נדל"ן ותשתיות

"הביקוש לנדל"ן למגורים צפוי להתמתן בהמשך השנה"

עופר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, אומר כי העלייה החדה בתשואות האג"ח שמתגלגלת לעליית הריביות למשכנתאות ועליות המחירים שכבר ראינו צפויים למתן את הביקוש לנדל"ן בתקופה הקרובה

מערכת ice |  1
עפר קליין (צילום יונתן בלום, פלאש 90/ יוסי אלוני)
עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, בניתוח השבועי שלו אומר היום (שלישי) כי למרות העלייה הבלתי פוסקת של מחירי הדירות, כמה גורמים יובילו לצמצום הביקושים בהמשך השנה.
על פי סקירה מקרו כלכלית של כלכלני הראל ביטוח ופיננסים, העלייה בריבית המשכנתאות ובמיסוי יצמצמו את הביקושים בהמשך השנה, ושהגידול החד בהתחלות ובאישורי הבנייה תומכים בגידול מהיר יותר במלאי בשנים הבאות.
 
לדברי קליין, מדד מחירי הדירות המשיך ועלה ב-2.1 אחוזים (בין אמצע דצמבר לאמצע ינואר 2022), העלייה החודשית המהירה ביותר מאז 2009, כך שב-12 החודשים האחרונים מחירי הדירות זינקו ב-13 אחוזים.
יחד עם זאת, להערכת כלכלני הראל, הגדלת שיעור המס, הצעדים האחרונים של בנק ישראל הכוללים הגדלת הקצאת ההון והרחבת הדיווח, לצד העלייה החדה בתשואות האג"ח שמתגלגלת לעליית הריביות למשכנתאות ועליות המחירים שכבר ראינו צפויים למתן את הביקוש לנדל"ן למגורים בהמשך השנה.
במקביל, חל גידול באישורי הבנייה ובהתחלות הבנייה ברבעון האחרון של 2021 שביחד תומכים בגידול מהיר יותר במלאי הדירות החדשות בשנים הבאות.
 
עוד הוסיפו בסקירה הכלכלית כי "צוואר בקבוק" מרכזי בשוק הנדל"ן הוא עדיין משך הבנייה שלא מצליח להתאים את עצמו לאור המגבלות בענף (עיכובים מהקורונה/מחסור בעובדים מיומנים/חומרי גלם וכו') כאשר מספר חודשי הבנייה הממוצע לבניין עדיין גבוה ועומד על 31 חודשים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה שאומר שהשכירויות יאמירו עוד יותר
    ששש 03/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שאומר שעדיין יכולה להיות תשואה נהדרת, בטח בהתחשב לאלטרנטיבות המוצעות בשוק ואופן המיסוי עליהן
    סגור