נדל"ן ותשתיות

רתיחת הנדל"ן: מגוריט מדווחת על רווחי שיא ברבעון

נקודת הרתיחה של שוק הנדל"ן מביאה את החברות לסיכום רבעון מוצלח. מגוריט מדווחת על רווחי שיא ברבעון עד לשווי הון עצמי של כמיליארד שקלים לקרן המתמחה בשכירות ארוכת טווח
מערכת ice | 
יור מגוריט ארז רוזנבוך (צילום עמית חכמוב)
מגוריט, קרן הריט למגורים המתמחה בשכירות ארוכת טווח מדווחת בדוחות הרבעון שלה על רווח נקי של כ-121.9 מיליון שקל בשלושת החודשים שהסתיימו בספטמבר, ועל שורה תחתונה  של כ-125 מיליון שקל רווח מתחילת שנת 2021. רווחים מהותיים אלו הגדילו את הונה העצמי של מגוריט לכמיליארד שקל, המהווים כ-39% מסך מאזנה של החברה שעומד על כ-2.59 מיליארד ש"ח.
הזינוק ברווחיות הקרן נובע הן מגידול משמעותי בפעילות ההשכרה השוטפת והן בעליות שווי נכסיה. במהלך השנה האחרונה איכלסה החברה מספר פרויקטים שהתווספו למצבה של למעלה מ-500 דירות מאוכלסות בתפוסה מלאה, כך שהכנסות השכירות גדלו לכדי כ-22.6 מיליון שקל, לעומת כ-14.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
רשמה החברה מתחילת השנה שערוכים של  כ-187.6 מיליון שקל, אשר כ-142.5 מיליון שקל מתוכם ברבעון הנוכחי, כך ששילוב שני גורמים אלו הובילו כאמור לשורה תחתונה חיובית במיוחד של כ-125 מיליון שקל רווח בתום שלושת הרבעונים הראשונים של השנה. 
העלייה בשווי נכסיה של החברה, ניכרת הן בפרויקטים שנתקבלו במהלך השנה והן בפרויקטים קיימים ששוויים עלה כחלק מהמגמה בשוק. כך לדוגמה, שווי חלקה של מגוריט (60%) בקרקע עליה מקימה מגוריט, בשיתוף קבוצת מנרב, פרויקט של דירה להשכיר בבאר יעקב עלה בכ-73.1 מיליון שקל ושוויו של פרויקט מניב של החברה בשכונת ארנונה בירושלים, עלה במהלך השנה בלמעלה מ-20 מיליון שקל, ומשקף עליית ערך של כ-35 מיליון שקל לעומת עלות העסקה בתחילת שנת 2020. 
 
שוק השכירות הינו נגזרת ישירה לשוק המגורים, כך שגם בפעילותה השוטפת של החברה חלה עליית מדרגה. במהלך השנה אכלסה החברה פרויקטים בין היתר בתל אביב, ירושלים ויהוד ובפרויקטים קיימים חלו עליות מחירים בדמי השכירות, כך ששילוב פרמטרים אלו הוליך  לגידול משמעותי בהכנסות של כ-8 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לכדי כ-22.6 מיליון שקל. סך ההכנסות ברבעון השלישי של השנה הסתכמו בכ-9.2 מיליון ₪ המהווים גידול של 85% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. 
במהלך החודש דיווחה החברה על חתימת הסכם מימון וקידום משא ומתן עם קבוצת כלל, הן באשר לפרויקטים שהינה מקדמת בשיתוף קבוצת מנרב במסגרת מכרזי דירה להשכיר והן באשר לפרויקט בנווה שרת בתל אביב בהיקף כולל של כ-665 מיליון שקל. זאת בנוסף להרחבת סדרת אג"ח שבוצעה במהלך השנה ופעילות שוטפת מול גורמים מוסדיים להבטחת המשך גידולה המשמעותי של קרן הריט למגורים לצורך רכישת דירות נוספות. 
במהלך 9 החודשים הראשונים של השנה המשיכה מגוריט להרחיב את פעילותה וחתמה על הסכמים לרכישת דירות חדשות בפרויקטים בין היתר בתל אביב, בירושלים ובבת ים, ונכון להיום בבעלותה 30 פרויקטים באזורי ביקוש בהיקף כולל של כ-1,700 יחידות דיור, אשר למעלה מ-500 מתוכן כבר מאוכלסות והיתרה בבניה. 
יו"ר מגוריט, ארז רוזנבוך התייחס לדו"ח ואמר: "אנו ממשיכים לבסס את מגוריט כבשורה בשוק השכירות למגורים בישראל, לא רק לציבור השוכרים כי אם גם לציבור המשקיעים. ברור היום כי השקעה במגוריט מהווה אלטרנטיבה איכותית לרכישת דירה כך שניתן להנות מעליית מחירי הדיור ללא הסיכונים, העלויות והטרחה הכרוכים ברכישת דירה. . "הקרן ממשיכה לגדול כל הזמן ולהגדיל את הכנסותיה הן משכר דירה והן מעלייה משמעותית משווי הנכסים לאור הפוזיציה המשמעותית שרכשה בשוק המגורים בישראל בשנים הקודמות". 
מתי דב, מנכ"ל מגוריט ישראל מספר, "שוק המגורים מקרין חוזקה יוצאת דופן וקמים שחקנים חדשים אשר מנסים ליישם את מה שאנו הבנו והתחלנו ליישם כבר לפני שנים, באשר לפוטנציאל הגדול הגלום בשוק המגורים ובשוק השכירות המוסדי. במהלך השנים יצרנו לעצמנו מוניטין והתמחות ספציפית בתחום שבאה לידי ביטוי ביכולת להתקשר בעסקאות נכונות, במיקומים מרכזיים ולנהלם במקצועיות, כך שיצרנו לעצמנו יתרון יחסי שמתבטא בדוחות הכספיים לרבעון השלישי של השנה". דב מוסיף, "במקביל, אנו פועלים כחלוצים אל מול הרגולטור, בין היתר בנושא מתן ערבות לקרנות הריט לצורך הפחתת עלויות המימון, כך  שהמהפכה בתחום השכירות ארוכת הטווח אותה אנו מובילים, תתעצם עוד יותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה