נדל"ן ותשתיות

גב ים בדו"ח מגמגם: זה הרווח שרשמו לבעלי המניות

גב ים לא הציגה שיערוכים וקשה לדבר על דו"ח שלישי, אם כי גם מגמה חיובית זוהרת לא נצפצה בדו"ח הרבעוני הראשון של 2022. אבי יעקובוביץ', "במטרופולין ת"א קיימים ביקושים קשיחים לנדל"ן, ואנו מעריכים כי הם ימשיכו"
מערכת ice | 
אבי יעקובוביץ׳, גב-ים הדמיית דיור ממשלתי בחולון (צילום אלדד רפאלי, אבנר ישר אדריכלים)
גב-ים מפרסמת הבוקר את הדוח הכספי לרבעון הראשון של שנת 2022 ומציגה צבר פרויקטים בהיקף משמעותי, במוקדי הביקוש המרכזיים של ישראל, הכולל 19 פרויקטים, בשטח כולל של כ-900 אלף מ"ר (כ-715 אלף מ"ר חלק החברה), בהשקעה כוללת של כ-6.2 מליארד ש"ח (חלק החברה).
 
כ-41% מהשטחים העיליים בפרויקטים שבביצוע - שווקו. בעיתוי הנכון, גייסה החברה חוב צמוד בהיקף 1.2 מיליארד ש"ח, בריבית ממוצעת משוקללת בשיעור 0%. ה-NOI של החברה הסתכם ברבעון הראשון של השנה בסך של 133 מליון ש"ח, לעומת 129 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
<
ה-EBITDA ברבעון הראשון של שנת 2022 הסתכמה בסך של 121 מליון ש"ח, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד. גידול של כ-12% ב-FFO המיוחס לבעלי המניות הסתכם ברבעון הראשון של שנת 2022 ב-67 מיליון שקלים, לעומת 60 מליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. 
 
החברה רושמת גידול של 24% בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת של החברה הסתכם ברבעון הראשון של שנת 2022 בסך של 102 מיליון ש"ח, לעומת 82 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. 
 
הרווח הנקי לבעלי המניות הסתכם ברבעון הראשון של שנת 2022 בסך של כ-129 מיליון שקלים, בהשוואה ל-197 מיליון ש"ח אשתקד. השינוי נובע בעיקרו מעליית מדד המחירים לצרכן וקיטון בהכנסות מעליית שווי הוגן, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
 
אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים: "היציבות בשכר הדירה הגבוה ובתפוסות במוקדי הביקושים המרכזיים, PRIME LOCATION, פארקים ובנייני פרימיום, CLASS-A, הנשענים על ההון האנושי האיכותי, בעיקר במטרופולין ת"א-הרצליה ומתם והן בפארקים האקדמיים - המהווים את הבשורה הבאה - נמשכת, ואנו צופים כי יציבות זו תישמר בשנים הקרובות. חברות הטכנולוגיה הבינלאומיות כאן כדי להישאר, לגדול ולהתפתח למשך שנים רבות. במטרופולין ת"א קיימים ביקושים קשיחים לנדל"ן, ואנו מעריכים כי הם ימשיכו.
 
"החברה מציגה צבר פרויקטים ענק, שמתמקד במוקדי הביקוש המרכזיים והמובילים של המדינה, הנשענים על ההון האנושי האיכותי ועל נגישות מרבית לתחבורה ציבורית, ויוצרים בסיס רחב לפיתוח בשנים הקרובות, בין היתר במטרופולין ת"א, מרחב הרצליה ופארק מתם, שעומדים בחזית ומובילים את המגמה, וצפויים להתחזק ולצמוח בשנים הקרובות, עם ביקושי שיא. אין שטחים פנויים במוקדים אלו. בנוסף, פארקי ההייטק הנוספים של החברה, הפארקים האקדמיים, המהווים את ה-CUTTING EDGE, והפארק הלוגיסטי במפרץ חיפה - משלימים את בסיס מוקדי הביקוש.
 
"פעילות הייזום האינטנסיבית כוללת 19 פרויקטים, בשטח כולל של כ-715 אלף מ"ר, בהשקעה של כ-6.2 מיליארד ש"ח, גוזרת תוספת הכנסות שנתיות מייצגות של כ-550 מיליון ש"ח, והכל כחלק מהתוכנית האסטרטגית שפרסמה החברה. כ-41% מהשטחים העיליים בפרויקטים שבביצוע שווקו, וההסכמים החתומים, לתקופת שכירות ממוצעת בת 8 שנים, יוסיפו כ-300 מיליון ש"ח ל-FFO המיוחס לבעלי המניות של החברה.
 
"הביקושים להקמת והרחבת מרכזי פיתוח מצד חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, והביקושים הגוברים להון האנושי האיכותי חזקים ונמשכים בעוצמה. השטחים החדשים נספגים בשלבי ההקמה, וחלקם אף בשלב התכנון. גב-ים פוגשת את הביקושים ומהווה שחקן מרכזי.
 
"החברה חתמה על הסכם עקרונות עם רב בריח להקמת שלב ב' של קריית רב בריח באשקלון, בשטח של כ-55 אלף מ"ר. קריית רב בריח #1+#2 תוקם בשטח כולל של כ-93 אלף מ"ר, בהשקעה כוללת של כ-620 מיליון ש"ח (470 מיליון ש"ח חלק החברה)".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה