נדל"ן ותשתיות

מרב מיכאלי: "220 מיליון שקל לשיפור התנאים בתחבורה הציבורית"

על רקע הטענות לעומס כבד על נהגי התחבורה ציבורית, מוסרת שרת התחבורה מרב מיכאלי ל-ice: "משרד התחבורה יעניק מענקים בגובה 10,000 עד 45,000 שקלים לגיוס והכשרת נהגות ונהגי אוטובוס חדשים"
אלעד ליפשיץ |  3
מרב מיכאלי (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
על רקע הטענות העולות לאחרונה בדבר עומס על נהגי התחבורה ציבורית בישראל, מוסרת שרת התחבורה מרב מיכאלי בראיון ל-ice: "אמשיך לפעול למען הנהגות והנהגים בתחבורה הציבורית". מיכאלי טוענת כי יחסיה עם ארגוני הנהגים של ההסתדרות הם יחסים תקינים. זאת, על רקע הטענה כי איננה מנהלת כביכול דיאלוג פורה עמם, ולדבריה מדובר ב"שקר מוחלט". 
כלפי מיכאלי מופנות טענות במיוחד על רקע הפעילות בעונת הקיץ, בו נהגים ונהגות טוענים לתשישות, צמא, מחסור בעמדות ריענון וכד'. ארגוני הנהגים של ההסתדרות אמנם מעלים את הדברים במחאה על תנאים עבודתם, אך מובן כי טענות כגון אלו אינן משקפות רק מצוקת עובדים, אלא אף עלולות להגדיר מצבים של סכנת חיים בכבישי ישראל.
 
השרה מיכאלי טוענת בהקשר זה של בטיחות בכביש בכלל ותנאי הנהגים בפרט כי "זאת הסיבה שנאבקתי בדיוני התקציב על שיפור תנאיהם של הנהגות והנהגים כבר עם כניסתי לתפקיד. הקצתי 220 מיליון ש"ח לצורך הכשרות ושיפור תנאי הנהגות והנהגים בתחבורה הציבורית".
עוד טוענת מיכאלי כי "בנוסף לכך, דרשתי להאיץ הקמתן של עשרות עמדות התרעננות ברחבי הארץ הכוללות שירותים, מטבחון, מקום מנוחה ואמצעים נוספים. גם צעד זה מתקדם בצורה משמעותית וכבר היום ישנם עשרות מבנים ויוקמו עוד עשרות".
באחרונה מוצעים תנאי שכר יחסית גבוהים למועמדים להצטרף להכשרה כנהגי אוטובוסים בתחבורה הציבורית בישראל. התחום זוכה במקומות רבים להגדרה "ההייטק של משרד התחבורה". אך, בו בזמן, ניתן להתרשם כי המחסור בנהגים נמשך והעומס הולך וגואה. הדבר איננו מסתדר עם המגמה העקרונית של ישראל להפחית ככל הניתן שימוש ברכבים פרטיים, ולהקל על העומס בכבישים באמצעות עידוד שימוש בתחבורה ציבורית. לשם יצירת מצב שכזה נדרשים קווים רבים בתדירות גבוהה, מה שמגדיל את הצורך בגיוס כוח אדם. השרה מיכאלי טוענת כי תקצה מענקים לגיוס נהגות ונהגים, באופן שיתוגמלו על קליטה ובשלב מאוחר יותר גם על התמדה. 
"משרד התחבורה יעניק מענקים לטיפול בנושא הזה", טוענת השרה מיכאלי, "המענקים הם בגובה של 10,000 עד 45,000 שקלים לגיוס והכשרת נהגות ונהגי אוטובוס חדשים. כל הצעדים הללו נוספים לדרישה החד משמעית והפומבית שלי, שנאמרה מעל כל במה, להעלות את שכר הנהגות והנהגים, צעד שתלוי בהסכמת האוצר ובהקצאת תקציבים מצדו". 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הממשלה מרוויחה משוק הרכבים - לכן משבשת את התחבץ
    יוסי 06/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין תחבץ למקומות תעשיה
    סגור
  • 2.
    מושחתת
    18 06/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מיכאלי האשה הכי נוכלת שקרנית ,פוגעת באנשים ,רוכבת על הצלחה של אחרים ,מבולבלת ,עצלנית , מקווה שלא תבחרי פעם נוספת ,מקווה שהנשים הפנימו שיש להם עסק עם נוכלת
    סגור
  • 1.
    לא יעזור כסף! צריך לפטר את כל הפקידים הבכירים
    מוטי בר-נס 06/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משרד התחבורע הוא ארגון כושל בגלל המנהלים שקיבלו את תפקידם תודות לכשרים ולא כישורים מרב מיכאלי התחילה בהחלפת "הטוחס לקרים" במנהלים מקצועים אבל הקצב איטי להחריד! גם כאן הליכוד הרס כל חלקה טובה כשהכניסו מנהלי ישיבות לנהל תחבורה
    סגור