נדל"ן ותשתיות

הנדל"ן רותח בישראל, אך היכן זינקו המחירים ביותר מ-100%?

עלייה של 15% בשנה במחירי הדיור בישראל? בטורקיה המצב קשה בהרבה עם זינוק של 97% בבירה אנקרה ו-106% באיסטנבול. ומה הקצב השנתי?
מערכת ice | 
ארדואן נשיא טורקיה (צילום ויקיפדיה/ President.gov.ua)
בישראל ממשיכים להלין על המצב הקשה בו שרוי שוק הנדל"ן, אך כעת מתברר כי יש מדינות בהן אינפלציית המחירים חריפה הרבה יותר - הבנק המרכזי בטורקיה הודיע לאחרונה כי מחירי הדיור ברחבי המדינה עלו בחודש פברואר האחרון בקצב שנתי של 96.4%.
ומה עם העיר המתוירת והענקית איסטנבול, בה לא פחות מ-15.8 מיליון אזרחים? לא תאמינו, אבל שם המצב חמור אפילו יותר כאשר בתקופה המקבילה, מחירי הדיור עלו בה זינקו ב-106.3%. כמו כן, עליית המחירים בבירה אנקרה עומדת על 97.1%. מה כל אלה לעומת עלייה בת 15% בישראל בשנה החולפת?
 
אבל זה לא הכל, בכל הנוגע למד זינוק המחירים. עוד דווח בטורקיה כי במחוזות איידין, דניזלי ומוע'לה, המחירים זינקו בקצב שנתי של 117.8%, בעוד במחוזות אנטליה, בורדור ואיספרטה ב-115.9%, ובמחוזות דיארבקיר ושנליאורפה ב-111.1%.
מה הסיבה לקצב העלייה האסטרונומי? בראש ובראשונה היא נוגעת לאינפלציה המשתוללת שהגיעה במרץ השנה לקצב שנתי של 61.1%, לראשונה מזה 20 שנה בטורקיה. זאת ועוד, האינפלציה בטורקיה עולה באופן עקבי בחודשים האחרונים, ומעלה עמה את מחירי הנדל"ן שעלו בינואר בקצב שנתי של 77.5% ובדצמבר בקצב של 59.7%, כתוצאה מעלויות חדות במחירים של חומרי הגלם. על פי נתוני הבנק המרכזי הטורקי, מחירי הנדל"ן בפברואר עלו בחודש אחד בלבד ב-13.5%.
 
ומה לגבי שוק השכירות? מן הסתם גם הוא מושפע מהמצב. על פי נתוני הלשכה הטורקית לסטטיסטיקה, מחירי השכירות במרץ עלו במדינה בקצב שנתי של 19.7%. מנגד, פענוח נתונים שביצעו באוניברסיטת באהצ'שהיר באיסטנבול, מלמד כי בתקופה הזו מחירי השכירות זינקו בלא פחות מ-84.2%. בחשבון אחרון בזמן שזוגות צעירים מתרחקים מחלום הדירה, מבט אל טורקיה השכנה עשוי להכניס את ארצנו הקטנטונת לפרופורציות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה