נדל"ן ותשתיות

יותר משנתיים אחרי השריפה הגדולה: היישוב מבוא מודיעים בבנייה

הוכרזו הזוכים בשני מכרזי רמ"י לבניית 112 יח"ד צמודות קרקע ביישוב הסמוך לעיר מודיעין. קבוצת תצפית נדל"ן זכתה במכרז לבניית 52 יחידות דיור מיוחדות במכרז אליו הוגשו 41 הצעות; כ-600 מציעים פרטיים התמודדו על 60 יח"ד דו-משפחתיות במכרז נוסף
אריאל נוי | 
מבוא מודיעים (צילום חברת תצפית)
היישוב מבוא מודיעים, שנשרף ברובו בשריפה הגדולה שפקדה את יער בן שמן הסמוך בשנת 2019, הולך וחוזר לחיים ועובר תהליכי התחדשות משמעותיים. שני מכרזים חדשים של רשות מקרקעי ישראל לבנייה צמודת קרקע יסייעו לבנייתו מחדש של היישוב הדתי ולהכפיל יותר מפי 3 את מספר בתי האב שבו.
מבוא מודיעים הוא מושב דתי השייך למועצה אזורית חבל מודיעין, וממוקם בסמוך ליער בן שמן על כביש 443 בין מחלף בן שמן לבין העיר מודיעין-מכבים-רעות.
במאי 2019 פקדה שריפה גדולה את יער בן שמן והתפשטה גם למבוא מודיעים, וחירבה 40 מתוך 50 הבתים שהיו אז ביישוב. התושבים שנאלצו להתפנות אז החלו לחזור בחודשים האחרונים לבתים ארעיים שנבנו עבורם על-ידי המדינה, והם מייחלים וממתינים לבנייתו מחדש של היישוב.
עוד בשנת 2019 אישרה הממשלה תקציב של 65 מיליון שקל לשיקום מבוא מודיעים. רוב הסכום הועבר לשיקום תשתיות, לבניית אתר הקרווילות שמשכן כעת את התושבים ולשכר דירה לאלו שלא יכלו לחזור לבתיהם, אך כסף לבניית בתים חדשים לא הועבר. בנובמבר 2020 נחתם הסכם בין ועד היישוב לבין רשות מקרקעי ישראל, שהסדיר את זכויות התושבים בו לאחר עשרות שנים של מחלוקת. תושבי היישוב הם ברובם יהודים אמריקאים שהגיעו מארה"ב בשלהי שנות ה-70.
בשבועות האחרונים רמ"י פירסמה את תוצאותיהם של שני מכרזים שקיימה ביישוב. במכרז הראשון זכתה קבוצת תצפית נדל"ן שבבעלות איש העסקים זאב ג'וזף לבניית 52 יחידות דיור מיוחדות על קרקע בשטח של כ-10 דונם במושב, שעליה צפויים להיבנות דירות גן-גג בשטח 150 מ"ר לדירה ב-13 מבנים שבכל אחד מהם 4 יח"ד בלבד. ההצעה הזוכה של חברת תצפית גברה על 40 הצעות אחרות שהוגשו במכרז והיא מגלמת שווי של כ-1.7 מיליון שקל קרקע ליחידת דיור.
רמ"י פירסמה באותו יום ממש תוצאות של מכרז נוסף ביישוב ל-60 יחידות דיור דו משפחתיות בשיטת "בנה ביתך". במכרז התמודדו לא פחות מ-600 איש – מה שמשקף את האטרקטיביות שבה נתפס המושב מבוא מודיעים. ההצעות הזוכות במכרזי ה"בנה ביתך" מגלמות שווי של 2.4 מיליון שקל קרקע ליחידה, וחלק ניכר מהמציעים שהצעותיהם לא התקבלו צפויים לבחון רכישת דירה בפרויקט של תצפית.
ביישוב צפוי גם פיתוח סביבתי של המדינה כחלק מההסכם שנחתם עם ועד היישוב. היישוב ממוקם  במרחק דקות נסיעה בודדות משכונת מורשת החדשה במודיעין, קרוב ליציאה לכביש 443 במחלף בן שמן המקנה נגישות גבוהה גם למרכז הארץ.
זאב ג'וזף, מנכ"ל ובעלים של קבוצת תצפית נדל"ן, מספר כי "כבר עם הזכייה במכרז ישנה התעניינות גדולה בדירות בפרויקט. היישוב מבוא מודיעים מושך אליו אוכלוסייה חזקה של משפרי דיור ממודיעין והסביבה, תושבי חוץ ששוקלים לעשות עלייה לארץ ורוכשים נוספים שמחפשים חוויית מגורים כפרית עם כל היתרונות של עיר גדולה במיקום מעולה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה