נדל"ן ותשתיות

מספנות ישראל בעסקה מסקרנת עם ממשלת אפריקה, כמה תרוויח?

מספנות ישראל תספק עבור לקוח ממשלתי באפריקה שני כלי שיט ייחודיים ושירותים תמורת כ-38.5 מיליון שקל. ללקוח אופציה לרכישת כלי שיט נוסף תמורת כ-19.2 מיליון שקל, כך שהיקפה הכולל של העסקה עשוי להגיע עד לכ-58 מיליון שקל
מערכת ice | 
מימין לשמאל - שלומי פוגל, אסי שמלצר, סמי קצב (צילום דניאל צרסקי)
קבוצת תעשיות מספנות ישראל מדווחת על עסקה משמעותית של חברת הבת, מספנות ישראל, העוסקת בייצור כלי שיט. מספנות ישראל התקשרה בהסכם לאספקת שני כלי שיט ושירותים שונים ללקוח ממשלתי באפריקה. התמורה בעסקה עומדת על כ-38.5 מיליון שקל (כ-10.7 מיליון אירו), במסגרתה תספק מספנות ישראל את כלי השיט במהלך תקופה של כ-22 חודשים.
על פי תנאי העסקה, תשולם לחברה מקדמה בסך של כ-15% מהתמורה, ויתרת התמורה תשולם על פי אבני דרך מוסכמות. כמו כן, במסגרת ההסכם, ניתנה ללקוח אופציה לרכישת כלי שיט נוסף תוך 6 חודשים ממועד החתימה על העסקה, וזאת תמורת כ-19.2 מיליון שקל (כ-5.35 מיליון אירו), כך שבמידה והלקוח יממש את האופציה, יעמוד היקפה הכולל של העסקה מולו על כ-58 מיליון שקל (כ-16 מיליון אירו). תעשיות מספנות ישראל מציינת, כי שיעור הרווחיות בפרויקט דומה לממוצע בתחום הפעילות.  
ההסכם כולל שורת תנאים והתניות כמקובל בהסכמים של אספקת ציוד צבאי ללקוחות זרים, לרבות דרישות לקבלת היתרי ייצוא, הגנה על קניין רוחני, שמירה על סודיות ועוד.
במספנות ישראל מציינים, כי העסקה תומכת את אסטרטגיית החברה להעמקת שיתופי הפעולה עם ספקים וחברות מובילות לצורך הגדלת היצע המוצרים והשירותים אותם החברה מספקת ללקוחותיה. זאת על רקע העבודה, כי מדובר בסוג כלי שיט הנמכר לראשונה על ידי המספנה.
 
בשבוע החולף דיווחה קבוצת תעשיות מספנות ישראל על צירופה של חברה אירופאית להתמודדות משותפת על מכרז נמל חיפה. זאת, לאחר פרישתה של השותפה הקודמת  DP WORLD LTD. השותפה החדשה היא חלק מקבוצה בינלאומית המתמחה בהפעלת נמלים ומסופי מטענים באירופה ומחוצה לה עם היקפי פעילות משמעותיים.
לחברה האירופאית שותפויות אסטרטגיות עם חברות ספנות מהגדולות בעולם. על פי ההסכמה בין החברות, יחס האחזקות בקונסורציום שיוקם לצורך רכישת נמל חיפה יהיה כזה ש- 70% מהאחזקות יהיו בבעלות תעשיות מספנות ישראל ו-30% בידי השותפה. השותפות תוכל להעניק אפשרויות נוספות במסגרת האסטרטגיה העסקית של תעשיות מספנות ישראל.
בנוסף, לאחרונה דיווחה תעשיות מספנות ישראל על הרחבת סל השירותים והמוצרים שהיא תציע ללקוחותיה בענף הבניה בישראל, לאחר שחברה בבעלות מלאה של חברת הבת, 'סימנט', חתמה על הסכם לרכישת פעילות פיתוח, ייצור, ומכירה של דבקים ואבקות בתחום הבניה מחברת קשת פרימה תמורת כ-90 מיליון שקל.
 
חברת תעשיות מספנות ישראל נמצאת בבעלותם של שלומי פוגל, סמי קצב, משפחת שמלצר וקבוצת גולד בונד הבורסאית. לחברה, בניהולו של צביקה שכטרמן, ניסיון של למעלה מ-60 שנה והיא פעילה בתחומים שונים, ביניהם: תכנון ובניית כלי שייט צבאיים ואזרחיים במספנה מהמתקדמות בעולם; הפעלת הנמל הפרטי הראשון בישראל; פעילות יבוא מלט, במסגרתה הפכה החברה תוך מספר שנים לשחקנית מובילה בשוק הישראלי; פעילות של תמיכה לוגיסטית בתעשיית הפקת גז ובבעלותה צי של 13 אוניות. בכוונת החברה לפתח מספר מנועי צמיחה במהלך השנים הבאות.
איתן צוקר, מנכ"ל מספנות ישראל: "העסקה הנוכחית הינה בעלת חשיבות אסטרטגית ומשמעותית עבור מספנות ישראל. במסגרת עסקה זו נספק ללקוח כלי שיט מסוג נחתת. אנו מזהים פלח שוק מתפתח לכלי שייט ממשפחה זו המאפשר פעילות מבצעית ותמיכה לוגיסטית בכוחות לוחמים. העסקה מרחיבה את סל המוצרים והשירותים אותם אנו יכולים להציע עתה ללקוחותינו הקיימים, ופותחת עבורנו הזדמנויות מול לקוחות ושווקים חדשים. הבחירה במספנות ישראל בעסקה זו ממחישה את מיצובה של החברה כמובילת שוק מקצועית ואיכותית, וכשחקנית בינלאומית בתחום ייצור ופיתוח כלי שיט, וזאת הודות לניסיון והידע הרב שנצברו בחברה לאורך השנים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה