נדל"ן ותשתיות

אלקין יפזר מיליארדים על תוכניות לפיתוח מזרח ירושלים

בכנס של משרד ירושלים ומורשת, השר זאב אלקין חשף כי הממשלה תקדם תכנית חומש למזרח ירושלים שתיושם בין 2023-2028: "תפקידו של משרד ירושלים ומורשת הוא גם לייצר שינוי בשכונות הערביות בעיר, לשנות את פניהן. אי אפשר להפיל על העירייה אחריות להזנחה של עשרות שנים"
מערכת ice |  1
זאב אלקין (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, pixabay)
משרד ירושלים ומורשת של השר זאב אלקין, קיים אמש (שני) את הכנס השנתי לציון החלטת ממשלה לצמצום פערים חברתיים וכלכליים במזרח ירושלים. החלטת הממשלה בהובלת משרד ירושלים ומורשת ובשיתוף עיריית ירושלים ומשרדי ממשלה נוספים כוללת תכנית חומש לשנים 2018-2023 למזרח העיר שתקציבה 2.1 מיליארד שקל.
בחלוף ארבע שנים מהחלטת הממשלה שר השיכון והבינוי, ירושלים ומורשת זאב אלקין בישר בכנס כי הממשלה תקדם בשנה הבאה תכנית חומש נוספת למזרח ירושלים שתיושם בין השנים 2023-2028 במטרה להכפיל את תקציבה לכ-4 מיליארד שקל.
במסגרת תכנית החומש למזרח העיר בהובלת משרד ירושלים ומורשת, התקיימה בהשתתפות ראש עיריית ירושלים משה ליאון יחד עם  עשרות מנכ״לי משרדי ממשלה ביניהם מנכ״ל משרד ירושלים ומורשת, משרדי הבריאות, החינוך, רווחה, המשפטים, ונוספים. במסגרת הוועידה הוצגו בפני מנכ״לי משרדי הממשלה ואנשי מנהלת שיתוף הציבור שמורכבים מתושבי מזרח ירושלים, את התקדמות כלל הפרויקטים שקודמו במהלך השנים האחרונות.
 
התכנית בשנים האחרונות הובילה לגידול של 34% בקרב התלמידים שלומדים את תכנית הלימודים הישראלית וניגשים לבגרות הישראלית בבתי הספר, לצד חיבור תחבורתי בין מזרח העיר ירושלים לבין מערב העיר בהשקעת מאות מיליוני שקלים כולל הגדלת תדירות קווי התחבורה הציבורית, סלילת 10 ק״מ של כבישים והטמעת שימוש בכרטיסי רב קו. כמו כן, הושקעו 37 מיליון מיליוני בפיתוח פארקים, מתקני ספורט ומתמחי שעשועים בנוסף קידום הקמת ארבעה מתחמי תעסוקה ומסחר במזרח העיר.
שר השיכון, הבינוי, ירושלים ומורשת, זאב אלקין: ״העברת החלטת הממשלה לצמצום פערים במזרח ירושלים הייתה מורכבת ודרשה מאמצים רבים מצידי. אני מאמין שתפקידו של משרד ירושלים ומורשת הוא גם לייצר שינוי בשכונות הערביות בעיר, לשנות את פניהן. אי אפשר להפיל על העירייה אחריות להזנחה של עשרות שנים. מי שמדבר על אחדותה של ירושלים לא יכול להסיר אחריות מהאנשים שם. מבחינתי, החינוך הוא החשוב ביותר למען עתידם והשתלבותם. בעיני, היעד הוא שלא יהיה בית ספר ממלכתי במימון המדינה במזרח ירושלים שאין בו מסלול של תוכנית לימוד ישראלית. עלינו לעשות זאת לא כאינטרס ביטחוני, אלא כי הם תושבי ירושלים. תוכנית החומש הבאה כבר נמצאת בהכנה. נסיק מסקנות ונקבע יעדים חדשים. אני מאמין שצריך להשיג הכפלה של תקציב התוכנית- ל-4 מיליארד שקלים בחומש הבא״.
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: ״מזרח העיר היא חלק בלתי נפרד מירושלים. לפי המדיניות המיושמת מאז כניסתי לתפקיד, עיריית ירושלים מחויבת ופועלת באופן עקבי להשקעה במזרח העיר במגוון רחב של נושאים, דוגמת תרבות, חינוך, ניקיון, ספורט, רווחה וקהילה, ובכלל זה החלה בהליך אסטרטגי של החלת תוכניות אב לבנייה כדי להסדיר את היבטי התכנון והבנייה במזרח העיר כך שנוכל לבנות למען התושבים מבני ציבור לשימושם. פעילותנו השוטפת מתקיימת בשיתוף הציבור ומנהיגי הקהילה ואנו נמשיך לפעול יחד עם כלל הגורמים במדינה כדי להעניק לתושבים שירות ותשומת לב כדי להמשיך לפתח ולטפח את מזרח ירושלים, מה שלא קרה בעשרות השנים האחרונות״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הכול כדי לרצות את האחים המוסלמים שיושבים בממשלת השינוי
    גיא. 03/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום להעביר את הכפרים שמסביב לעיר לרשות הפלסטינית. בכך לחסוך תשלומי ביטוח לאומי למאות אלפי תושבים. בא החכמולוג של ממשלת השינוי ומפזר מליארדים על אנשים שבים מן הימיים לא יהיו קשורים למדינת ישראל. השר אלקין, עם הכיפה על הראש, חבל שאינו מקיים את דברי חז"ל" עניי עירך קודמים".
    סגור