כסף וצרכנות

מרתיח: כמה משלמת משפחה על 2 חדרים במרתף בפ"ת?

מגורים בפתח תקווה עם מחיר של תל אביב: משפחה מתגוררת בדירת 2 חדרים, 50 מ"ר, בקומת מרתף בפתח תקווה, וזה מחיר השכירות שהיא משלמת
מערכת ice |  3
פתח תקווה (צילום פלאש 90)
מיקום : פתח תקווה. שכונה : נווה עוז. רחוב : מייזנר. קומה : 1- (קומת מרתף). מספר חדרים : 2 חדרים. שטח : 50 מ"ר. פרטים נוספים : בניין חדש, מזגנים, מים, ארנונה כלולה, אינטרנט וממיר. שכירות חודשית : 4,000 שקל.
כן, קראתם נכון, אלו הנתונים שפרסמה באנונימיות משפחה מפתח תקווה, בדף הפייסבוק החדש והמרתק "וידויי שכירות", שמראה לנו כמה שוק השכירות בארץ לא מאיר פנים למעמד הביניים ומטה, אלו שלא מחזיקים ברשותם דירות. בהשוואה, וידוי שכירות נוסף שעלה הוא בתל אביב: דירה בצפון הישן, שדרות ח״ן, קומה שנייה, 2 חדרים + מרפסת, שטח של 60 מ"ר, בשכירות חודשית של 5000 שקל. 
אותה משפחה בפתח תקווה הוא רק אחד ממספר נתוני שכירות שנחשפו בדף באנונימיות, אבל הוא כנראה אחד המרתיחים שבהם, כאשר המחיר שהמשפחה הזו משלמת על דירה בקומת מרתף בפתח תקווה, קרוב למחיר שכירות של דירה בתל אביב. בתגובות אנשים שאלו האם לדירה יש חלונות, ומגיבה אחת העלתה את האפשרות שהנכס הוא מחסן שהוסב לדירה.
 
שאר וידויי הדף מראים הפערים שמצאנו במחירי השכירות בין תל אביב לברלין, שבעוד מחיר ששכירות ממוצעת ל-3 חדרים בתל אביב עומד על כ-7,900 שקל. בברלין הוא עומד על כ-1,600 יורו לחודש (כ-6,000 שקל). כולנו תקווה שהתוכנית החדשה שהשיקה הממשלה להוזלת מחירי הדיור באמת תעבוד ולא תיזרק לפח ההיסטוריה כמו שאר התכניות של העשור האחרון, או לפחות תעצור את עליית המחירים, כי אין מה להגיד לצעירים שעזבו לברלין עקב אי-יכולת לעמוד ביוקר המחייה בארץ.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מעוותים את המציאות
    דוד 03/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא נווה עוז וזה לא רחוב מייזנר זה רחוב באיזור פחות טוב בפתח תקוה
    סגור
  • 1.
    שכירות
    י 03/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדבר היחיד שיביא נורמליות במחירים היא חקיקה המעגנת את השכירות מגדירה בפרוטרוט מה גובה השכירות ותנאי מחיה מינימליים בדירה מרתף מחוץ לחוק בכל מצב חלוקת דירות סגירת מרפסות לטובת יחידת דיור וכו....
    סגור
  • אזור וילות
    אלי 03/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מקום שיש בו רק וילות אזור יקר מאד-אם זה מתאים להם של יתלוננו רק אנשים בעלי אמצעים גרים שם
    סגור