נדל"ן ותשתיות

דירה להחלפה: הטרנד שמעצבן את מחפשי הדירות בתל אביב

בתל אביב נוצרו שני מעמדות: אלו שמחפשים דירה, ועוברים בין דירות סבירות במחיר יחסית גבוה. לבין המעמד העליון: מוצאי הדירה המושלמת שמחליפים ביניהם דירות מבלי יכולת להיכנס לקליקה שפיצחה את השיטה. לכל השאר נותר לזעום: "שוק הדירות בתל אביב הוא ג'ונגל ואין בו טיפת סולידריות אחד כלפי השני"
מערכת ice |  11
נדל"ן (צילום unsplash, pexels)
כל מחפש דירה בתל אביב מכיר את הפוסט הבא באחת מבין קבוצות רבות בפייסבוק: דירה מושלמת לפניך, במחיר שלא דמיינת שאפשרי, במיקום ובגודל שבדיוק מתאים לך. הדירה אפילו מתפנה בזמן שרצית. אבל - אין לך שום אפשרות בחיים לשכור אותה. 
הסיבה לכך קשורה לאלו שמצאו הזדמנות לרכב על גל שספק אם בעלי הדירה מכירים אותו: דירה להחלפה. אותו זוג מצא פנינה בתל אביב, והוא לעולם לא יעזוב אותה אלא אם ימצא דירה מושלמת אחרת להחלפה.
 
כך בעצם נוצרו שני מעמדות בתל אביב. המעמד הרגיל, בו את או אתה כנראה נמצאים בו: עוברים בין דירות בניסיון לשפר מרחק מהעבודה, שכר דירה או איכות חיים. לפעמים חוזרים אחורה ולפעמים משתדרגים. לפעמים גרים לבד, לפעמים עם שותפים. מולכם ישנם כאלה שחיים בליגה אחרת לגמרי בתל אביב. הם כבר לפני כמה שנים מצאו פנינה בתל אביב: דירה מושלמת עם בעלים שמשום מה לא מקפיץ את המחירים, במיקום מעולה, והם יחליפו את הדירה הזו רק בדירה מושלמת אחרת. ככה פשוט.
לא, הם לא הבעלים של הדירה, הם רק השוכרים. האם הבעלים יודע על העסקאות האפלות שמתרחשות מתחת לאפו? לא בטוח. אבל זה המצב: כל עוד הם לא מצאו דירה מושלמת אחרת להחלפה הם ממשיכים בחוזה הרגיל ומכחישים כל קשר לכך שהם בכלל מחפשים לעזוב.
 
רק אתמול פורסם שוב פוסט בקבוצה "דירות מפה לאוזן בתל אביב", עם המסר הברור הבא: "שומעים?? זאת פאקינג דירה לא קלפים של פוקימון. תפסיקו עם השטות הזו של "דירה להחלפה" ותתחילו לחפש לעצמכם משהו מתאים יא עצלנים".
גולשת זועמת הגיבה על כך: "זו התנהגות גועל נפש, של אנשים שאפילו אינם בעלי הדירה אבל מרשים לעצמם לסחור בה כאילו הם כן, שוות ערך בעיניי לחוצפה של אנשים לדרוש ממך לקנות את הציוד הבלוי שלהם באלפי שקלים. שוק הדירות בתל אביב הוא ג'ונגל ואין בו טיפות סולידריות אחד כלפי השני".
הטרנד התחיל כבר לפני כמה שנים. בכתבה באתר טיים אאוט משנת 2019, השוכרים המתראיינים היו אופטימיים וחשבו שהטרנד יחלוף ואף אותם אלו שמציעים את דירתם להחלפה הגנו על השיקולים שלהם, חלקם אמרו שקשה גם למצוא מחליפים, חלקם גם אמרו שהציעו להם שוחד וכספים מהצד תמורת הדירה. אבל כך, שלוש שנים אחרי הטרנד בשיאו, דווקא בעיר בה הביקוש מגיע כבר לקצה גבול היכולת.
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    פאק....תל אביב - עיר דפוקה עם עירייה של גנבים ...
    ג'ייק 04/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוזב את תל-אביב....מגעיל לחיות בה....זבל של איכות חיים/ אוויר נקי / . תל-אביב זה חור..... גם בכיס.....
    סגור
  • 8.
    אדם לאדם זאב בתל אביב
    גל 04/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גיסי שמשכיר בתל אביב , כדי שמישהו ישכיר את הדירה שבה הוא גר , מכר לו ריהוט שעלה לו 500 שקל בהגזמה ב 5000 , הפראיר שילם לגיסי , העיקר להיכנס לדירה , שנאמר, פראירים לא מתים רק מתחלפים
    סגור
  • הגיס שלך לא חיפש מספיק טוב
    ישראלי 04/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בפעם הבאה שיגדיל אזור חיפוש, יחפש גם בשכונות של ת"א (צפוניות, מזרחיות ודרומיות) ואז יגיע לדירה אותה משכיר הבעלים ולא השוכר הקודם, ואז לא יבקשו ממנו התניות משונות.
    סגור
  • 7.
    איך חילוק בחמש שווה שליש?
    דיסוננס תקשורתי 04/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוקיי, נגיד והבנתי. ועכשיו לשאלה: מערכת ICE, על תופעת הסאבלטינג שמעתם...? נראה לי שלזה התכוונתם, אבל איכשהו לא ידעתם לקרוא לילד בשמו. אולי תצליחו בפעם הבאה. אולי התחקירנות תתמקד יותר במושגים ופחות בבכי עצמי. נכון, לחיות ב-T.A.c זה אתגר. אבל מפה ועד לאילומונטי של שוק השכירות עובר גבול דימיוני שנקרא שפיות. (ניאו-בומריות זו קלישאה)
    סגור
  • 6.
    לא הבנתי
    איציק 04/2022/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איך זה ממעיט או מרבה את היצע הדירות להשכרה אם 2 שוכרים מתחלפים? מה שמאוד ממעיט זה airbnb השכרה יומית או שבועית שמניבה הרבה יותר משכירות לטווח ארוך. הממשלה התחייבה שתאסור airbnb אז היא התחייבה. עוד הבטחה של הממשלה שכולה יחסית ציבור ואין בה שום אמת.
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    הצעירים שלא חושבים לטווח ארוך ואחרכך בוכים .
    אורח 04/2022/19
    הגב לתגובה זו
    6 0
    רוצים רק לעשות חיים, לשבת בבתי קפה ומסעדות,לנסוע לחול. לזה יש כסף. מבזבזים את כל כספם על שטויות וכשמתפקחים ,נשארים בלי כלום. תאשימו רק את עצמכם על התנהלות בזבזנית ולא הגיונית. אגב, אפשר לבלות ולעשות חיים גם בלי שופוני ולחסוך כסף לקניית דירה בפריפריה. לא חייבים לגור בתל אביב.
    סגור
  • 4.
    מה רע לכם ברמת גן או גבעתיים
    הדס 04/2022/19
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מרחק הליכה מתל אביב, איכות חיים, והמחירים יותר שפויים
    סגור
  • גבעתיים כבר די יקרה (ל"ת)
    נהגוס 04/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    בוקר טוב שוכרי דירות
    שלמה שם טוב 04/2022/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל המהלכים הללו מלפני 2011 סתם נבזות של מחזיקי חוזי השכירות מצד שני שוק חופשי -לא יודע עדיף שבעלי הדירות יהיו מחדשי החוזים אחרת זה מערב פרוע עד סחיטה של שוכרים שעוזבים את הדירה
    סגור
  • 2.
    טמטום
    ברברה 04/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תקנו למה אתם שוכרים? תתחילו בכפר שלם,שכונת התקוה וכו' מי שאפשר ורוצה לגור בת"א שישלם
    סגור
  • 1.
    בוקר טוב אליהו.... זה טרנד שקיים למעלה מ 3 שנים...
    זד 04/2022/18
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בערך ממתי שמצוקת הדיור בתל אביב נהייתה בלתי הגיונית... זא בערך עשור... לי יש דירת שני חדרים במיקום פצצה במחיר שכבר לא מוצאים ואני לא אעזוב אותה ככה סתם ... רק החלפה... לא חייב לאף אחד שום דבר... אתם תעזרו לי למצוא דירה שווה אחרת..? לא ... אז כל אחד לעצמו... אין לי שום בעיה עם זה שאני דואג לעצמי.
    סגור