נדל"ן ותשתיות

פרויקט נדל"ן חדש בחיפה, כמה דירות ייבנו בו?

הוועדה המחוזית חיפה החליטה לאשר שתי תוכניות בחיפה הכוללות 121 יחידות דיור: תוכנית "מתחם מרכוס" המשלבת מגורים ומלונאות, תוכנית ברחוב מוריה הכוללת מגורים ומסחר
כפיר אדר |  7
הדמיית פרויקט מוריה בחיפה (צילום ערן מבל אדריכלים)
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, אישרה שתי תוכניות בחיפה: תוכנית למגורים ומלונאות ב"מתחם מרכוס" ותוכנית המשלבת מגורים ומסחר ברחוב מוריה. תוכנית "מתחם מרכוס", חלה על שני מתחמים משני צידי של רחוב יפה נוף על שטח כולל של כ-6 דונם.
בחלק העליון של המתחם שבין רחוב יפה נוף לשדרות הנשיא, התוכנית מציעה הקמת שני מבנים בני 13 קומות - אחד למלונאות ואחד למגורים, שיכללו שלוש קומות משותפות שישמשו עבור מסחר. המבנה שמיועד למלון פונה לשדרות הנשיא והוא כולל 170 חדרי מלון. המבנה למגורים פונה לרחוב יפה נוף ובו 45 יחידות דיור.

קרדיט: משרד משה צור אדריכלים ובוני ערים
בצדו השני של רחוב יפה נוף ובחלק התחתון המתחם, התוכנית כוללת הקמת מבנה מגורים מדורג הכולל 16 יחידות דיור. בנוסף ליחידות הדיור, המתחם כולל גם גן ילדים ובית קפה שישמש את תושבי השכונה. התוכנית נערכה ע"י משרד משה צור אדריכלים ובוני ערים.
התוכנית ברחוב מוריה 107 הינה על שטח של 2.5 דונם וממוקמת במתחם הרחובות מוריה, קרית ספר ואילון. מדובר בתוכנית להגדלת זכויות הבנייה של שלוש קומות נוספות לבניין מגורים של 15 קומות המשלב קומת מסחר ובו 60 יחידות דיור. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת הקמת כיכר ציבורית לכיוון רחוב מוריה שתהיה פתוחה לציבור הרחב וחניון ציבורי של 100 חניות בתת הקרקע שישרת את תושבי האזור.
לאור המיקום המרכזי של התוכנית לאורך ציר הרכס המקבל שירות טוב של תחבורה ציבורית, בהחלטתה להפקדת התוכנית, החליטה הוועדה המחוזית להנמכת מספר החניות הפרטיות לחניה אחת בלבד לכל דירה במקום 2 ורבע חניות לפי התכנית הקודמת. השטח המתפנה במרתף העליון יכלול שימוש מסחרי שיאפשר ניצול מיטבי של תת הקרקע.
בהתאם להתנגדויות שהוגשו לתוכנית שעסקו ברובן בתוספת הגובה המוצעת והנמכת מספר החניות הפרטיות, ציינה הוועדה בהחלטתה כי "התוכנית מאפשרת ניצול מיטבי של תת-הקרקע ומאפשרת תוספת שאינה משמעותית מעל הקרקע באזור מרכזי המשורת היטב על ידי תחבורה ציבורית".
התוכנית תואמת את עקרונות הגובה בתוכנית הכוללנית ומסמך בניה לגובה המקודם בוועדה המקומית. כמו כן, לפרויקט תרומות ציבוריות לאזור של הוספת חניון ציבורי ושטחים פתוחים לטובת ציבור הרחב. מספר החניות לדירות הותאם לתקן החדש שאושר בשנת 2016 ולמדיניות מינהל התכנון והוועדה המחוזית לצמצום תקני חניה לעידוד שימוש בתחבורה ציבורית.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    הטבות, הטבות, והעיר נסתמת
    גדעון 10/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מדוע הקטנת דרישות חנייה? יחנו ברחובות הסתומים? ומה עם תשתית עירונית? דיור זה לא רק דירות, אלא גם רחובות, מדרכות, חניות, חנויות, בתי ספר, ריאות ירוקות. את כל אלה הועדה "שכחה" בשביל גביית עוד היטלי בנייה וארנונה. העירייה מוכרת אותנו, התושבים, בנזיד עדשים.
    סגור
  • 6.
    פרוייקט זעיר
    חוש אבהי 10/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרוייקט זה 1000 יח'. דיור
    סגור
  • 5.
    רק בכרמל בונים.ומה עם המושבה הגרמנית?
    שוש 10/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחיפה גרים רקבכרמל.כנרטה אחרת לא ברוראיך בונים רק שם.כל שאר השכונות נהפכו לסלאמס.איזו עיר מבססת את עצמה רק על איזור אחד? המושבה הגרמנית עתיקה לא רחוקה מהים ובכל זאת לא קיימת נסו חגור בשרונה המקבילה בתא תשלמו מיליונים
    סגור
  • 4.
    רק בכרמל בונים.ומה עם המושבה הגרמנית?
    שוש 10/2021/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בחיפה רק הכרמל זו שכונה כל שאר העיר קורסת נמחקת.המושבה הגרמנית , רחוב אנילביץ פשוט לא קיים על המפה.מה יש לבנות ברחוב מוריה? אלפיזקנים עניים גרים בבניינים הקוסיםבכל העיר וכל ראשיהעירבנו רק בכרמל.בושה.בושה.באיזו עירבעולם מזניחין מבנים בני 100 שנה ומעלה?בושה
    סגור
  • 3.
    נמשיך לחלום (ל"ת)
    לעשירים בלבד 10/2021/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    הרס הכרמל
    חיפאית 10/2021/17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    פרויקט מוריה ישפוך כל יום מאות מכוניות אל הציר ויסתום אותו לגמרי. כמובן שיצור תקדים לעוד עשרות מגדלים והרס ייחודו של הכרמל.
    סגור
  • 1.
    די לשחיתות
    תושבת רכס מודאגת 10/2021/16
    הגב לתגובה זו
    7 0
    רק שיתוף פעולה בין התושבים יציל את הרכס הצטרםו אלינו אנו מתכוונים לערער בכול הכוח .לא יסתמו לנו את הציר. הצטרפו לקבוצת הווצאפ https://chat.whatsapp.com/IpE6lPMql9s5vBLSXaahuK
    סגור