נדל"ן ותשתיות

מנכ"ל החודש: דודו זבידה מכניס את "מבנה" לתחומים חדשים

מה הוביל אותו לעולם הנדל"ן,  על הטלטלה שעברה החברה, מה עומד מאחורי עסקת איגוד מה מתוכנן בעסקה מול רותם שני בהרצליה - מנכ"ל "מבנה", דודו זבידה, בריאיון
דודו זבידה (צילום איתן ריקליס, פלאש 90/ גילי יערי)
דודו זבידה משמש מנכ"ל מבנה מאז היה אליעזר פישמן בעל השליטה בה. מאז קרס פישמן היה צריך זבידה להיות אקטיבי כדי לגרום לחברה לא להפוך לעוד חברה חבוטה אלא חברה מובילה ואכן, החברה החליפה בעלים וזבידה נשאר והוכיח את עצמו שהוא יודע לנהל חברה בסדר גודל כזה, להציף ערך לבעלי המניות ולהצעיד אותה קדימה.
החודש הפכה פעולה אגרסיבית של זבידה לנקודת ציון משמעותית בחיים של החברה כשרכש את הנכסים של בנק אגוד ולמעשה הוא מכניס את מבנה לתחומים חדשים.
 
אולי בתחום המגורים אולי בתחומים אחרים כי בכל זאת, הנכסים שרכשה מבנה מבנק אגוד ממוקמים בפריים לוקיישן - מרכז תל אביב. זבידה משכיל גם לא לבקש כסף מבעלי השליטה ובעסקה מצויינת הצליח להביא כסף מבחוץ וככה מימן את העסקה. אז זבידה הצליח לא רק לשמור על המעמד הדומיננטי של מבנה אלא גם הצליח להרחיב את הפעילות שלה ולפתוח לה פתח לעתיד - וזה משמעותי.
על כך נבחר זבידה למנכ"ל חודש אוקטובר, ובריאיון ל-ice מספר זבידה על מה הוביל אותו לעולם הנדל"ן, השינויים בחברה בתקופת הקורונה, על עסקת איגוד ורכישת 50% מהפרויקט בהרצליה מישראל קנדה, באמצעות רותם שני.
 
מה הוביל אותך לעולם הנדל"ן?
"התחלתי את תפקידי בקבוצה כמנכ"ל דרבן, אחת מחברות הבנות של מה שהיה בעבר כלכלית ירושלים ומבני תעשייה. קודם לכן הייתי שותף במשרד רואי החשבון ארנסט אנד יאנג (E&Y). בשנת 2014 מוניתי למנכ"ל הקבוצה והובלתי לאיחוד החברות הבנות כלכלית ירושלים ומבני תעשייה לחברת אחת "מבנה נדל"ן". כיום החברה היא החמישית בגודלה בבורסה בישראל (מבין חברות הנדל"ן) היא נסחרת בשווי של כ- 10 מיליארד שקל נכון להיום ונמצאת במדד 35".
בתקופת הקורונה, אלו שינויים עשית כדי להתמודד עם המגפה העולמית?
"הד.נ.א של מבנה נדל"ן הוא יוצא דופן בשוק הנדל"ן, כך למשל הרבה שטחי ההשכרה שלנו הם מסחר ותעשייה שהיו חיוניים גם בתקופת הסגרים, בתי עסק כמו סופרים, חנויות DIY, חנויות לתחזוקת הבית, פארם ועוד. כמו כן, הרבה מבעלי העסקים הקטנים - השוכרים בתחומי התעשייה, הם שוכרים ותיקים שידעו להתכונן ליום סגריר ובמקביל להקלות שהענקנו צלחנו את התקופה. בחנו כל מקרה של שוכר נקודתית ובאנו לקראתם בהקלות, אבל בסופו של דבר לא נפגענו באופן משמעותי".
המעבר מהקריסה של החברה לבעלי המניות הנוכחיים - איך השפיע עליך ועל החברה?
"אין ספק כי החברה עברה בתקופה זו טלטלה רצינית. אבל הגענו למצב המשברי עם תכנית אסטרטגית סדורה כדי להחזיר אותה למסלול ולהבריא אותה. למזלנו היו כאלה שהאמינו בהנהלה ובתכנית שהצגנו ונתנו לנו גב למשך כמה חודשים וכך צעד צעד ובמהלכים סדורים הבאנו להבראה בדיוק ע"פ התכנית. בחרנו שלא למכור נכסים אסטרטגיים במיקומי פריים כי ידענו שברבות השנים נוכל להשיא מהם ערך ובחרנו לממש בהדרגה כמעט את על הנכסים שלנו בחו"ל, שם הבנו כי אין לנו יתרון יחסי ולמקד את הפעילות בישראל. החלטה זו הניבה פירות וכיום אנחנו משביחים נכסים רבים שלנו לפרויקטים מובילים בתחום הנדל"ן המניב מרביתם באזור המרכז".
"פרויקט הדגל של החברה הוא "הסוללים" בתל אביב שבנייתו החלה לאחרונה, כמו כן החברה החלה הריסה של בית אמרון בכניסה להרצליה פיתוח, שם היא תבנה לראשונה מגדל המשלב מסחר, משרדים ומגורים יחד, שייקרא "מגדל מבנה הרצליה". כמו כן בשנים האחרונות הגדלנו את הפעילות בתחום המגורים להשכרה כמו למשל עסקת אאורה, המעבר היה טבעי עבורנו שכן יש לנו ניסיון עשיר בניהול ותחזוק נכסים בכל רחבי הארץ".
עסקת איגוד, איך התקבלה ההחלטה לצאת לעסקה בסדר גודל כזה, עסקה לא פשוטה:
"מבנה מחפשת עסקאות טובות וחכמות, עסקאות שיביאו ערך מוסף לחברה ויתרונות יחסיים נוספים עבור בעלי המניות שלנו. בעסקה של בנק המזרחי ראינו יתרונות ברורים, הנכסים של בנק מזרחי שמים את מבנה לראשונה באזור מרכז ת"א ופה יש שינוי דרמטי מבחינתנו ולכן חתרנו לסגירת העסקה. חשוב לציין כי העסקה לא הושלמה ואנו נדווח כשהיא תושלם לחלוטין".
האם זה מתכתב עם הרכישה לאחרונה שלכם מישראל קנדה בהרצליה באמצעות רותם שני?
"גם בעסקה מול רותם שני בהרצליה, ראינו ערך מוסף עצום שכן מדובר בפרויקט עם פוטנציאל צמיחה גדול. מדובר בקריית שחקים הממוקם בצידה המערבי של העיר הרצליה, לא הרחק מתחנת הרכבת של העיר וקניון שבעת הכוכבים. מדובר בקרקע בשטח של 145 דונמים, שחלקה בבעלות קיבוץ גליל ים, שעל גביה יוקמו מגדלי משרדים ומגורים בגובה שיכול להגיע ל-50 קומות. אך נדרשים שם תהליכים ארוכי טווח ואנו בטוחים שכחברת נדל"ן המתמחה בפרויקטים מהסוג הזה נוכל להניע אותם ביעילות בשנים הקרובות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זבידה יותר מידי זמן מנכ"ל נדרשת התרעננות בהנהלה (ל"ת)
    רענן 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור