נדל"ן ותשתיות

עידוד התחדשות עירונית? זו העיר שהופתעה מהתוכנית המצומצמת

תוספת של 700 יחידות דיור בלבד בכל רחבי העיר, ולא יותר מ-6.5 קומות בבניינים חדשים  תוכנית מתאר של תמ"א 38 בבני ברק מעלה לא מעט סימני שאלה
מערכת ice | 
דירה להשכיר בבני ברק
תוכנית תמ"א 38 כוללת ברובה בנייה בנפחים משמעותיים ברחבי הארץ. כפועל יוצא, לא מעט גבות הורמו כאשר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב אישרה לאחרונה את תוכנית המתאר המקומית בב/105/ת, תחת הכותרת - "יצירת שטחי ציבור וקביעת הוראות ליישום תמ"א 38".
בפועל, מדובר בתוספת של 700 יחידות דיור בלבד בכל רחבי העיר ולא יותר מ-6.5 קומות בבניינים חדשים – היקף נמוך במיוחד שספק אם עונה על הגדרתה המוכרת של התמ"א. יש לציין כי התוכנית מתייחסת רק לתמ"א 38/2 – הריסה ובנייה מחדש ולא למסלול חיזוק ועיבוי – תמ"א 38/1.
תוספות מצומצמות נוספות באות לידי ביטוי במספר הקומות, כאשר למבנה קיים בן שתי קומות יתווספו 2.5 קומות; למבנה קיים בן שלוש קומות יתווספו שלוש קומות וכאמור, מספר הקומות הכולל לא יעלה על 6.5 קומות למגורים מעל קומת קרקע המכילה שטח ציבורי. כמו כן, לכל דירה יתווספו 13 מ"ר.
 
עוד צוין כי בהתאם להוראות סעיף 23 לתמ"א 38 תיקון 3א, ייקבעו הוראות בינוי, תוספת זכויות בנייה, יח"ד וקומות במסגרת יישום תמ"א 38 באזורי מגורים בעיר בני ברק. תכנית זו תחול על בניין חדש שהוא בניין העומד בתנאי תמ"א 38 להריסה ובנייה מחדש, וטרם הוצא לו היתר בנייה או שהוצא לו היתר בנייה בהתאם להודעה לפי סעיף 78-77 מאוקטובר 2015. התוכנית, שהוגשה למוסדות התכנון באפריל 2017, כוללת גם 14,500 מ"ר המיועדים לעירוב שימושים ויכללו מבני ציבור.  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה