נדל"ן ותשתיות

4,200 דירות חדשות: אושרה תכנית המתאר לזכרון יעקב

תכנית כוללנית שתיתן מענה ל-37 אלף תושבים עד 2040 אושרה על ידי הוועדה המחוזית בחיפה, כאשר היא כוללת תוספת של כ-330,000 מ"ר עבור שטחי מסחר, תעסוקה ותיירות
כפיר אדר | 
קרדן נדלן (צילום איציק חנוכה)
הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, אישרה למתן תוקף את תוכנית המתאר הכוללנית לזכרון יעקב. התוכנית שביוזמת הועדה המחוזית לתכנון חיפה, משרד הבינוי והשיכון וועדת היגוי בין משרדית, כוללת תוספת של כ-4,200 יחידות דיור שייתנו מענה ליעד אוכלוסייה של 37,000 תושבים עד שנת יעד 2040. בסה"כ התוכנית מאפשרת את הגדלת היישוב עד לכ-15,700 יחידות דיור.
עיקר התוספת הינה בשכונת "זכרונה"- שכונה חדשה המקודמת בימים אלו גם בתוכנית מפורטת (כ-1,200 יחידות דיור). שטח תכנית המתאר הינו כ-32,000 דונם, שהם כל מרחב התכנון של המועצה המקומית זכרון יעקב.
בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מוסיפה כ-330,000 מ"ר עבור שטחי מסחר, תעסוקה ותיירות. סך כל השטחים המניבים (שאינם למגורים) בתוכנית עומד על 927,000 מ"ר. עיקר שטחי התעסוקה הנוספים הינם במערב היישוב (בצמוד ל'מול זכרון'). בסמוך לתחנת רכבת, יוקם אזור תעסוקה משותף לזכרון, חוף כרמל, ג'סר א-זרקא ופארדיס. בהתאם לכך, התוכנית כוללת את שדרוג מערכת הדרכים לאורך כביש 4 והבטחת נגישות היישוב אל תחנת הרכבת ואזור התעסוקה.
התוכנית קובעת הנחיות לשמירת המסדרונות האקולוגיים העוברים בתחום היישוב, זאת כחלק מהליך תכנוני שקודם בוועדה המחוזית לסימון ושמירת מסדרונות אקולוגיים היוצרים רשת של שטחים פתוחים. כמו כן, התוכנית שמה דגש על היבט השימור, וכפועל יוצא מציעה שימור של המבנים ההיסטוריים הרבים הקיימים ביישוב. בהיבט התיירותי, התוכנית מציעה חיזוק לב המושבה ההיסטורי, הקמת מלונות בוטיק, תיירות חקלאית ועוד.
מתכננת מחוז חיפה במינהל התכנון, ליאת פלד, ציינה כי: "התוכנית מבקשת לשמר את המורשת התרבותית המקומית הייחודית, החקלאות והמבנים ההיסטוריים שנשתמרו במרכז המושבה, כחלק מהמאפיינים בזהותה ובמיתוגה ברמה המקומית והארצית. זאת, לצד פיתוח היישוב ויצירת בסיס תכנוני להמשך צמיחתו תוך הבטחת איכות חיים לתושביו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה