באינטנסיביות ביצירת תשתית חוקית ועירונית לקיום מיזמי דיור ייעודיים לאוכלוסייה הערבית ביפו ואנחנו שמחים שהסנונית הראשונה יוצאת סוף סוף לדרך. אנו בעירייה מבינים כבר זמן רב שאנו חייבים לפעול באופן אקטיבי, גם כשהמדינה גוררת רגליים, כדי  לאפשר פתרונות דיור לאוכלוסייה שמתקשה בכך. תפיסת ההתחדשות העירונית שלנו מבוססת על הצורך לייצר איכות חיים במחירים מוזלים, ולספק את כלל השירותים הציבוריים הדרושים לבני הקהילה הערבית היפואית – ברמה הגבוהה ביותר".
צפו בסרטון:

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה