נדל"ן ותשתיות

הושקה הקרן החדשה שתשקיע מאות מיליונים בתחום האשראי

בעקבות ביקושי המשקיעים להשקעות המגנות מפני אינפלציה, הושקה קרן גשרים 2. בסוף 2021 סיימו יגאל צמח ואודי פרומקין להשקיע במסגרת קרן גשרים 1 והקימו קרן חדשה למשקיעים כשירים, שתשקיע 150 מיליון שקל באשראי חוץ בנקאי מגובה נדל"ן בישראל
מערכת ice | 
כרטיסי אשראי (צילום freepik)
קרן גשרים, בניהולם המשותף של יגאל צמח ואודי פרומקין, ממשיכה להתרחב. קרן גשרים 1, שהוקמה לפני למעלה משלוש שנים, סיימה בסוף 2021 את פעילות העמדת אשראי חוץ בנקאי מגובה נדל"ן במסגרת גשרים 1. במסגרת קרן גשרים 2 יושקע הון בשיעור של 150 מיליון שקל, כאשר פעילות הקרן תמשיך להתרכז בהעמדת אשראי חוץ בנקאי ובהלוואות גישור לטווח קצר עד בינוני מגובות נדל"ן איכותי בישראל.
קרן גשרים 2 הושקה בעקבות הצלחת ההשקעות של גשרים 1 שגייסה כספים ממשקיעים פרטיים, שחלקם היה מיוצג על ידי פמילי אופיס מובילים. החיתום הזהיר של מנהלי הקרן הביא לכך שאיכות תיק האשראי הביאה לכך שהמשקיעים קיבלו תשואה מיטבית בגין השקעתם. כל ההלוואות שורתו בצורה מושלמת וכל המשקיעים, קיבלו את מלוא התשואה בהתאם למסמכי ההשקעה.
עליית המחירים הדרמטית במשק, צפויה כבר חודשים רבים בקרב משקיעים אשר עוקבים מקרוב אחר עליית האינפלציה בחו"ל וההערכה כי זהו רק עניין של זמן עד שישראל תדביק את הפער. לפיכך, המשקיעים מחפשים השקעות שיאפשרו להם הגנה מפני אינפלציה, ומחפשים במסגרת כך השקעות בלתי סחירות, אשר מציעות בתמורה תשואות שהולמות את הסיכון, לעומת התשואות בשיעורים אפסיים באג"ח או בשוק ההון, אשר רבים מעריכים כי מתומחר במחירי שיא.
לטובת המשקיעים נרשמו הבטוחות באמצעות נאמן. מרבית האשראי הועמד כנגד דירות מגורים, מגרשים לבניה ונכסים פרטיים אחרים. קרן גשרים 2 תהיה זמינה למשקיעים כשירים בעיקר והיא עתידה להעמיד אשראי כנגד בטוחה נדל"נית הכוללת דירות מגורים, מגרשים, משרדים וכן תלווה קבוצות רכישה, תעמיד השלמת הון עצמי ליזמים ותלווה בניית תמ"א.
גאוגרפית, מרבית השקעות גשרים 1 היו כנגד בטוחות באזור המרכז ובערים הגדולות (ירושלים, חיפה תל אביב) וגם בגשרים 2 מרבית האשראי יועמד כנגד בטוחות באזורי ביקוש מובהקים (בעיקר גוש דן).
השקת הקרן נובעת במידה רבה מזיהוי ביקושים גוברים בשוק לאשראי מגובה נדל"ן, אשר אינו מבוסס על ניתוח תזרימי של הלווה. מתודולוגיה זו מטיבה עם לווים בעלי נכסים איכותיים אשר נפגעו מבחינה תזרימית בעקבות הקורונה.
חשוב לציין כי הציבור נטל בשנת 2021 משכנתאות בהיקף שיא של 116 מיליארד שקל, כאשר בחודש דצמבר בלבד ניטלו משכנתאות בהיקף של 12.2 מיליארד שקל.  גודל המשכנתאות וכן שיעורי המימון גוברים מעמידים זוגות צעירים בסיכון גבוה יחסית. לצד זאת, ישנם רבים אשר נפגעו תזרימית בשנתיים החולפות, ובעקבות כך צופים בקרן כי יירשמו ביקושים גוברים להלוואות מגובות נדל"ן, ביניהם רבים אשר עומדים בפני חוסר יכולת לשרת את ההתחייבויות הקיימות וזקוקים לסיוע כדי למקסם עסקת מכירת הנכס. נטילת הלוואות גישור מאפשרת לבצע את המכירה  בתנאים מיטביים עבורם.
 
"קרן גשרים מאתרת הזדמנויות להעמדת אשראי רק כנגד בטוחות נדל"ניות בישראל ומהווה הזדמנות מעולה עבור משקיעים כשירים לקבל תשואה מיטבית מובטחת בשעבוד נדל"ן", אומר יגאל צמח, מנכ"ל משותף בקרן גשרים. "לווים רבים אינם עומדים כרגע בדרישות בנק ישראל בעקבות הרעה במצבם הפיננסי וזקוקים להשלמת הון מהירה עבור עסקת רכישת דירה או לצרכים אחרים, ולכן מעדיפים במקום להגיע לכינוס נכסים או למצב של בעיית נזילות, לפנות לשוק החוץ בנקאי ולקחת הלוואות גישור לתקופות קצרות ובינוניות".
עוד הוסיף כי "מנגד, לנוכח החשש מפני אינפלציה והיעדר אלטרנטיבות השקעה אטרקטיביות מבחינת יחס תשואה/סיכון, ההשקעה בקרן מהווה אפיק השקעה אלטרנטיבי למשקיעים מתוחכמים. כפי שניתן לראות גם בעולם, המגמה של משקיעים ישראלים היא של הסטת השקעות משוקי ההון הגבוהים לשוק האלטרנטיבי המגובה נדל"ן".
"בשונה מהראייה הבנקאית המסורתית, אשר מעריכה את הלווים במידה רבה על בסיס התזרים שנפגע במשבר, קרנות חוץ בנקאיות מגובות נדל"ן מסוגלות להסתכל מעבר לכך ולבצע חיתום מהיר ואיכותי לנכסים, ועל בסיסם להעניק הלוואות", מסביר אודי פרומקין, מנכ"ל משותף. "המשקיעים מקבלים פיזור של השקעות במספר רב של הלוואות וליווי ההשקעות על ידי אנשי מקצוע מהדרג הראשון, בפיקוח נאמן, ומשרדי רו"ח ועו"ד מהמובילים בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה