נדל"ן ותשתיות

היטלי השבחה: זו העיר שהפכה את ההחלטה

לאור המלצת ראש העיר עינת קליש רותם, שינתה מועצת עיריית חיפה את החלטתה בנושא גובהם של היטלי ההשבחה בפרויקטים של התחדשות עירונית בעיר. ומה ההיטל שייגבה כעת?
מערכת ice |  1
התחדשות עירונית בחיפה (צילום אדריכל תמיר לזר וסטודיו ימית הדמיות)
מועצת עיריית חיפה קיבלה את המלצת ראש העיר, עינת קליש רותם, ואנשי הדרג המקצועי במינהל ההנדסה לשינוי גובה היטלי ההשבחה, אשר יוטלו על יזמים בפרויקטים של התחדשות עירונית ברחבי העיר.
כזכור, רק בתחילת החודש התקבלה החלטה לפטור כמעט מלא מהיטלי השבחה, למעט בכרמל, אך כעת, על פי ההחלטה שהשתנתה, יוחל היטל בגובה של 25% בכל שכונות העיר, למעט בשכונות רכס הכרמל, בהן יעמוד גובה ההיטל על 50%.
 
כמו כן, אישרה המועצה בהתאם להמלצת הדרג המקצועי וראש העיר, להחריג שני פרויקטים של עיבוי, בהן לא יחול היטל השבחה כלל – המדובר בפרויקט מח"ל שבשכונת קריית חיים מערבית, בה החלה כבר הבנייה, וכן בפרויקט מורדות הכרמל הצרפתי ושכונת שפרינצק, בו צפוי להינתן היתר הבנייה הראשון כבר בימים הקרובים.
זאת ועוד, הוחלט כי מעתה עלות המטלות הציבוריות שיידרשו מהיזם תקוזזנה מההשבחה, ובכך כאמור הפכה מועצת העיר את החלטתה מתחילת החודש, למתן פטור מהיטל השבחה במרבית שכונות העיר, למעט בשכונות רכס הכרמל.
 
בעקבות ההחלטה הקודמת, אשר הייתה עשויה לפגוע בפיתוח העיר בעשור הקרוב, החליטה ראש העיר קליש רותם לזמן את חברי מועצת העיר ולכנס את המליאה מחדש, במטרה להפוך את ההחלטה, שאכן שונתה.
יש להזכיר, כי חוק ההסדרים שאושר בנובמבר 2021, קבע כי החל ממאי 2022 רשאית כל רשות עירונית לחלק את העיר ולייצר דיפרנציאציה בגובה היטל ההשבחה לפי אזורים, זאת על מנת לעודד התחדשות עירונית באזורים מסוימים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איך החלטה זו משפיעה על התקדמות היזמים? (ל"ת)
    חעכככיי 08/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור