נדל"ן ותשתיות

דמרי מסתבך עם רשות התחרות: כתב אישום הוגש נגדו

כתבי אישום בכפוף לשימוע נגד חברות הנדל"ן י.ח. דמרי, י. דביר ובכירים בהן, בגין תיאום מכרז מחיר למשתכן בנתיבות. מחברת י.ח. דמרי נמסר ל-ice: "לא נפל כל פגם בהתנהלותה של החברה"
אריאל נוי |  3
יגאל דמרי בעלי חברת י.ח דמרי (צילום משה עמר)
רשות התחרות זימנה היום (ראשון) לשימוע לפני הגשת כתבי אישום, את יגאל דמרי, עומרי כהן וחברת י.ח דמרי, וכן את גד בורשטיין וחברת י. דביר, בגין חשדות לתיאום מכרז "מחיר למשתכן" בפרויקט "רמות יורם" בנתיבות באוגוסט 2019. כמו כן הוזמן מנכ"ל י. דביר, דביר יצחקי, לשימוע בגין הפרת חובת הפיקוח למניעת עבירות על חוק התחרות הכלכלית.
על פי כתב החשדות, לאחר שנציג דמרי צילם את תכולת תיבת המכרזים והבין כי דמרי ודביר הן החברות היחידות שניגשות למכרז, תיאמו יגאל דמרי, עומרי כהן, י.ח. דמרי, גד בורשטיין ו-י. דביר כי לא יתחרו על אותם מתחמים.
הצעת דמרי שגובשה בהמשך לתיאום עמדה על המחיר המרבי שנקבע במכרז (6,600 שקל למטר רבוע) – כשהכוונה למחיר שישלמו זוכי פרויקט "מחיר למשתכן" על כל מטר רבוע.
הצדדים חשודים כי הסתירו את התיאום ביניהם מוועדת המכרזים, ובעקבות כך קיבלו במרמה את זכייתם במכרז. הפרשה נחקרה על ידי מחלקת החקירות של רשות התחרות.  בתום הליך השימוע, יוחלט סופית האם להגיש נגד החשודים כתבי אישום.
כזכור, לפני כשנה פורסם כי נפתחה חקירה נגד חברת י.ח דמרי בחקירה בחשד לתיאום מחירים במכרזי מחיר למשתכן.  הזוכים במכרז של מחיר למשתכן הם החברות המציעות את מחיר הדירה הסופי הזול ביותר. זאת אחרי שרשות מקרקעי ישראל מפרסמת את מחירי הקרקע, המבוססים על שומה שערך השמאי הממשלתי, ממנה מופחת גובה ההנחה במסגרת מחיר למשתכן.

י.ח דמרי זכתה באוגוסט שנה שעברה בשני מכרזים לבניית כ-350 יחידות דיור במסגרת תכנית מחיר למשתכן, אליהם ניגשה לבדה עם הצעה של 6,600 שקל למ"ר. מדובר במחיר המקסימלי שהוצע בסדרת המכרזים המדוברת, כשהמחיר השני בגובהו דומה לו – 6,555 שקל למ"ר שהציע י.דביר יזמות ובניה, שזכתה באחד המכרזים.
דמרי נמנה עם מבקריה של תכנית מחיר למשתכן, שיוצאים נגד הניסיון הממשלתי להשפיע על כוחות השוק. אחת הביקורות המרכזיות נגד התכנית נוגעות להצפה של דירות באזורים בהם הביקושים אינם גדולים, מה שמוביל לא פעם לדירות בנויות שנמצאות זמן רב על המדף, וכן למכרזים באזורים מסוימים אליהם לא ניגשים מציעים.
בעל השליטה ובכירים בחברה נחקרו על ידי אנשי רשות התחרות שפשטו על משרדי החברה בעיר. חברת הנדל"ן זכתה בקיץ שעבר בשני מכרזים, בזמן שבאחד אחר זכתה מתמודדת שהגישה הצעה דומה וכאמור היום הוגשו כתבי אישום בכפוף לשימוע
בסוף השבוע פורסמו דוחות הרבעון, בהם פורסם כי דמרי מבעיר את שוק הנדל"ן. הקבלן הוותיק בשיא מכירות לדירות בהם גם מכרה 120 דירות ב-50 ימים, וחוגגת דו"חות מצויינים ברבעון השני עם הכפלה של ההכנסות והרווחים
מחברת י.ח. דמרי נמסר ל- ice: "אנחנו חברה שומרת חוק, אשר מקפידה לפעול על פי דיני התחרות. אנו סמוכים ובטוחים שלא נפל כל פגם בהתנהלותה של החברה, ומשכך נכון היה שלא לזמנה לשימוע. למרות זאת, אין לנו ספק, כי לאחר שנשטח טענותינו בשימוע בפני רשות התחרות, תתקבל החלטה בדבר סגירת התיק לאלתר".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    דביר = נוכל, רמאי ושקרן! (ל"ת)
    דביר 08/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    לטפל בכל הקבלנים לא פלא שמחירי הדירות עולים (ל"ת)
    לילו 08/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    דימרי כמה לא מפתיע שהדירות שלו יקרות
    יובל 08/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק לידיעת הצופים פה, דימרי מוכר דירות מחיר למשתכן ב 150.000 ש"ח יותר מכל קבלן אחר בנתיבות. רק מראה את הנוכלות שלו
    סגור