נדל"ן ותשתיות

האם תמ"א 38 מעלה מחירים? בדקנו: לפני ואחרי הפרויקט

עלייה של 30% במחירי הדירות שעברו תמ"א 38 ברמת גן. השמאית נחמה בוגין מתייחסת לעליית המחירים ומציינת: "רמת גן הציגה עלייה של כ-5% במחירי הדירות בין השנים 2018 ל-2021. בשכונות ראינו קפיצה משמעותית יותר שמגיעה לעשרות אחוזים"
אריאל נוי | 
נדל"ן (צילום pexels)
תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה (תמ"א 38)  אוסף של תקנות, שתפקידן העיקרי הוא טיפול בסיכונים הנובעים מרעידות אדמה. התוכנית הוכנה ביוזמת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה ואושרה בשנת 2005.
כזכור שקד עוררה סערה בנדל"ן: שהיא חיסלה סופית את תמ"א 38. וזאת בהמשך להחלטת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה לפיה, תכנית המיתאר הארצית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה תסתיים, קודם תיקון חקיקה כחלופה לתמ"א 38, בו אושר לאפשר מתן מענה חלופי לצורך קידום ומתן אפשרות לחיזוק מבנים. 
ב-ice ממשיכים לבדוק ולעשות את הסקירה האם תמ"א 38 משתלמת. מבדיקה של שמאית המקרקעין והמשפטנית, נחמה בוגין עולה כי בשלוש השנים האחרונות עלו ברמת גן בצורה משמעותית מחירי הנדל"ן בשכונות הוותיקות בהן יש פרויקטים רבים של התחדשות העירונית. עליות מחירים שנעות בין 10% ליותר מ-20% בחלק מהשכונות.
כך למשל בשכונת החרוזים עלו מחירי הדירות על פי הבדיקה בין השנים 2018 ל 2021 בכ-12% , בשכונת הגפן בכ-27%, בשכונת הראשונים בכ-17.5%  וברמת שקמה בכ-20% .
השמאית נחמה בוגין מתייחסת לעליית המחירים ומציינת: "רמת גן הציגה עלייה של כ-5% במחירי הדירות בין השנים 2018 ל-2021. יחד עם זאת, בבדיקה פרטנית וחלוקה לשכונות ראינו קפיצה משמעותית יותר שמגיעה לעשרות אחוזים. לרוב מדובר בשכונות שבהן מקודמים פרויקטים רבים של התחדשות עירונית עם דגש על עירוב שימושים".
לדברי בוגין במקרים כאלה ברגע שנכנסות יחידות דיור חדשות במקום הבתים הישנים רואים עלייה גבוה יותר במחירי הדירות. "כיום, לאור המחסור החמור בקרקעות ואי העמידה ביעדי הבנייה השנתיים, התחדשות עירונית היא הפתרון הנכון והיעיל ביותר. יחד עם זאת, מכוון שעדיין ההיצע לא פוגש את הביקוש נמשיך לראות עליות מחירים בשנים הקרובות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה