נדל"ן ותשתיות

ראול סרוגו: "הגדלת העובדים הפלסטינים תאפשר הרחבת היקף הבנייה"

לאור המחסור בענף הבנייה, אישרו בממשלה הרחבה משמעותית של מכסת העובדים הפלסטינים מיו"ש בהתאחדות הקבלנים רואים בכך באמנם בשורה אבל מדגישים כי המכסות שאושרו הן המינימום שנדרש כדי להגיע להיקף הבניה שקבעה הממשלה
מערכת ice | 
ראול סרוגו (צילום כפיר סיון)
נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, מגיב היום (ראשון) להחלטת משרד הבינוי והשיכון להרחבת המכסה של העובדים הפלסטיניים מיהודה ושומרון עד ל-9,000 עובדים נוספים, וזאת לפי תקציב המדינה, ואומר כי השלמת המכסות בענף שיגיע ל-100 אלף לא-ישראלים יביא לקליטת עשרות אלפי עובדים ישראלים".
כזכור, לפני שעה קלה יצאה הודעה כי לאור המחסור בענף הבנייה, במשרד הבינוי והשיכון בתיאום עם רשות האוכלוסין וההגירה הודיעו כי כבר מהשבוע תורחב מכסת העובדים הפלסטינים מיהודה ושומרון וזאת כחלק מהחלטת הממשלה להגדיל את המכסה עד ל-15 אלף שתסתיים בינואר 2022.  מדובר בצעד ראשון לקראת מימוש הגדלת מכסת העובדים הפלסטינים בישראל אשר צפוייה להגיע  במלואה ל 80,000. 
בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ רואים בחיוב את החלטת הממשלה אם כי דורשים שיאושרו יותר: "התאחדות הקבלנים בוני הארץ מעריכה כי מימוש ההחלטה על הגדלת מכסות העובדים הפלסטיניים והזרים יאפשר להרחיב דרמטית את היקף הבנייה כבר בשנה הקרובה, כפי שהעריכה ההתאחדות בדיונים עם הממשלה", מסר נשיא ההתאחדות ראול סרוגו.
לדבריו, "המכסות שאושרו הן המינימום שנדרש כדי להגיע להיקף הבנייה אותו קבעה הממשלה של לפחות 70,000 דירות חדשות בכל שנה".
עוד אמרו בהתאחדות כי יש לזכור שבחודש אוגוסט אושרה בממשלה תוספת של 15,500 עובדים פלסטיניים ושל 13,500 עובדים זרים לענף, כך שמספר העובדים הכולל של הלא ישראלים בענף הגיע ל-110,000 וכי קליטת עובדים פלסטינים משמעותה קליטת עובדים ישראלים: "המשק נמצא כרגע במחסור גדול של עובדי כפיים בענף. השלמת המכסות האלו תאפשר לקלוט 60,000 עובדים ישראלים חדשים לפחות. המפתח לעבודה בענף הוא שני עובדים ישראלים הנדרשים להשלים את העבודה של כל עובד כפיים לא ישראלי בתחומים כמו חשמל, אינסטלציה, גבס, התקנות ועוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה