נדל"ן ותשתיות

כביש 1 ומחלף סחרוב החדש שודרגו, זה סכום העתק שהושקע

אחרי שלוש שנים וחצי של עבודה מחלף סחרוב החדש והרחבת כביש 1 נפתחו רשמית לתנועה, כאשר ההשקעה הכספית בפרויקט עומדת על כ-330 מיליון שקל
 
כפיר אדר |  1
בר אדון משה ליאון ואיציק לארי (צילום ארנון בוסאני חברת מוריה)
עיריית ירושלים ומשרד התחבורה חנכו אתמול  (שלישי) את מחלף סחרוב החדש והרחבת כביש 1, בכניסה לעיר הבירה. פרויקט מחלף סחרוב החדש והרחבת כביש 1 בכניסה לירושלים, בוצע ונוהל על ידי חברת מוריה, בהשקעה של כ-330 מיליון שקלים ונמשך כ-3.5 שנים.
בטקס החניכה של המחלף החדש, שנערך בהתאם להנחיות משרד הבריאות, נכחו ראש העיר ירושלים משה ליאון, מנכ"ל העירייה איציק לארי, הנהלת עיריית ירושלים, מנכ"ל חברת מוריה גלעד בר-אדון , נציגי משרד התחבורה ואורחים נוספים. 
 הפרויקט כלל הקמת מחלף חדש בצומת גינות סחרוב, בכניסה לבירה, בהפרדה מפלסית ושני גשרים. כמו כן, נוסף נתיב תחבורה ציבורי (נת"צ) דו-כיווני בכניסה וביציאה מירושלים והרחבת כביש הכניסה לירושלים ממחלף 9 (מוצא) עד צומת גבעת שאול, באורך של כ- 3 ק"מ. הקמת המחלף החדש הביאה לביטולם הסופי בפועל של הרמזורים בצומת סחרוב, ומאפשרת נסיעה רציפה ונוחה לבאים לירושלים וליוצאים ממנה ולהקלה בעומסי התנועה הקיימים באזור.
הפרויקט לווה בפיתוח נופי רחב היקף,  במסגרתו הוקם בכניסה לירושלים -  'קיר פורח' , המתפרס על שטח של כ–3,000 מ"ר ובו למעלה מ-100 אלף צמחים, מהווה את הקיר הצומח הוורטיקלי (האנכי) הגדול בישראל, ואחד הגדולים במזרח התיכון. הקיר הפורח מלווה את הנסיעה לבירה, בחזית מרהיבה של מרקמים, גוונים וצבעים של צמחייה 'ים תיכונית' עשירה ומגוונת. 
הקיר המיוחד מורכב מכ-18 מינים שונים של צמחים רב שנתיים, בעלי מופע משתנה לפי עונות השנה והמותאמים למבנה האקלימי וכיווני האור והשמש. הצמחייה, שתולה בתוך מכלים מיוחדים אשר פותחו בפיתוח ישראלי חדשני ובלעדי המאפשר בית גידול בממדים המתאימים להתפתחות הצמחייה ובמקביל למערכת השקיה המספקת טפטוף מדויק לכל צמח וצמח ומערכת איסוף לניקוז עודפי המים המובלים בצינור אנכי לתעלת הניקוז התחתונה.
יצוין, כי תחזוקת הקיר מבוססת על תפיסה פשוטה של החלפת צמחים ומכלי גידול שלמים, בצמחים שגודלו והוכנו מראש במשתלה באופן יעיל ומהיר, כך שהמופע הצמחי יתאפיין ברציפות לאורך כל תקופת האחזקה השוטפת של הקיר.
השכבה העליונה של 'הקיר הפורח' הושלמה על ידי חורש ארצישראלי הכולל  עצי אלה, כליל, שקד, אורן הסלע ושיזף המשתלבים עם המראה הטבעי של הקיר הייחודי. בנוסף, במסגרת הפרויקט, בוצעו עבודות פיתוח מקיפות שכללו שדרוג והעתקת תשתיות, ייצוב מדרונות וחידוש מערכות שליטה ובקרה, רמזורים ושילוט.
מנכ"ל חברת מוריה, גלעד בר-אדון: "בפתחה של השנה החדשה אנו חונכים את פרויקט  'מחלף סחרוב החדש והרחבת כביש 1' בכניסה לעיר הבירה. הפרויקט מביא לחיבור נגיש ומהיר יותר לירושלים וממנה, ומשפר את זרימת התנועה ובטיחות הנסיעה באזור הכניסה לעיר. מחלף סחרוב החדש מצטרף אל פרויקטים נוספים אשר ינגישו את יתר הכניסות לעיר כגון הכפלת כביש המנהרות (כביש 60) פרויקט מנהרות הגבעה הצרפתית, וזאת לצד עשרות פרויקטי תחבורה ותשתיות נוספים אותם מנהלת ומבצעת חברת מוריה ברחבי ירושלים לרווחת תושבי העיר ומשתמשי הדרך".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רק את תגידו שממשלות נתניהו לא עשו כלום בתשתיות !!
    אילנה שניאור 09/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד לשר התחבורה ישראל כץ , עירית ירושלים , וחברת מוריה ! יישר כוח !
    סגור