נדל"ן ותשתיות

אושרה תוכנית ההתרחבות של מכון טיהור שפכים אשדוד

התוכנית, שאושרה על ידי דירקטוריון תאגיד המים יובלים אשדוד, תוביל לבנייה של 15 אלף יח"ד בעיר. ואיזו תוכנית יקלוט המט"ש בעתיד?
מערכת ice | 
אשדוד פינוי בינוי (צילום דוברות עיריית אשדוד)
בשורה משמחת לעיר אשדוד, בעקבות אישורה של תוכנית ההתרחבות של מכון טיהור שפכים אשדוד. המשמעות המיידית היא תוספת של כ-15 אלף יחידות דיור בעיר, שיוכלו כעת להשתחרר לבנייה. מט"ש אשדוד, שהוקם בשנת 2001, מטהר כ-34 אלף קוב מדי יום, ועם אישור תוכנית ההרחבה הוא צפוי להגיע לרמה המקסימלית שלו בתוך כארבע שנים, עד שנת 2026 – טיפול שפכים של כ-47 אלף קוב יומי.
יש לציין כי תוכנית ההרחבה של מכון טיהור השפכים אושרה הן ברשות המים והן בדירקטוריון תאגיד המים יובלים אשדוד, והמשמעות העיקרית שלה היא שחרורו של אחד החסמים המרכזיים לבנייה בעיר הדרומית ובסביבתה.
הסיבה לכך היא שהיקף השפכים של המט"ש הגיע כיום לקצה גבול היכולת, עד כדי כך שמשרד הבריאות הציב את הרחבתו כתנאי להרחבת העיר כולה. עד לסיכום ואישור תוכנית ההרחבה, לא ניתנו היתרי בנייה ליזמים בעיר, מה שהוביל לכך שפרויקטים רבים נתקעו בצנרת וגרמו לעיכובים משמעותיים בלוחות הזמנים. כפועל יוצא, קידום תוכניות ופיתוח של שכונות חדשות טרם יצאו אל הפועל.
 
בהקשר זה יש לציין את הסכם גג בו מתגאה עיריית אשדוד, שנחתם מול המדינה בשנת 2017. ההסכם כולל בניית כ-40 אלף דירות ב-10 מתחמים שונים, לצד שורה של מיזמי פינוי־בינוי בהיקף כולל של כ-6,000 יחידות דיור חדשות.
חשוב להדגיש כי ההתרחבות של המט"ש לא נוגעת לאשדוד בלבד, שכן הוא עתיד לקלוט בהמשך גם את השפכים שיגיעו כתוצאה מתוכנית יבנה מזרח, הכוללת למעלה מ-12 אלף יח"ד. במקביל יבוטל המט"ש ביבנה, דבר שישחרר לבנייה על השטח כ-2,000 יח"ד נוספות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה