נדל"ן ותשתיות

"מפקירים את המגרשים בפריפריה הצפונית לשוק כרישי נדל"ן"

גל מחאה נגד רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לשיווק מגרשים בצפון, תושבים "המדינה קוברת את החלום שלנו לבנות אי פעם בית בפריפריה" ראש המועצה האזורית עמק הירדן "המועצה תנקוט בכל אמצעי חוקי שעומד לרשותה כדי לבלום את מבצע השיווק הפרוע של רמ"י"
אריאל נוי |  1
הפגנה בישוב האון
החלטת רשות מקרקעי ישראל להוציא למכרז "לכל המרבה במחיר" - 287 מגרשים לבנייה עצמית בישוב הקהילתי שמתוכנן לקום בהאון שליד הכנרת, הביא לגל מחאה חסר תקדים של התושבים בישובים הפסטורליים ליד הכנרת.
עשרות זוגות צעירים ומשפחות מאזור סובב כנרת, הפגינו בצומת צמח, במחאה על החלטת רשות מקרקעי ישראל להוציא למכרז "לכל המרבה במחיר" - 287 מגרשים לבנייה עצמית בישוב הקהילתי שמתוכנן לקום בהאון.
התושבים תקפו את החלטה מספר 5098 של רמ"י מחודש מאי, וכינו אותה "החלטה שקוברת את העתיד שלנו ושל ילדינו. איך נוכל להגיע אי פעם לבית משלנו, כאשר אפילו את המגרשים בפריפריה הצפונית מפקירים לשוק של כרישי הנדל"ן".
אושר נעוס תושב האזור סיפר ל- ice "במהלך ההפגנה שהתקיימה בצומת צמח בעמק הירדן צעדו עשרות אמהות ואבות כשהם דוחפים עגלות שבה ישבו ילדיהם הקטנים זו היה במחאה שכולם יראו אותם ואת הילדים ויבינו שרשות מקרקעי ישראל יורקת לנו בפרצוף".
נעוס הוסיף שהמאבק עבר לכנסת ישירות למשרד ראש הממשלה נפתלי בנט "אנחנו הצגנו לאנשיו קטע מהנאום של ראש הממשלה בנט שאמר בנאומו בכנסת: "מה שקרה לזוגות צעירים בישראל... משרתים בצבא, עושים מילואים, משלמים מיסים – אין להם שום סיכוי לבנות לבית. אנחנו מתכוונים  לבקש ממנו שיעמוד מאחורי דבריו בנאום השבעתו לראשות הממשלה ושיתערב כדי למנוע מהמגרשים שמיועדים לבנייה קהילתית להפוך לכפר נופש של עשירים ובעלי הון".
המאבק הוא על המגרשים שיועדו לתושבים שגרים באזור "אנחנו נאבקים כאן בשמם של זוגות צעירים, משפחות ותושבי האיזור. אני מצפה מהמדינה שתהפוך לאלתר את ההחלטה ותחזור בה מהכוונה לעשות פה מסחרה על חשבונם של זוגות צעירים, שעושים מעשה ציוני והולכים לגור בפריפריה הצפונית. אני בכלל לא בטוח שאני אהיה זה שיזכה במגרש בהגרלה. ועדיין – אנחנו נילחם ולא נוותר. רמ"י יורק בפרצופם של צעירות וצעירים שחולמים לבנות לעצמם בית. לא בשפיים, לא ברמת אביב. אנחנו מתחננים שיתנו חתיכת אדמה במרחק של שעתיים נסיעה מתל אביב" 
עדי גרוסמן תושבת האזור, סיפרה ל- ice בעמק הירדן יש מאות משפחות שמחכות להזדמנות לבית משלהם חברה שגרים בשכירות ומועברים וזזים מבתיהם בהתאם לצורכי הקיבוצים בשביל בנים חוזרים' או בני קיבוץ לשעבר "במקום שהשטחים בהאון יוצעו קודם כל לתושבי העמק ולמשפחות שאוהבות את העמק ורוצות לפתח ולהקים קהילה פוריה מציעים את השטחים לאנשים שלא קשורים בהכרח לעמק ואין להם זיקה או רצון לפתח יש להם רק כסף" לדברי גרוסמן מדובר במשקיעים "אילו אנשים בעליי ממון רב שיש להם כבר דירות או נכסים אנשים שלא יגרו בנכס הזה, הבתים יהפכו להיות בתי רפאים או ישמשו להשכרה כגון Airbnb".
ראש המועצה האזורית עמק הירדן עידן גרינבאום מסר ל ice : "אנחנו נבלום את מבצע השיווק הפרוע של רשות מקרקעי ישראל".  לדברי גרינבאום תקופה ממושכת הנושא נמצא על שולחן הדיונים "יש דיונים ענייניים וטובים באשר לפתרון הנכון בסוגיית המכרזים אנחנו באמת הופתענו שרשות מקרקעי ישראל, באופן חד צדדי החלה לשווק מגרשים בסגנון שמאפיין בזאר טורקי. כל המרבה במחיר הרי זה משובח. המועצה לא תאפשר לרמ"י לקדם מהלך שמתעלם מטובתם העתידית של תושבי האזור ומתיישבי הישוב הקהילתי האון במתכונתו החדשה לא נאפשר לאכלס ישוב בעמק הירדן במי שרוצים יחידת נופש על שפת הכנרת ואינם מגלים עניין ביתרונות ובאיכות החיים הייחודית של עמק הירדן, אנשים שמבקשים רק לנצל הזדמנות נדל"נית שהוענקה להם בחסות המדינה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אושרה תוכנית ההתחדשות של קרית חיים מערבית: הריביירה של
    חיים 08/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אושרה תוכנית ההתחדשות של קרית חיים מערבית: הריביירה של מפרץ חיפה השכונה תחובר לחוף הים באמצעות טיילת שתשלב שבילי אופניים והולכי רגל, בנייני רכבת ישנים ייהרסו וייבנו חדשים, חדרי מלון מסעדות ובתי קפה. עיקרי התוכנית
    סגור